2020-12-29, 19:57
Medlem
Utbrott i sälen

Kommer balla ur nästa år.
Citera
2020-12-29, 19:57
Medlem
Jag ska handla mat ikväll.
Ffp3 eller utan?
Självklart även avstånd så gott det går
Citera
2020-12-29, 20:07
Medlem
.Dostoj.s avatar
I Danmark har den nya mutationen av coronaviruset från Storbritannien börjat spridas. Enligt de senaste siffrorna har totalt 46 personer i Danmark smittats med den nya mutationen.

Mörkertalet är sannolikt större både i Danmark och även här. Skåne går in i krisläge.
Planen från Sydafrika fortsätter också att landa i Sverige men den nya mutationen därifrån som går på yngre/barn i större utsträckning.
Citera
2020-12-29, 20:09
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
I Danmark har den nya mutationen av coronaviruset från Storbritannien börjat spridas. Enligt de senaste siffrorna har totalt 46 personer i Danmark smittats med den nya mutationen.

Mörkertalet är sannolikt större både i Danmark och även här. Skåne går in i krisläge.
Planen från Sydafrika fortsätter också att landa i Sverige men den nya mutationen därifrån som går på yngre/barn i större utsträckning.
Den där mutationen är nog bara att ta emot. Det gäller nog att helt enkelt vaccinera folk så snabbt som möjligt.
Citera
2020-12-29, 20:10
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalmartjejen
Ffp3 eller utan?

Har alltid munskydd på när jag går in i en butik. Finns ju ingen anledning att inte ha den på sig liksom....
Citera
2020-12-29, 20:12
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.

Vilka plan från Sydafrika tänker du på?
Citera
2020-12-29, 20:14
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Exakt.

Jag tror t.o.m. FHM tvingades erkänna vid en presskonferens way back, att de inte hade tillgång till sådan forskning. Dock gav ju Tegnell anekdotiskt bevis i form av att han såg hur en journalist hade rört vid sitt munskydd eller ansikte eller vad det var, under en presskonferens.... 🙄

I så fall är väl mitt anekdotiska bevis lika mkt värt, tänker jag: Jag har noterat att när jag väl har munskyddet på, så petar jag mig aldrig i ansiktet. Av den enkla anledningen att jag påminns hela tiden om att jag har munskyddet på mig, iom att jag känner min varma andedräkt på ett helt annat sätt. Så jag anser helt klart att munskydd bör skydda i åtminstone någon mån mot viruset, samt att det bör avhålla en än mer från att peta sig i ansiktet, vilket alltså är en ytterligare bonus för att minska smittrisken.

Sen har munskyddet den fördelen att folk håller avstånd.
Citera
2020-12-29, 20:15
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Om man förstår hur immunförsvaret och vacciner fungerar så förstår man också att det hindrar den vaccinerade från att smitta vidare.

Annars skulle varje vaccinerad anses vara en misstänkt smittspridare
Citera
2020-12-29, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Vad har egentligen gått fel i Danmark? Hyllade som ett flaggskepp i våras, nu får inte ens småbarn gå till skolan.

Bor själv i Danmark sedan några år tillbaka. Det handlar primärt om att man försöker arbeta förebyggande, då man sett hur galet det kan gå i grannlandet i öst där man givit äldre palliativ vård, och att politikerna här försöker vinna röster genom att vara "handlingskraftiga". Om politikers inkompetens i Danmark leder till att bedstefar bliver aflived blir det fan hus i helvetet här. Det förebyggande arbetet har lett till att i Danmark finns det många fler respiratorer tillgängliga än vad det är svåra covidfall som är behov av dem, i vart fall var det så senast jag tittade på siffrorna.
Citera
2020-12-29, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalmartjejen
Ffp3 eller utan?

Ffp3 kombinerat med visir.
Citera
2020-12-29, 20:17
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Vilka plan från Sydafrika tänker du på?

Ja flygtrafiken från Sydafrika fortsätter ju trots den nya skräckmutationen därifrån. Planen mellanlandar men vad har det för betydelse? De hinner ju bara öka spridningen på flygplatserna de mellanlandar innan de når Sverige.
Citera
2020-12-29, 20:17
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Utbrott i sälen

Kommer balla ur nästa år.

Det var väl där de hade en personalfest
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera