2020-12-28, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
FG-godkjente våpenskap...

Beklager, det var en glipp. Jeg har tidligere skrevet FG-godkjente våpenskap.
Citera
2020-12-28, 21:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag tycker det är normalt och inte galet, att i TH:s situation vilja få resultat och info till Holden och inte till polisen, eftersom polisen upplevs som ensidig av TH.
Varför har man advokat?

Ja, det som du sier er THs situasjon.
Citera
2020-12-28, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Det hadde vært morsomt om alle pesoner her inne som er så bombesikker i sin sak om at Hagen er skyldig kan fremlegge hva de mener er grunnen til det. En ting er å synse, og da tror man men den skrivemåten en del bruker vitner nesten som om at saken er avklart.

Jeg har enda ikke lest noen plass om et eneste bevis i saken. Ei heller at Hagen har løyet om noe som helst. Slik jeg har oppfattet det er det mange som mener nettopp dette men etter min oppfatning er det kun hvordan man tolker det som skrives.

Pr.i dag ser jeg svært mørkt på at saken vil bli oppklart noensinne. Håper virkelig jeg tar feil for om hun er tatt av dage bør den/de ansvarlige stilles til rette.

Synes f.eks at politiet er uklare når de først sier noe. Futurumennene. Erdet sporet lagt bort eller kommer de ikke videre med sporet? Det samme gjelder BMW sporet i Ås. Lagt bort, eller står fast. Synes også dette med Hettemannen/mennene er rart. Noe kan skurre der. Bruker en "evighet" å melde seg. Er det for å rigge alibi og spor eller finnes det fortsatt lokale folk i Lørenskogområdet som aldri leser en nyhet? Merkelig i min bok.

Ja, vilken tid det tog för Metro/hettemannen att anmäla sig.
Var det konstruerat, för att få det gjort, låta det falla i glömska sedan?

Mannen som promenerade efter hettemannen!I samma slags klädsel med undantag av något blixtlås, i samma gångstil och tempo!
Märkligt att detta är lämnat därhän.
Liksom övrigt som du beskriver.
2 vittnen i Ås säger samma sak om en röd BMW. Man hittar inte bilen trots att den hade ett ovanligt tanklock.
Man lämnar det. "Vittnena söker uppmärksamhet" har det sagts sedan.
Fiskarna på bryggan - som uppförde sig ohövligt och bryskt mot förbipasserande.
De uppehöll sig mer eller mindre dagligen där -ända tills AH försvann.
Då försvann även "fiskarna".
Citera
2020-12-28, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Hvis du mener at det mangler et våpen som brukes til skytetrening, skyldes det trolig at dette våpenet oppbevares i AG-godkjente våpenskap i skyteklubben. At TH reagerte på siktelsen. er vel ikke uventet. Han ble overrasket, men politiet ble muligens enda mer overrasket. De hadde nok ikke sett for seg for at TH ble løslatt. TH rakk omtrent ikke å komme ut fra fengslet, før politiet forsøkte å fengsle TH på nytt. Dette ble avvist av retten. VG hadde i høst en artikkel med den slående tittelen "Bevisene som falt". En oppramsing av ikke-bevis. I tillegg har politiet innrømmet at de feilaktig beskyldte TH for å ha slettet anrop fra loggen på sin mobiltelefon. Hva står igjen av bevis? Politiet har veiet for og i mot hva de skal legge fram for retten. Etter nærmere vurdering har noen indisier blitt veid og funnet for lette, de har ikke blitt lagt fram retten. Andre har blitt lagt fram for retten , men retten har avvist disse indisiene.
Hva har styrket mistanken mot TH etter artikkelen i VG? Løsrevne sitater fra notatbøker? Hilsener på diverse kort? 26-27 år gamle trusler? Trusler mot en beiler som tydeligvis var egoistisk nok til å risikere å ødelegge en hel familie? Gamle aviser med fokus på bl.a. uoppklarte drap i nærmiljøet?

Han har nødvendigvis kontakt med folk som skaffer ulovlige våpen. Det slippes ut historier om trusler og om å få folk fjernet. Han virker etter hvert farlig synes jeg og kapabel. Fra å være en stakkars enkemann. Personligheten hans, hva han har fått seg til å gjøre. Ramme AE så rått, omtalen av AE. Ensporet, ser sitt behov. Han vil ikke betale AE, papirene en her fant. Tinglyst eller hva det var. Hun sto som eier - var det hytten. Hun skulle få ifølge ektepakten. Men papirene viste at hun eide det først. Og så tok han det. Han ga det ikke til henne for han eide det ikke. Sikkert noen som har de dokumentene på lur. Han står som eier, utettmesdig. Hva med de 200.000. Hvor er den kontoen, og skulle ikke summen vært regulert i tritt med årene. Det er mer penger i dag. Alt i alt viser han at han både vil og gjennomfører grufulle transaksjoner mot henne. Han har sinnelag til å ødelegge eksistensgrunnlaget for henne. Han viser et grufullt sinnelag, og han synes ikke bli mildere med årene. Han tenker han vil bli ruinert. Og det er fryktelig for han. Hva snakker han om, han som har tatt fra henne verdiene hun skulle ha, og det hun hadde. Er en så j*@@$"?' gjennom et langt liv, så mener jeg det er stor grunn til å undersøke et sånt menneske nøye. Det går an å mistenke at en sånn kan drepe. For verdiene, pengene er av så stor verdi for han at han beskytter dem med nebb og klør. Og så i tillegg ha våpen, som virker, ved sengen. Politiet fant ulovlig pistol i nov sa de. Da hadde han bodd på hotell og ikke vært hjemme. Jeg er frekk nok til å anta at han ikke tok pistolen ut av våpenskapet i gangen og la det i andre etg mens han lette etter en syk AE med mulig hjerteinfarkt. Så da lå det ved sengen mens AE var i huset.

Jeg tenker på hvem hadde mulighet. Det kunne vært flere. Hvem hadde motiv, tja ikke mange vil jeg tro. Hvem hadde sinnelag. Jeg tenker TH hadde sinnelag, han har oppført seg som en mot henne. Jeg vet ikke om flere som kunne fått seg til å ramme henne så. Vi har ikke hørt om noen fiende av henne. Han står ut fra de andre
Citera
2020-12-28, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekrus
For meg virker det som unnskyldinger til ikke å skrive under. Han vet jo, og ser jo, at mannen som foretar avhøret skriver ned det han sier, men likevel fortsetter han å prate.
Men uansett så er nå alt tatt opp på bånd, så det er jo ikke noen fare sånn sett.
De har nok samtalt med lyd eller videoopptak og så har politiet skrevet ut avhøret uten hans tilstedeværelse for så å innkalle han til gjennomlesning og underskriving.

En situasjon som har fått han til å snakke mye friere.

Barna klagde også på at politiet vred på ting de sa:
Citat:
Da alle vi tre søsknene ble innkalt til avhør igjen men da på samme tidspunkt, var jeg svært skeptisk. Hvorfor skal vi inn i nye avhør? Jeg hadde vært i fire stykker, og attpåtil så skulle alle inn samtidig, slik at vi ikke kunne «samkjøre våre forklaringer», ble vi fortalt.

Motvillig stilte jeg opp i avhøret, noe jeg i dag angrer dypt på. Det var time inn og time ut om tullete rykter og påstander og intime detaljer om blant annet mine foreldres sexliv. Jeg ble konfrontert med andre vitners utsagn om rykter om ting som skal ha skjedd 30 år tilbake i tid, bagateller og mange dirkete løgner som jeg vet ikke er sant, men uansett fremført av avhører som om dette var store saker. Det gjorde meg svært opprørt at politiet i det hele tatt stiller meg slike spørsmål og legger frem ting som fakta som slett ikke er det.

Verken min mor eller far får forsvart seg mot usannheter og ting tatt ut av sammenheng. Det eneste avhøret gikk ut på, var å svartmale min far. At politiet i det hele tatt tar det steget mot meg som nærmeste pårørende var tungt. Jeg fikk følelsen av at de ville ha meg til å si noe som ikke var sant, de vrir og vender på ting og utsagn. I etterkant av avhørene snakket jeg med min søster som kunne fortelle at politiet i hennes avhør bekreftet at JEG hadde sagt at min far hadde oppfordret oss barna til å kalle mamma «XXXXXXX».

Dette er selvfølgelig ikke tilfellet. Sannheten er stikk motsatt. På gjennomlesningen ba jeg om å få høre opptak av den aktuelle påstanden og det er umulig at politiet misforstår meg. Det vil si at politiet med overlegg har løyet om hva jeg har sagt og manipulert oss i avhør. Et annet tilfelle var at jeg fikk følgende spørsmål av avhører der hun gjenforteller meg hva et annet vitne har uttalt at det var ikke bra hjemme. Der jeg gjentar spørsmålet og svaret etter hverandre: «var ikke bra hjemme? Det var i alle fall bra når jeg var hjemme.» Dette er i avhøret blitt til at jeg sier at: «Det var ikke bra hjemme.»

Ved gjennomlesningen var det 72 sider. Jeg oppfatter det som politiet bevisst prøver å manipulere mine utsagn. Derfor ga jeg meg før jeg var ferdig gjennomlest og nektet å fullføre resten av gjennomlesningen, samt signere. Jeg er regelrett skremt av politiets fremgangsmåte og slike feil er ikke mulig å gjøre utenom bevist. Dette sammen med mange andre detaljer fra avhørene nå og tidligere gjør at jeg sterkt frykter en sammenheng der ledelsen av etterforskningen har begynt med den store «feilen» som de kalte det da de mot familiens ønske startet kommunikasjon via kryptovaluta.

Jeg er redd dette er skandalen der min mor så langt har blitt den lidende parten, da politiet ikke bare har unnlatt å gjøre jobben sin, men faktisk direkte sabotert den beste muligheten for å få mamma hjem i live. Når det er gjort, ser jeg heller ingen ting annet enn at politiet gjør alt de kan for å inne en måte å ansvarliggjøre min far på, og i mellomtiden ødelegge hans navn og rykte.

Det ser heller ikke ut til at de skyr noen midler for å gjøre dette gjennom løgner og manipulasjon. Det har vært konstante lekkasjer til presse, og slik jeg ser det kan det kun komme fra politiet. Jeg er redd dette er for å avlede pressen fra politiets egne feil og mangler i etterforskningen. Hva har politiet brukt alle sine ressurser på? Slik jeg ser det i etterkant kan politiet ha stilt seg i en situasjon gjennom taktiske og praktiske feilgrep der de har fått tunnelsyn fordi om bruken av flere «hypoteser» skal motvirke dette.
https://www.tv2.no/nyheter/11480054/
Senast redigerad av norrrrrmannn1 2020-12-28 kl. 21:44.
Citera
2020-12-28, 21:46
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Han har nødvendigvis kontakt med folk som skaffer ulovlige våpen. Det slippes ut historier om trusler og om å få folk fjernet. Han virker etter hvert farlig synes jeg og kapabel. Fra å være en stakkars enkemann. Personligheten hans, hva han har fått seg til å gjøre. Ramme AE så rått, omtalen av AE. Ensporet, ser sitt behov. Han vil ikke betale AE, papirene en her fant. Tinglyst eller hva det var. Hun sto som eier - var det hytten. Hun skulle få ifølge ektepakten. Men papirene viste at hun eide det først. Og så tok han det. Han ga det ikke til henne for han eide det ikke. Sikkert noen som har de dokumentene på lur. Han står som eier, utettmesdig. Hva med de 200.000. Hvor er den kontoen, og skulle ikke summen vært regulert i tritt med årene. Det er mer penger i dag. Alt i alt viser han at han både vil og gjennomfører grufulle transaksjoner mot henne. Han har sinnelag til å ødelegge eksistensgrunnlaget for henne. Han viser et grufullt sinnelag, og han synes ikke bli mildere med årene. Han tenker han vil bli ruinert. Og det er fryktelig for han. Hva snakker han om, han som har tatt fra henne verdiene hun skulle ha, og det hun hadde. Er en så j*@@$"?' gjennom et langt liv, så mener jeg det er stor grunn til å undersøke et sånt menneske nøye. Det går an å mistenke at en sånn kan drepe. For verdiene, pengene er av så stor verdi for han at han beskytter dem med nebb og klør. Og så i tillegg ha våpen, som virker, ved sengen. Politiet fant ulovlig pistol i nov sa de. Da hadde han bodd på hotell og ikke vært hjemme. Jeg er frekk nok til å anta at han ikke tok pistolen ut av våpenskapet i gangen og la det i andre etg mens han lette etter en syk AE med mulig hjerteinfarkt. Så da lå det ved sengen mens AE var i huset.

Jeg tenker på hvem hadde mulighet. Det kunne vært flere. Hvem hadde motiv, tja ikke mange vil jeg tro. Hvem hadde sinnelag. Jeg tenker TH hadde sinnelag, han har oppført seg som en mot henne. Jeg vet ikke om flere som kunne fått seg til å ramme henne så. Vi har ikke hørt om noen fiende av henne. Han står ut fra de andre

TH kommer att få stugan på Biri medan AH en tomt bredvid den, båda ägs faktiskt av AEHs styvfar, eller helt rätt hans dødsbo...
Citera
2020-12-28, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
De låner også ut våpen i klubber, det må de nesten, du får ikke eget før du har vært aktiv i minimum 6 mnd.

Jeg synes egentlig ikke at det er så dramatisk med disse våpnene.
To av dem er plomberte, et er et rustent våpen fra 2 vk, det fungerende kan han ha arvet etter sin far eller annen slektning.
Han er født 5 år etter krigen og det krydde av våpen når den var over.

Bestefaren kan ha kjøpt det helt lovlig over disk i jernvaren, kanskje også faren, avhengig av hvor gammel han er.
Hagle kunne du kjøpe over disk frem til nittitallet, eneste begrensningen var 18 års grense.
Og et ulovlig våpen pluss 9 mm. Jeg lurte på om han hadde pistol til 9 mm i huset. Eller var der et våpen til de 9 mm, bare ikke i huset? Hva skulle han bruke 9 mm til.
Citera
2020-12-28, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Var det også del av TH's masterplan å få AEH til å ringe elektriker?
Hvilken funksjon hadde elektriker Skansen's anrop til AEH på forsvinningsdagen? (Kl 09.48)
Ingen skulle en tro
Citera
2020-12-28, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Og et ulovlig våpen pluss 9 mm. Jeg lurte på om han hadde pistol til 9 mm i huset. Eller var der et våpen til de 9 mm, bare ikke i huset? Hva skulle han bruke 9 mm til.
Vi vet ikke hva han har av lovlige våpen, om han har noen i det hele tatt.

SH sier at patronene hørte til pistolen. og hagla.
Citat:
Ifølge forsvareren har Tom Hagen hatt interesse for våpen siden han var tenåring, og våpnene skal ha hatt antikvarisk verdi for ham. 70-åringen har også lenge vært med i en skyteklubb. Det skal være årsaken til at han hadde patroner til en av pistolene og hagla.
https://www.nrk.no/norge/ny-siktelse_-tom-hagen-hadde-skarpladd-hagle-pa-soverommet-1.15297574
Citera
2020-12-28, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Han har vært i flere politiavhør og samarbeidet der helt til det kom til signering, da oppstod det uenighet og han nektet å signere.
Etter det har han avvist å la seg avhøre på ny, det samme med barna.

Dette er hans rettighet og skal ikke tale mot han i en senere rettssak.

Nå som han nekter er neste alternativ at politiet ber retten innkalle han til avhør hvor både retten, politiadvokat og forsvarer kan stille spørsmål.

Dette kan han også nekte på men da kan det brukes mot han, i motsetning til når han nekter nye politiavhør.
Ok.
De avhørene er lenge siden. Og mange nye ting å snakke om. Det henger der, kommer ikke videre

Så vidt jeg har forstått så må politiet vise alt de har om de innkaller formelt
Citera
2020-12-28, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det er etter min mening omtrent like sannsynlig som at TH kan være GM. Hverken det ene eller andre kan ikke utelukkes av meg på nåværende tidspunkt. I tilfellet må det legges til grunn at TH var en tyrann, og at både han og barna kalte AEH for Nullet.
Man må også legge til grunn at AEH var utro mot TH, og at den utvalgte var hennes svoger (eks eller ei).

Rent personlig synes jeg det ville være slitsomt å terpe og plage med en hauggammel utro historie. Tror ikke jeg hadde giddet. Enten legge det bak seg og gå ut i solen. Eller skille seg. Hvordan skille seg og få fred på sine gamle dager, uten å miste et øre? Det kan være et motiv
Citera
2020-12-28, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
TH kommer att få stugan på Biri medan AH en tomt bredvid den, båda ägs faktiskt av AEHs styvfar, eller helt rätt hans dødsbo...
Jo, men det var noe annet også i de papirene. Hun eide, han eier nå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in