2020-12-29, 17:13
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Nej. Ingen kommer vaccinera sina barn innan det är testat för just den gruppen.
Vad är det för jävla fråga?
Alla över 18 år kommer erbjudas vaccin. Vad är svårt att förstå med just den raden?

Ve4 inte vad du har för agenda? Men du vill uppenbart inte ta vaccinet av någon anledning..
Egopajas

Nu fick du slut på argument och då går du till personangrepp.
Något jag märkt att du ofta gör.

Du har inget bra svar på varför full friska 18-50 åringar ska vaccineras om alla i riskgrupp och vårdpersonal är vaccinerade eller?

En 15-åring ska inte ta men det ska en 18-åring tycker alltså du?

Vaccinen testas just nu på barn och kommer bli godkända och då antar jag att du släpar iväg barnen till motagningen eller?

Eller gäller dina resonemang om egoister alla utom dina barn?
Citera
2020-12-29, 17:14
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Jag känner 5 personer med långtidssymptom i åldrarna 24- 75.

Som inte kan jobba och uppsöker läkarvård?
Citera
2020-12-29, 17:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Som inte kan jobba och uppsöker läkarvård?

Ja, 2 är dock pensionärer. Övriga 3 kan bara jobba deltid på grund av sjukdomen.
Citera
2020-12-29, 17:17
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Varför skulle förut helt arbetsföra individer vilja leva på max 14 000 kr per månad när de tjänar mycket mer om de arbetar?

Om du tror att gruppen består av personer som redan går på bidrag får du nog tänka till lite, de får ju redan bidrag sedan innan så vad tjänar de på att låtsas att de är långtidssjuka?

Hur många välordnade människor med ett fast jobb tror du det rör sig om?
Citera
2020-12-29, 17:18
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Det går alldeles utmärkt att säga något om det är ett bra test även efter 6 månader, så de borde erbjudas ett sådant om de vill stärka studien.
Nej det går inte. De har gjort en studie på sjukvårdspersonal på KI där de testade för antikroppar på personer som tidigare testat positivt för covid-19. Detta var fyra månader efter positiv test och alla hade inte påvisbara antikroppar.
Citera
2020-12-29, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Mörkertalet i Covid19 är nog snarare något färre döda, p.g.a. alternativa dödsorsaker. Men 10 000 eller 8500 innan nyår är en rätt ointressant skillnad i villket fall. Om någon tidigare i höstas predicerade 10 000 innan nyår i denna tråd så var det ganska nära det faktiska utfallet och skickligt.

Ja.

Dessutom misstänker jag att vi dessvärre kan komma att få se ganska horribla eftersläpningar som duggar in tätt, de kommande två veckorna.

Helt enkelt av den enkla anledningen att administratörer ofta är lediga på klämdagar. Samt att ett snitt de senaste sex dagarna på ca 30 rapporterade döda per dag, doesn't make any sense överhuvudtaget, sett till hur höga dödstalen var precis innan julveckan osv.

Om man sedan räknar in antalet döda på rätt dag i efterhand, dvs dödsdag, så tror jag vi tyvärr hamnar åtminstone otäckt nära 10.000, vid nyårsafton.

Sedan om vi når 10.000 döda exakt på nyårsafton eller några dar därefter, spelar nog mindre roll. Det är ofantligt många döda, i vilket fall... ✝️🌹
Citera
2020-12-29, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Nej det går inte. De har gjort en studie på sjukvårdspersonal på KI där de testade för antikroppar på personer som tidigare testat positivt för covid-19. Detta var fyra månader efter positiv test och alla hade inte påvisbara antikroppar.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/ny-studie-behover-inte-ha-svara-symptom-for-att-fa-antikroppar

Hos mer eller mindre alla finns påvisbara antikroppar efter 4 månader.

Studien i Nature visar på höga nivåer även efter 6 månader med neutralisationstest.

Så visst går det att test. Inga problem.
Citera
2020-12-29, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
De flesta döda som rapporteras som covid är gamla, multisjuka som redan ligger i dödens väntrum.
Att covid är droppen som gör att de dör tre månader tidigare än annars är för mig tvivelaktigt att beräkna som att covid skövlar liv.

Om dom dött 3 månader tidigare än de skulle ha gjort så skulle vi haft en motsvarande svacka med 3 månader efter första vågen i april, dvs en underdödlighet runt 2-3000 under juli månad vilket vi inte hade.
Underdödligheten var så liten att den knappt var signifikant trots att folk levde försiktigare än någonsin.
Citera
2020-12-29, 17:30
Medlem
kazangass avatar
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/ny-studie-behover-inte-ha-svara-symptom-for-att-fa-antikroppar

Studien i Nature visar på höga nivåer även efter 6 månader med neutralisationstest.

Ligger inte i studiens intresse.
Citera
2020-12-29, 17:30
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Ja, 2 är dock pensionärer. Övriga 3 kan bara jobba deltid på grund av sjukdomen.

Ok, jag känner 7st i närmsta släkten.
Ca:30+st igenom jobbet och ca:20+ till området jag bor osv.
Facit på dom:
Dödsfall 1st (86år multisjuk)
Iva 1st (ca:50 år)
Inlagda 0st
Långtidssymptom, 1st lukt/smakbortfall i flera månader

Det är lite detta jag går efter, jag har jobbat på som vanligt hela tiden och måste träffa en massa människor. Man läser massa skit i tidningarna men man får inte glömma bort att dom känar pengar på våra klick.

COVID-19 GÖMMER SIG I TESTIKLARNA!

Ett exempel som stått i pressen
Citera
2020-12-29, 17:35
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:

Det går att testa men bara för att du inte testar positivt för antikroppar går det inte att utesluta att du haft covid-19. Det är fakta.
Citera
2020-12-29, 17:37
Medlem
IVA-fallen har ökat med 17 procent sedan förra veckan.

Blir ett mörkt slut på året
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in