2020-12-29, 09:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
Cherry Picking. Nej den bryr jag mig inte om.

Övertyga oss om varför vaccinet är så mycket bättre för mänskligheten än Vitamin D , C samt Ivermectin istället.

Den klarar du inte.

Har du en utvecklingsstörning?

Förstå detta: Alla människor som tar vaccinet kommer att dö. Alla andra också. Alla människor dör för eller senare.

Det som måste bevisas är att just det här dödsfallet har med vaccinet att göra, dvs att vaccinet orsakat dödsfallet. Det gör du inte genom att googla upp skit på nazifront.nu, eller låta dig lurad av nåt jävla twitterinlägg.

Förstå detta: Allt på internet är inte sant.

Steg 2. Även om det mot all förmodan skulle visa sig vara vaccinet som orsakade ett dödsfall, ska det sen ställas i relation till antalet vaccinerade totalt. Om en av en miljon dör, är risken försumbar, och det är sannolikt betydligt farligare att hacka löken till kvällens middag.

Jösses vilka lättlurade idioter som kommer fram i såna här trådar!
Citera
2020-12-29, 09:15
Avslutad
Citat:
Sluta sprid Aftonbladet propaganda - det dödar. Det är alldeles för tidigt att säga att vaccinet är säkert.

Du har noll koll hör jag. Du får leta själv. Det finns en stor studie som bevisar att även tillskott av vitamin d i tablettform hjälper.

Ivermectin har du överhuvudtaget inte studerat och likaså har du inte studerat hydroxchloroquine utan upprepar bara propaganda i MSM.

Jag ser inga källor, bara en otrevlig besserwisser utan något på fötterna.
Citera
2020-12-29, 09:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Såklart är du bekant med lögnerna du sprider - för du upprapar bara officiella källor.

Eftersom du är bekant med fallet så tycker jag att det är jättelämpligt att du postar ett bevis för att hon lever.

Ett enda från senaste dagarna. Och kom inte med sjukhusvideon där dom hade med en annan person.

Bevisbördan ligger hos dig då du påstår att hon är död. Det är inte lönt att du kommer med retoriska knep för att vända den. Du har fått mothugg från flera i tråden som efterlyser din källa, du vägrar svara. Men jag såg nu att det verkar som en israelisk man i 75 års åldern dog två timmar efter att ha fått vaccinet. Han hade en känd historik av hjärtfel. Det kanske kan ge vatten på din kvarn?

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/293865

Men innan vi diskuterar det fallet så får du presentera bevis för sjuksköterskan eller så är din lögn numera bevisad.
Citera
2020-12-29, 09:25
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ja som sagt det vi ser här av cineasten är att han klarar bara av att komma med nedlåtande epitet.

Han orkar inte ens kolla upp källan som postades för att han är lat och en liten kommunist som köper alla propaganda med hull och hår.

Apropå epitet....
Citat:
Floskler och återigen floskler. Det är nog du som är lättlurad och svagbegåvad som inte klarar att tillgodogöra dig alternativa källor.

Citat:
Och jag ser en liten nordkorean som håller establisemanget om ryggen.

Citat:
Presentera du istället dina källor. Kapitalet , staten , folkhälsomyndigheten och plandemin.

Idiot , låg iq hjon. Du skulle passa perfekt i Nordkorea.
Senast redigerad av Cineasten 2020-12-29 kl. 09:39.
Citera
2020-12-29, 09:32
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Bevisbördan ligger hos dig då du påstår att hon är död. Det är inte lönt att du kommer med retoriska knep för att vända den. Du har fått mothugg från flera i tråden som efterlyser din källa, du vägrar svara. Men jag såg nu att det verkar som en israelisk man i 75 års åldern dog två timmar efter att ha fått vaccinet. Han hade en känd historik av hjärtfel. Det kanske kan ge vatten på din kvarn?

https://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/293865

Men innan vi diskuterar det fallet så får du presentera bevis för sjuksköterskan eller så är din lögn numera bevisad.

Om man vaccinerar miljontals äldre/riskgrupper så kommer ju en del dö efter vaccineringen. Antagligen oftast "med" och inte "av" vaccinet.

Nån enstaka kommer få allergisk reaktion o kanske nån som är i dåligt skick dör av det.

Acceptabel risk jämfört med att få covid19.
Citera
2020-12-29, 09:36
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Japp du kommer enkom med nedlåtande epitet. Du har fortfarande inte klarat av att
bemöta varför vaccinet skulle vara bättre än vitamin d tillskott för den allmänna folkhälsan inklusive skydd mot coronaviruset.

Om vi därtill lagt till vitamin c , tiamin salu cortef för behandling av svåra fall med sepsis vart hade vi stått då?

Nej du kommer bara att komma med SKIT. Det är allt du klarar.
Ska jag citera dina inlägg som enbart går ut på att vara nedlåtande? Jag citerade dig ovan..

Vi diskuterar inte D-vitamin här. Jag skrev dock att det inte råder konsensus kring d-vitaminets positiva effekt mot influensa och förkylning. Det kan fungera, det kanske inte fungerar. Det finns inga bevis för det än.

Du babblar om att en ssk dött i direktsändning men när alla ifrågasätter det vägrar du uppge en källa. Du bidrar ju med samma skit som du anklagar mig och alla andra för. Jag misstänker att fröken hagberg är lite på kanelen.
Citera
2020-12-29, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Fredrik Elgh kritiserar FHM hårt för att man inte tagit höjd för asymptomatisk spridning.

Agnes Wold hävdar att det är sbvårt att veta vilkw sok är äkta asymtomatiska och vilka som har diffusa symptom. Spelar det verkligen någon roll? Om man inte märker av wymtomen så kommer man att sprida vidare sjukdomen ändå.

https://omni.se/a/7KVpe4
Men nu ska vi ge Folkhälsomyndigheten lite credd det kommer bli krav på munskydd
Citera
2020-12-29, 09:40
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av text-tv-202
Jag ser inga källor, bara en otrevlig besserwisser utan något på fötterna.

Här kan du läsa på om Ivermectin

https://ivmmeta.com/
Citera
2020-12-29, 09:40
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Har Tjeckien på kort tid drabbats av en andra våg?

Kolla kurvan av smittade:
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/czech-republic/

De drabbades av en våldsam första våg i oktober som de pressade ner men nu stiger det kraftigt igen alltså. Någon som vet varför?

Kanske för att de avslutade locldown 3 december. Det enda lockdown gör är att skapa artificiella "vågor" då det inte mer än tillfälligt trycker ner smittan.

Avsluta lockdown och smittan ökar. Nu är Tjeckien i hård lockdown igen sen den 18 december.
Citera
2020-12-29, 09:43
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Om man tar D-vitamintillskott skall man även ta magnesium och tydligen K2 också.
Magnesium står på min Holistic burk så det tar jag men K2 visste jag inte

https://kurera.se/expertpanelen/maste-jag-kombinera-vitamin-d-med-k2-och-magnesium/

Capsaicin som du nämner vad ingår det i för födoämnen?

Helt vanlig chili. Men den bör vara stark. Köper hel på på stor påse i thai-butik.
Stark färsk är bäst, även om torkad smakar lika starkt så har den ej riktigt samma effekt.
Citera
2020-12-29, 09:43
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Men nu ska vi ge Folkhälsomyndigheten lite credd det kommer bli krav på munskydd
Folk fixar inte hanteringen av munskydden. De placerar dem på hakan, pillar på dem, drar ned dem när de pratar, stoppar ned i fickan, tar upp igen och återanvänder. Helt kontaminerade och värdelösa med STORT V. Bättre då att sköta hygienen och hålla avstånd samt ge fan i att gå ut på stan när de har förkylningssymtom.
Citera
2020-12-29, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Fredrik Elgh kritiserar FHM hårt för att man inte tagit höjd för asymptomatisk spridning.

Agnes Wold hävdar att det är sbvårt att veta vilkw sok är äkta asymtomatiska och vilka som har diffusa symptom. Spelar det verkligen någon roll? Om man inte märker av wymtomen så kommer man att sprida vidare sjukdomen ändå.

https://omni.se/a/7KVpe4

F. Elgh kanske först ska hänvisa till de studier som visar hur stor smittspridningen är från dessa "aymptomatiska". Screenar du igenom en befolkning lär du hitta en hel del "döda" virus.

https://www.nature.com/articles/s41467-020-19802-w
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in