2020-12-29, 00:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
finns det ingen i TT som vet vad ett bevis egentligen är ???
Holden fremstår for meg som en meget oppegående mann, men jeg tror ikke han har tid til å forklare deg dette akkurat nå.
Holden mener politiets siktelse er syltynn, og der er politiet helt enig - bevismessig vel og merke.
Citera
2020-12-29, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Holden fremstår for meg som en meget oppegående mann, men jeg tror ikke han har tid til å forklare deg dette akkurat nå.
Holden mener politiets siktelse er syltynn, og der er politiet helt enig - bevismessig vel og merke.

Litt merkelig at du tar TH i forsvar når vi egentlig diskuterer hva som har skjedd AE.
Citera
2020-12-29, 00:50
Medlem
Farkostens avatar
Citat:

La meg se...
Er det ikke slik at det var TH som håndplukket SH som bistandsadvokat, og senere forsvarsadvokat?
SH sine uttalelser er ikke objektive. Han snakker for sin klient.

Skal lure på om hva han tenkte etter det merkelige møtet med M Gr*en.
Rart er det også at han ikke var med TH på det såkalte pjusk-møtet.
Har han forresten uttalt seg om THs utklippssamling av uløste mordsaker?
TH nekter å la seg avhøre, men stiller til intervju med Nrk og Se&Hør, der bare den mest iherdige fansen hevder han kom godt ut av det. I det senere har han ikke kommet med annet enn kimsing over opplysninger som kommer fram. Det er en forsvarsadvokats jobb. SH er dyktig, men det virker som han tar mer avstand fra saken nå. Mon tro om han innser at TH er skyldig, sånn innerst inne.
Citera
2020-12-29, 01:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Litt merkelig at du tar TH i forsvar når vi egentlig diskuterer hva som har skjedd AE.
Kan det være fordi TH er siktet på syltynt grunnlag, og fordi politiet lekker taushetsbelagte opplysninger fra avhør og beslag.
Taushetsbelagte opplysninger som ikke belyser saken mer, enn at det medfører karakterdrap av en hel familie.
Opplysningene er dessuten tatt ut av kontekst, og kan fremstå som det motsatte, om det ble presentert i sin helhet, slik man får mulighet til å gjøre ifm en rettsak.

Denne saken handler ikke bare om AEH, saken har etterhvert utviklet seg til å handle om alles rettsikkerhet her i landet.
Citera
2020-12-29, 01:08
Medlem
Citat:
Kan det være fordi TH er siktet på syltynt grunnlag, og fordi politiet lekker taushetsbelagte opplysninger fra avhør og beslag.
Taushetsbelagte opplysninger som ikke belyser saken mer, enn at det medfører karakterdrap av en hel familie.
Opplysningene er dessuten tatt ut av kontekst, og kan fremstå som det motsatte, om det ble presentert i sin helhet, slik man får mulighet til å gjøre ifm en rettsak.

Denne saken handler ikke bare om AEH, saken har etterhvert utviklet seg til å handle om alles rettsikkerhet her i landet.

Typisk TT-manøver, å begynne å snakke om alt annet enn det saken handler om. Drapet på AE.
Citera
2020-12-29, 01:09
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Typisk TT-manøver, å begynne å snakke om alt annet enn det saken handler om. Drapet på AE.

Bingo
Citera
2020-12-29, 01:19
Medlem
Citat:

Jeg må bare si en ting, og det er at jeg aldri trodde at noe slikt kunne skje i Norge og heller ikke så langt fra Oslo heller.

Jeg har besøkt Oslo siden 1996 og 20 år og utover, og derfor synes jeg det som har skjedd er så tragisk at det er umulig å beskrive med ord.
Citera
2020-12-29, 01:23
Medlem
Citat:

Spot on!

Vi har ingen aning om hva politiet faktisk sitter på.
Antagelig MYE mer enn de små dryppene vi har fått.

Jeg har liten tro på politiet generelt.
Men at det jobber så mange dumme folk med denne saken inkludert statsadvokaten, som gjør det mer sannsynlig med en Gone Girl teori eller lignende har jeg liten tro på.
Citera
2020-12-29, 01:24
Medlem
Citat:

Biologiske beviser mot TH på åstedet i S4 blir kraftig svekket, eller verdiløse, fordi TH bodde i huset, og fordi TH var førstemann på åstedet.

Dette kan omformuleres omtrent slik, det som er funnet av beviser og indisier på åstedet peker mot TH.

Og at det ikke finnes beviser som peker mot andre mulige GM enn TH, verken identifiserte eller uidentifiserte spor.

Da finnes det heller ingen annen konklusjon enn at GM må være TH.
Citera
2020-12-29, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Biologiske beviser mot TH på åstedet i S4 blir kraftig svekket, eller verdiløse, fordi TH bodde i huset, og fordi TH var førstemann på åstedet.

Dette kan omformuleres omtrent slik, det som er funnet av beviser og indisier på åstedet peker mot TH.

Og at det ikke finnes beviser som peker mot andre mulige GM enn TH, verken identifiserte eller uidentifiserte spor.

Da finnes det heller ingen annen konklusjon enn at GM må være TH.

Det er nesten en selvfølge, men det er nå nusselig at TH samler på glansbilder fra uoppklarte drapssaker da. Skikkelig romantisk type
Citera
2020-12-29, 01:27
Avslutad
Citat:
Saken er på ingen måte løst. Det er heller ikke bevist at AEH er drept, eller hvem som gjorde det.

Er du så naiv at du tror at det ikke oppstår usanne rykter rundt en milliardær og familien?

Selv om du tror at TH har drept AEH, så kan det være at dette faktisk er en kidnappingsak. Det har skjedd før at gissel har blitt holdt i 2 år, og overlevd (bare for å se lyst på det).
Det kan være hevndrap
Det kan være en såkalt tigerkidnapping.
Det kan være en kidnapping som gikk galt.
Og det kan til og med være at det er hold i GG-hypotesen.
Citera
2020-12-29, 01:36
Medlem
Citat:
Det er nesten en selvfølge, men det er nå nusselig at TH samler på glansbilder fra uoppklarte drapssaker da. Skikkelig romantisk type

Ja det blir en selvfølge etter som tiden går.

Når det ikke finnes spor etter andre mulige GM, så vil bevisverdien av (nesten verdiløse) biologiske spor fra TH på åstedet vokse seg tyngre og tyngre, og vil til slutt bli fellende beviser.

Jeg ser ingen annen mulig utgang her.

Edit:

Det blir sikkert utfordrende for retten, men de sporene som faktisk er blitt funnet må til slutt bli lagt til grunn for en fellende dom. TH vil bli dømt.

Forholdene på funnstedet, om biologiske spor fra TH er blitt funnet i områder der det har vært vasket etter drapet, osv, vil bli avgjørende for hva slags vekt THs biologiske spor vil få.
Senast redigerad av kornblomst 2020-12-29 kl. 01:49. Anledning: Edit:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in