2020-12-29, 15:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Nej, Biden är ingen sanningssägare han är en politiker. Det har ju även förkommit att DJT framfört
det vi kallar lögner. Men det behöver det inte vara. Säger man något man tror på så säger man något
man tror på även om det inte är sant.

Mike Pence

...men du skrev ju att din källa var Biden, när det kom till om valfusk har begåtts eller inte har begåtts?
2020-12-29, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Birreskumberg
Sidney Powell har flera fall på G. Pence har sagt sedan valkvällen 3 november ” Endast de giltiga rösterna skall räknas”. Hittills har inget hänt när det gäller att ta itu med att endast räkna de giltiga rösterna. Omräkningarna har gått till på ett sätt som inte Pence kan legitimera. Trump och legal team har förespråkat signature verification.

Då är jag lugn eftersom det ju i stort sett bara är munväder präntat på papper som hittills gjort en sväng in i rättssalarna och som då utgjort dom "tunga bevis" på organiserat valfusk enligt S. Powell och brännvinsadvokaten Rudy.
S. Powell är ju dessutom sin egen garant för att hennes s,k fall får svårt att intressera domstolarna då juridiken ställer högre krav än hon tydligen klarar av att prestera.
Och med få undantag har ju endast giltiga röster räknats(varför räkna ogiltiga röster) så se Pence uttalande för vad det är, politisk pladder för dom som så innerligt vill tro på storskaligt valfusk.
Dessutom är det inte Pence sak som vice president att legitimera rösterna, det säger ju sunda förnuftet och givetvis även konstitutionen.
2020-12-29, 15:04
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordBrettSinclair
Gör det enkelt för alla i tråden, beskriv vad han avsåg (kortfattat) och på vilket sätt det sedan realiserats i samband med valet?

Eh.. nej. Jag fick googla, kolla filmen för att få kontexten och sedan bilda mig en egen uppfattning. Du, och alla andra, får göra detsamma. Begär inte av mig att spilla min tid på din dumhet eller lathet.
2020-12-29, 15:05
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Dom slår bara knut på sig själva...

Hur många av dessa 5000+ är vittnen som kan vittna om att deras röst har blivit kapade?

I och med miljonbelöningarna kommer nog vittnena att börja vittna och därmed bli mycket rika.
Spännande.

Mike Pence
2020-12-29, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Du förstår inte att det är skillnad på incidenter och påhittat trams?

Det är en sak att visa på incidenter och mena att händelsen kan visa på fusk.

En helt annan att kasta fram påhittat trams efter påhittat trams och mena att det är bevis för fusk.

Det ÄR fel i huvudet på folk som inte klarar av den distinktionen.

Det är ytterligare tramsigare att dag på dag skrika att "något valfusk har inte skett" när ni inte har några som helst indicier eller bevis för att styrka era jävla idiotiska förklaringar.

Finns det indicier som pekar mot valfusk? DÅ ska detta utredas och därefter en eventuell skuld konstateras med ett straff som matchar brottet.

Men skulle ni få som ni ville så SKA INGEN infrågasätta NÅGONTING för då är man dum i huvudet.

I den här tråden diskuterar vi incidenter som pekar på att ett valfusk har skett.

Att ni inte kan bevisa motsatsen är inte mitt problem.

Ta dig i brasan va?
Senast redigerad av Tankevurpan 2020-12-29 kl. 15:09.
2020-12-29, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slasktratt42
Nej, valsedlarna läggs i buntar och räknas senare.

Sen faller hela denna idiotiska teori på just antalet röstande. Om exempelvis 60% röstar på rött och 40% på blått och sen flippar maskinen 1/3 av de röda rösterna till blått så ställningen blir 40% på rött och 60% på blått så skulle en omräkning direkt påvisa fusket.

Då kommer nästa modifierade konspirationsteori; dom har puttat in falska valsedlar så att resultatet ska stämma vid omräkningen. Då kan man ju undra; varför skulle man bry sig om att ha en algoritm som fuskar om man ändå (enligt konspirationsteorierna) ska putta in falska valsedlar för att täcka upp för omräkningar.

Även detta med extra valsedlar hade upptäckts vid en omräkning, eftersom det då skulle finnas betydligt fler röstsedlar än röstande. Kanske därför som konspirationsteoretikerna nu har teorier om detta också, även om matematiken inte utfaller till deras fördel.
Fast allvarligt, var har det logiska tänkandet tagit vägen?

Har du exempelvis 100 röstsedlar totalt, 60 till Trump och 40 till Biden, och maskinerna switchar om och ger 20 av Trumps till Biden, då har du ju fortfarande 100 valsedlar kvar. Slänger du sen ut 20 av Trumps valsedlar och dumpar 20 fejkade för Biden, så har du fortfarande 100 valsedlar som räknas om. Vi har flera rapporter om hur detta har gått till. Tex en trailer med 200-300 000 valsedlar som försvann.

Dessutom kommer det fram mer och mer bevis för att just fler röster har lagts än antal röstande. Nu senast, 200 000 st i Pennsylvania.

https://djhjmedia.com/rich/pennsylvania-house-republicans-discovered-error-of-200000-more-votes-counted-than-people-who-voted/

Så vem är det som hysteriskt för fram konspirationsteorier här egentligen?

Edit: lade in rätt länk.
2020-12-29, 15:07
Avslutad
Citat:
Läs mitt sista inlägg (innan det du citerar), så har du ditt svar.

Du menar detta som du skrev:

"Jag såg den där filmen och håller med om att filmen avspeglar en rapporterad incident. Håller dessutom med om att det som redovisas väcker misstanke och bör kontrolleras.

Än så länge är det dock ett indicium, inte ett bevis.

Tyvärr så har vi spammats med påhittade historier och medvetna försök att bedra allmänheten med felaktiga siffror i en månad nu, så jag är minst sagt ”sval” i min inställning till den här videon.

Får se vad fortsättning ger vid handen."

...tycker inte det svarar på något annat än att du inte "tycker" saker om ev vittnesmål eller andra besvärande omständigheter. Dvs lika oinsatt på din kammare som de flesta resp ointresserad av att få en fullskalig och opartisk utredning av valet och huruvida ev valfusk begåtts genomförd. Varför (?) kan man undra när det är i princip det enda som kan få den andra halvan av det amerikanska folket att acceptera valutgången, oavsett utgång.
2020-12-29, 15:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Nja jag har inte pratat med Biden idag. Jag gjorde bara en tolkning av valresultatet.

Mike Pence

Men du hänvisade "din sanning" till honom för en stund sedan, du tror inte att Biden ev är subjektiv/part i målet så att säga?
2020-12-29, 15:12
Medlem
HomoDeuss avatar
Du skrev:

Citat:
Menar du med detta att ingen genomlysning skall ske och i så fall varför? Är det din uppfattning att misstanke om brott skall behandlas så i allmänhet eller bara i detta fall för att kunna helt avskrivas alternativt för att misstanken skall kunna styrkas?

Jag skrev:

Citat:
Håller dessutom med om att det som redovisas väcker misstanke och bör kontrolleras.

Inte tydligt nog som svar på din fråga?
2020-12-29, 15:18
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
...ah. lite invektiv. När argumenten tryter blir det lätt så.

Offerkofta på när dina argument tryter? Rädd för youtube-videon? Var inte orolig, den bits inte. Eller förstår du inte engelska tillräckligt bra kanske?

Jag hade redan lämnat mina argument, som du inte ens orkade titta på och ta till dig.
Det är således du som inte har argument, inte jag.

Inte tydligt nog för dig?

Igen.. det tog mig en minut att googla kontexten och förstå att ditt påstående om Biden var BS. Varför hade inte du googla den själv? Gillar att snacka skit?

https://youtu.be/C6u1uKznCYw. 17:56 och framåt.
Senast redigerad av HomoDeus 2020-12-29 kl. 15:22.
2020-12-29, 15:20
Medlem
Valresultaten i Kalifornien och Pennsylvania är med all sannolikhet ogiltiga då delstaterna brutit mot sina egna vallagar:

https://uncoverdc.com/2020/12/17/california-clearly-violated-election-law-votes-are-invalid/
2020-12-29, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Fast allvarligt, var har det logiska tänkandet tagit vägen?

Har du exempelvis 100 röstsedlar totalt, 60 till Trump och 40 till Biden, och maskinerna switchar om och ger 20 av Trumps till Biden, då har du ju fortfarande 100 valsedlar kvar. Slänger du sen ut 20 av Trumps valsedlar och dumpar 20 fejkade för Biden, så har du fortfarande 100 valsedlar som räknas om. Vi har flera rapporter om hur detta har gått till. Tex en trailer med 200-300 000 valsedlar som försvann.

Dessutom kommer det fram mer och mer bevis för att just fler röster har lagts än antal röstande. Nu senast, 200 000 st i Pennsylvania.

https://twitter.com/russdiamond/status/1343622485946880007/photo/2

Så vem är det som hysteriskt för fram konspirationsteorier här egentligen?
Valsedlarna övervakas extremt noga efter valet - protokollen variearar beroende på stat (https://www.cisa.gov/rumorcontrol#rumor22 ) men det är inget du bara kan valsa in och lägga till och ta bort röster hur som helst. Ditt exempel hade ju såklart varit mycket mycket mycket enklare utan något fusk via Dominion eller poströster - registrea extra röster under valdagen och skicka in en fysisk röst i processen. Knappast enkelt, men din modell är bra mycket krångligare och involverar långt fler människor med många fler ställen de kan gå fel på. Du säger ju itne bara att de måste smussla in några hundra tusen röster (500 kg per 100k, femtio väskor med 2000 röster i varje), utan de msåte också smussla ut lika många röster från Trump - och sen bränna dessa fort som satan innan DOJ/FBI/MAGATROOPS kommer ikapp dom. Totalt menar ni ju att Turmp skulle vunnit en landslide om inte demokraterna kommit ikapp, så det är minst fem miljoner röster runt om i USA som ska ha bränts upp där när alla världens ögon vakar över processen.

Och sen, 200k fler röster än röstande i Pennsylvania? Hur kan du inte ens orka kolla upp de mest basala fakta: https://www.dos.pa.gov/VotingElections/OtherServicesEvents/VotingElectionStatistics/Documents/currentvotestats.xls <-- 9,011,495 registrerade för att rösta. Knappt 6 miljoner röstade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in