2020-12-29, 16:52
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Så av de dryga 2000 som svarade på enkäten var 600 diagnostiserade med covid? Resten bara "misstänkta"?
Dessa är personer som insjuknade i våras och de flesta fick då inte testa sig. Om du läser vidare bör du upptäcka att deras långtidssymptom är dessamma som gruppen som fick testa sig.
Citera
2020-12-29, 16:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag känner 9 personer som haft Corona som idag är starkare och friskare än vad de var innan viruset. Alla var mellan 25-42 år

Jag har en släkting som avlidit av viruset, 50 år gammal.
Citera
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Du svarade inte, var går åldersgränsen?
Ska du vaccinera dina barn i sann solidarisk anda?

All vårdpersonal och alla äldre kommer vaccineras så du behöver inte skydda dessa då dom är till 95% immuna.
Jag antar att alla i riskgrupp kommer ta det så dom är också skyddade och om man inte tar det som riskperson så får man skylla sig själv.

Så vem ska du skydda?
Räcker det inte att göra precis som med dom andra influensorna eller tar du och familjen årligen influensavaccin?

Nej. Ingen kommer vaccinera sina barn innan det är testat för just den gruppen.
Vad är det för jävla fråga?
Alla över 18 år kommer erbjudas vaccin. Vad är svårt att förstå med just den raden?

Ve4 inte vad du har för agenda? Men du vill uppenbart inte ta vaccinet av någon anledning..
Egopajas
Citera
Medlem
Citat:
Du ser heller inget problem i att folk under 40 skiter i restriktionerna eftersom viruset med väldigt lite sannolikhet kommer skada de?

Då förstår jag inte varför vi ska ha en lockdown eller strängare restriktioner. Folk under 40 som vill kan få göra som de vill, personer i riskgrupper och rädda kan sitta hemma tills viruset har försvunnit av sig själv?

Det fungerar inte så, personer som du som skiter i restriktionerna bidrar till en hög smittspridning i samhället och till slut letar den sig in till stackarna som isolerat sig.
Citera
2020-12-29, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Snacka om att ha både flytväst och hängslen på. Mellan 7 och 13k? En apa hade kunnat komma med den uppskattningen.

Kallar du Britton för apa? Han hävdade 6 till 14k....i Maj..

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/matematikern-tom-britton-sanker-sitt-forvantade-antal-doda/

Dock hade han helt fel angående flock-immuniteten vilket kanske en apa inte hade haft?
Citera
2020-12-29, 16:55
Avstängd
Citat:
Jag känner 9 personer som haft Corona som idag är starkare och friskare än vad de var innan viruset. Alla var mellan 25-42 år

Jag svarade bara på Kvastfeningens fråga om vilka personer i tråden som känner folk med långtidssymtom. Fint att höra att dina vänner känner sig än friskare idag=)
Citera
2020-12-29, 16:55
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det här är en stor grupp som samhället kommer att få hantera under lång tid. Ett direkt resultat av vår usla strategi att låta smittan bränna igenom befolkningen. Det är Gisecke/Tegnell och FHM:s eftermäle till Sveriges befolkning. Ett oetiskt beslut som direkt strider mot beprövad vetenskap och mänskliga rättigheter.
Exakt. Den stora smittspridningen är orsaken till de många långtidssjuka, svårt sjuka samt döda.
Citera
2020-12-29, 16:56
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Dessa är personer som insjuknade i våras och de flesta fick då inte testa sig. Om du läser vidare bör du upptäcka att deras långtidssymptom är dessamma som gruppen som fick testa sig.
Faran är att båda grupperna av personer umgås på nätet i samma grupper.
Risken för "symptom-smitta" är uppenbar.
Citera
2020-12-29, 16:57
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag har en släkting som avlidit av viruset, 50 år gammal.

Jag har två som avlidit av covid. Båda multisjuka. Inget snack om att viruset är farligt för personer i riskgrupper. Jag är ingen förnekare, jag bara säger att jag känner många som haft viruset som idag känner sig friskare och mer vid liv (pga antivirus) än vad de gjorde innan viruset.
Citera
2020-12-29, 16:58
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Faran är att båda grupperna av personer umgås på nätet i samma grupper.
Risken för "symptom-smitta" är uppenbar.
Det är svårt att fejka 24-timmars ekg t ex. Dessutom blir många fortfarande inte trodda av vården. Tror du att dessa fortsätter kämpa för att bli trodda och få hjälp om de nu bara hittar på?
Citera
2020-12-29, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Jaha, så nu har du gått från att "fallen minskar" till att "ökningen inte är så markant" Pinsamt att se hur fel du har haft hela tråden igenom, för att sedan försöker bortförklara dina hopplöst galna prognoser med dåligt analyserad statistik.

Jag har haft mer rätt än någon annan. Fram till slutet av november ökade antalet inlagda på IVA per dag me 0,73 per dag. Från och med slutet av november tills idag ligger den på 0,096 per dag.

Jag väntar på dina källor till dina övriga påståenden.
Citera
2020-12-29, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Jo jag vet det men det spelar ju ingen roll vad syftet är när hanteringen är fullständigt felaktig. Folk pillar på munskydden, petar sig i ansiktet, tar på saker = kontaminerade händer och kontaminerat munskydd.

Och smitta via beröring är troligen mycket ovanlig också. Visst är det bra att tvätta händerna, men det skyddar främst mot andra sjukdomar än Covid-19.

Inandning av kontaminerad luft är den huvudsakliga smittovägen för Covid-19. Sedan kan aerosolerna vara större eller mindre, men detta är den huvudsakliga smittovägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in