2020-12-28, 22:13
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Fast nu är vi ju inne i något oklart cirkelresonemang här. Det krävs både vidare utredning samtidigt som det inte alls behöver tillkomma mer bevisning då bevisen är tydliga. Hur ska du ha det?

Din rant om tid har jag bemött tidigare i tråden, då landade du i att anledningen till att domstolarna inte tar upp mål till prövning är för att domarna är rädda och oerfarna (eller något i den riktningen, ärligt talat ganska oklart vad din ståndpunkt i frågan är).

Nåja, till din fråga.
Nej, jag har inte tillräcklig insyn i vem som sagt vad eller varför för att uttala mig om huruvida någon ljuger. Däremot betyder inte "jag såg tydligt fusk" att fusk faktiskt föregått uttalandet. Det kan även handla om att personen sett något som den ansett suspekt men som i realiteten är normalt förfarande. För att dra till en liknelse kan vi använda en person som tror jorden är platt. Denna person ljuger inte när han/hon säger att jorden är platt då detta är personens övertygelse om vad som är sant. Däremot är jorden inte platt, personen har helt enkelt bristande underlag för sin ståndpunkt.
Det var ju bekvämt av dig att inte ha "tillräcklig insyn i vem som sagt vad eller varför"
Då rekommenderar jag dig att skaffa dig lite insyn så du slipper stå här och gissa.

Förresten din "jorden är platt"-liknelse suger.
2020-12-28, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Det var ju bekvämt av dig att inte ha "tillräcklig insyn i vem som sagt vad eller varför"
Då rekommenderar jag dig att skaffa dig lite insyn så du slipper stå här och gissa.

Förresten din "jorden är platt"-liknelse suger.

Är inte särskilt intresserad av att sitta och gräva igenom vad som enligt dig är tusentals vittnesmål, det känns som en ganska omfattande uppgift för något jag saknar egentligt intresse av. Min ståndpunkt i frågan är klar, hade det förekommit ett omfattande systematiskt valfusk av den dignitet att det kunnat påverka valresultatet så hade det framkommit vid det här laget. Det faktum att det inte finns någon dom i ärendet ger för handen att sådant inte skett.
2020-12-28, 22:20
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Tröttnar man inte på dessa krigsrubriker snart?
Känns som det kommer nya BREAKING NEWS!!! var och varannan dag för att sedan aldrig nämnas igen...

Jäpp. Men det som är så fascinerande är att DJT fortfarande greppar tag i vartenda litet halmstrå som någon tokskalle påstår sig ha hittat och twittrar det vidare helt okritiskt. Så fort något, vad som helst, påstås tala till hans fördel är det automatiskt, utan närmare granskning, ett Tungt Argument för honom. Öppet mål för charlataner. Han skulle tro på en blind kinesisk tiggare som kom och hävdade att han hade sett 80000 övergivna valsedlar på en soptipp i Shanghai.
2020-12-28, 22:25
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Är inte särskilt intresserad av att sitta och gräva igenom vad som enligt dig är tusentals vittnesmål, det känns som en ganska omfattande uppgift för något jag saknar egentligt intresse av. Min ståndpunkt i frågan är klar, hade det förekommit ett omfattande systematiskt valfusk av den dignitet att det kunnat påverka valresultatet så hade det framkommit vid det här laget. Det faktum att det inte finns någon dom i ärendet ger för handen att sådant inte skett.
Jaha, så du vill ta en enkel genväg och bara få serverat till dig en ståndpunkt utan att veta substansen bakom. Kul för dig.
Själv har jag suttit timmar och sett vittnena live inför domstolen och det var verkligen inga lögnare.
Att domstolarna avslår i sin tur beror på andra faktorer vilket är min absoluta övertygelse.
2020-12-28, 22:26
Medlem
Citat:
Tröttnar man inte på dessa krigsrubriker snart?
Känns som det kommer nya BREAKING NEWS!!! var och varannan dag för att sedan aldrig nämnas igen...
Det blir precis på samma sätt som i fabeln då pojken ropar varg. Inte många bryr sig till slut ens om att titta om det överhuvudtaget finns en antydan till substans bakom det som basuneras ut.
2020-12-28, 22:28
Medlem
Citat:
Jaha, så du vill ta en enkel genväg och bara få serverat till dig en ståndpunkt utan att veta substansen bakom. Kul för dig.
Själv har jag suttit timmar och sett vittnena live inför domstolen och det var verkligen inga lögnare.
Att domstolarna avslår i sin tur beror på andra faktorer vilket är min absoluta övertygelse.

Jahaja, så nu har vittnena vittnat inför domstolen?
Det var som fan, har du inte tidigare gormat om att ingen domstol har getts möjlighet att pröva bevisen?
2020-12-28, 22:42
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Jahaja, så nu har vittnena vittnat inför domstolen?
Det var som fan, har du inte tidigare gormat om att ingen domstol har getts möjlighet att pröva bevisen?
Har du precis vaknat och missat vad som hänt? Jag skrev att du skulle skaffa dig lite insyn.
2020-12-28, 22:51
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Min ståndpunkt i frågan är klar, hade det förekommit ett omfattande systematiskt valfusk av den dignitet att det kunnat påverka valresultatet så hade det framkommit vid det här laget. Det faktum att det inte finns någon dom i ärendet ger för handen att sådant inte skett.

Så om man skall gå enligt ditt resonemang så har t.ex. juldagens sprängdåd i Nashville inte hänt, eftersom det inte finns någon dom i ärendet?
Senast redigerad av Smurfanerlite 2020-12-28 kl. 22:58.
2020-12-28, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EncryptedUser
Stämmer inte

Dom ska ha en omröstning i senaten på Måndag om att ENBART ge 2000$ till amerikaner och inget annat.

https://www.whitehouse.gov/briefings-statements/statement-from-the-president-122720/

I will sign the Omnibus and Covid package with a strong message that makes clear to Congress that wasteful items need to be removed. I will send back to Congress a redlined version, item by item, accompanied by the formal rescission request to Congress insisting that those funds be removed from the bill.

I am signing this bill to restore unemployment benefits, stop evictions, provide rental assistance, add money for PPP, return our airline workers back to work, add substantially more money for vaccine distribution, and much more.

On Monday the House will vote to increase payments to individuals from $600 to $2,000. Therefore, a family of four would receive $5,200. Additionally, Congress has promised that Section 230, which so unfairly benefits Big Tech at the expense of the American people, will be reviewed and either be terminated or substantially reformed.
nope, inte senaten - representanthuset. Huset kommer den troligen gå igenom - dock måste den passera senaten också och där ser det mörkt ut. Ittressant att den stöttas av demokraterna och Trump, hade han varit involverad i förhandlingarna, ptja, veckorna innan valet och fått igenom den här summan då kanske det vänt lite medborgare till honom igen vem vet. Här hoppas jag ju faktiskt att jag har fel och Trump/Demokraterna får igenom den högre summan - så vi får se. Dock så blir det väldigt tydligt väldigt snart om Trump gått på en fint eller inte...
2020-12-28, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Donald Trump ska för lite mindre än fem minuter citerat någon som sagt att det i delstaten Pennsylvania lagts 205,000 mer röster än det fanns röstberättigade, och att bara det räcker för att Trump ska vinna delstaten. Han har inte angett någon källa. Det kan komma följd tweets.

“Breaking News: In Pennsylvania there were 205,000 more votes than there were voters. This alone flips the state to President Trump.”
https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/1343663159085834248

Twitter har nu lagt upp en kommentar till Trumps kommentar, som säger att Joe Biden har certifierats som USAs nästa president.

Klickar man på länken som hör till texten, så kommer man till en sida där det står följande:

https://mobile.twitter.com/i/events/1318573265820921857
och det är liksom objektivt falskt.
Nio miljoner registrerade för att rösta, sex miljoner isch som röstade. Bara en rak lögn som är extremt lätt att kolla upp.
2020-12-28, 23:36
Medlem
I Pennsylvania har representanthuset upptäckt att resultatet som certifierats innehållit fel på 200 000 röster. Det är DUBBELT så mycket som differensen mellan Trump och Bidens röster!

https://twitter.com/russdiamond/status/1343622485946880007

https://www.thegatewaypundit.com/2020/12/breaking-pennsylvania-certified-results-president-found-error-error-twice-size-difference-candidates
2020-12-28, 23:39
Medlem
julernsts avatar
Citat:

Ok, räknar du även in Giulianis "stjärnvittne" som en solklar sanningssägare? https://youtu.be/ofFjdL6q_18

Din övertygelse om att det förekom valfusk beror ju inte på att du objektivt har värderat bevisen och sedan kommit fram till den slutsatsen. Du vill att det ska ha förekommit valfusk eftersom det är enda sättet för Trump att få sitta kvar. Det här tankefelet kallas motivated reasoning och är vanligt hos alla människor, oavsett politisk övertygelse. För din egen psykiska hälsas skull råder jag dig att acceptera förlusten och gå vidare med ditt liv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in