2020-12-29, 03:10
Medlem
Lite klargörande kring Pences roll i elektorsrösträkningen:

Facts Matter with Roman Balmakov
https://www.youtube.com/watch?v=WJS_JXZGM9o

Kortfattat: Pences makt beträffande rösträkningen är lika oinskränkt som presidentents makt är beträffande benådningar. Pence KAN alltså välja att inte räkna rösterna MEN utgångspunkten är att han ändå kommer göra det av rädsla att det annars kommer utlösa ett inbördeskrig.
2020-12-29, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Var det allt? Texas vs Pennsylvania var också dockat där, och titta så bra det gick. Varför skulle det här gå bättre?
För att det nu är ute i det öppna att Chefsdomare Roberts utsatts för utpressning. Kanske han kommer att "recuse himself"?
2020-12-29, 03:23
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
För att det nu är ute i det öppna att Chefsdomare Roberts utsatts för utpressning. Kanske han kommer att "recuse himself"?

"Ute i det öppna" (förfärlig svengelska för övrigt) på Lin Woods twitter och några andra tokstollesidor, jo. Men om vi mot all rimlighet antar att så vore fallet: Roberts är en av nio domare. Varför skulle resten av SCOTUS plötsligt bedöma det här fallet med andra ögon än Texas/Pennsylvania?
2020-12-29, 03:25
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Jag tror faktiskt att han är oskyldig, vad jag har sett.
2020-12-29, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Jag är inte attakerad, varför tror du det och du tror att dina domstolar är bättre än mina,??
Jag tror inte att du är attackerad, det är du som påstår det i ett tidigare inlägg!
Citat:
Jag ser hela tiden hur jag blir attackerad men det stör mig inte för fem öre. Vet ni varför?
Ock vad det gäller ditt svammel om "dina och mina" domstolar så är det tydligt att du själv inte förstår vad du säger eller pratar om.

Citat:
Säg mig en sak, är du vapentränad?
Okey inte, bra för dig och mig.
Ja, jag är vapentränad. På vilket sätt en avsaknad av vapenträning skulle vara bra vet jag inte och inte heller vad vapenträning har med denna diskussion att göra.

Härmed sätter jag punkt för diskussionen med dig. Det finns ingen som helst poäng försöka diskutera med någon som är oförmögen att följa sina egna tankegångar.
2020-12-29, 03:45
Medlem
Citat:
"Ute i det öppna" (förfärlig svengelska för övrigt) på Lin Woods twitter och några andra tokstollesidor, jo. Men om vi mot all rimlighet antar att så vore fallet: Roberts är en av nio domare. Varför skulle resten av SCOTUS plötsligt bedöma det här fallet med andra ögon än Texas/Pennsylvania?
Fäör då domderar han inte de andra till lydnad.
Citat:
Jag tror faktiskt att han är oskyldig, vad jag har sett.
Du menar att han INTE adopterat barn?
2020-12-29, 03:56
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Fäör då domderar han inte de andra till lydnad.

Du kan inte på allvar tro på det där? De sitter på livstidsmandat, varför skulle de vara skraja för Roberts? (För att han har foton av dem allihop, inklusive Barrett, när de sitter och käkar barn inne på en pizzeria? )
2020-12-29, 06:27
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Du kan inte på allvar tro på det där? De sitter på livstidsmandat, varför skulle de vara skraja för Roberts? (För att han har foton av dem allihop, inklusive Barrett, när de sitter och käkar barn inne på en pizzeria? )

Du kanske minns Jeffrey Epsteins operation?

Även om det inte har ätits barn på pizzerian så är det knappast osannolikt att det finns videos då många på höga positioner har sex med barn/minderåriga.

På så sätt kan man ha kontroll över makthavare och få dom att göra det man vill att dom ska göra.

För personer som man inte har utpressningsmaterial till så går det jättebra att hota att mörda hela personens familj, vilket enkelt kan få personen att göra det han, eller hon blir tillsagd att göra.
2020-12-29, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Du kanske minns Jeffrey Epsteins operation?

Även om det inte har ätits barn på pizzerian så är det knappast osannolikt att det finns videos då många på höga positioner har sex med barn/minderåriga.

På så sätt kan man ha kontroll över makthavare och få dom att göra det man vill att dom ska göra.

För personer som man inte har utpressningsmaterial till så går det jättebra att hota att mörda hela personens familj, vilket enkelt kan få personen att göra det han, eller hon blir tillsagd att göra.
Nej, det är extremt osannolikt och utan något bevis annat än att de gör samma bedömning av bevismaterialet ( = det är skräp) som Department of Justice och otaliga andra domare redan gjort så kan vi inte ta det på allvar. Hade "deep state" haft dessa tentaklar du pratar om så är det ju himla konstigt att de inte kan få ner de här youtubeklipppen och "bevisdokumenten på Twitter" som länkas till här med jämna mellanrum.
2020-12-29, 08:49
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Sant, men en fråga man kan ställa sig är denna? Ska vi godkänna valfusk eller låta det vara?

Hur kan man godkänna något som inte existerar?
Någon bra förklaring på det?
2020-12-29, 09:20
Medlem
Undra hur den skenhelige Pence nu känner sig. Trump och hans rinos vill tydligen att Pence skall använda den makt han ju inte har, den att han skall köra över konstitutionen och redan certifierade valresultat allt för att fixa till en ny variant av valfusk så Trump kan sitta kvar.
Pence vet givetvis att han snart är en f.d vicepresident och agerar säkert alltmer därefter inte minst med tanke på 2024 års presidentval. Visst, Trumps ande kommer säkert att påverka republikanerna ännu en tid men den 6 jan slängs ju Trump under bussen och den 20 jan körs han över för att sedan bli ganska ointressant för media att politiskt bevaka.
Ingen är ju ointressant som gårdagens politiker.
2020-12-29, 09:29
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Den här från Rasmussen är mycket bra. Pence är Kung den 6:e Januari.

https://mobile.twitter.com/Rasmussen_Poll/status/1343193422996393987
Har du/ni övergett detta med att bevisa valfusk helt?
Nu är det bara att behålla makten som gäller, oavsett hur.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in