2020-12-10, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta-forveten
Hördes skriket inte långt ifrån stationen? Eller inte långt ifrån sjön där de fann Emelie.

Citat:
Ursprungligen postat av nanata
Ute vid skogsområden där hon senare blev funnen i en av sjöarna.

Skriket hördes inte så långt ifrån stationen. Fyndplatsen för kroppen ligger 6 mil från stationen.

https://forumbilder.com/i/rqFJ

EDIT: vill tillägga att ena vittnet har extremt bra hörsel. *skrika
Senast redigerad av helsan 2020-12-10 kl. 14:21.
Citera
2020-12-16, 22:54
Medlem
spoilers avatar
"Peter Skaarup fortæller, at det uopklarede drab på 17-årige Emilie Meng, der forsvandt fra Korsør Station 10. juli 2016, er direkte årsag til, at DF har presset på for at få genetableret et rejsehold, efter det blev lukket ned i forbindelse med politireformen fra 2007.

»Emilie Meng-sagen er den sag, der med al ønskelig tydelighed viser, at der er brug for et rejsehold,« siger Peter Skaarup og understreger, at det har været decideret »pinligt« at følge med i Sydsjællands og Lolland-Falsters Politis efterforskning af sagen."

https://www.bt.dk/krimi/mordet-paa-emilie-meng-er-direkte-aarsag-til-et-nyt-rejsehold
Citera
2020-12-28, 18:05
Medlem
ReedMes avatar
På svtplay finns nu en serie på tre delar att se, Mordet på Emilie.

Citat:
Tonårsflickan Emilie Meng anmäls försvunnen sommaren 2016. Först fem månader senare hittas hon död, närmare 60 km från den plats där hon sist sågs i livet. Mordet är ännu ouppklarat och polisutredningen har varit både omdiskuterad och ifrågasatt. Är det fråga om en oerhört listig gärningsman, eller har det begåtts allvarliga fel i utredningen? I en tredelad dokumentärserie skildras ett av Danmarks mest uppmärksammade mordfall. I serien medverkar bl a Emilies bästa väninna och – för första gången – Emilies mamma.
https://www.svtplay.se/mordet-pa-emilie
Citera
2020-12-28, 21:24
Medlem
Peter Mangs som senaste misstänkt. Säger mycket om hur utredningen går.

Finns DNA?
Citera
2020-12-29, 09:22
Medlem
MissMitsoukos avatar
Såg serien igår och tänkte: den här killen som smsat henne och "gjort slut", vem är han? Är han utredd. Jag har försökt söka på nätet och i tråden här men hittar ingenting.
Det är min första tanke att hon stämt träff med honom och därför inte ville åka med i taxin. Sedan har något hänt som lett till mordet.
Det är säkert utrett men hittar inte något om det.
Citera
2020-12-29, 09:46
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissMitsouko
Såg serien igår och tänkte: den här killen som smsat henne och "gjort slut", vem är han? Är han utredd. Jag har försökt söka på nätet och i tråden här men hittar ingenting.
Det är min första tanke att hon stämt träff med honom och därför inte ville åka med i taxin. Sedan har något hänt som lett till mordet.
Det är säkert utrett men hittar inte något om det.

Tänkte samma! Killen hon bråkat med (som gjorde slut) måste ju vara misstänkt? Hon var ledsen och ringde eller smsade honom säkert. Han gick med på att ses och prata och sen? Kan han ha varit full också och kanske festat med en vän? De kanske skulle lära henne en läxa eller skämta med henne eller nåt? Och så gick det snett. Eller om han till och med bad en vän att åka ut och hämta henne och snacka med henne och den vännen dödade henne.

Har man hittat hennes mobiltelefon?
Citera
2020-12-29, 09:47
Medlem
Hamsterbolls avatar
Att hon blev ”dumpad” av sin kille samma natt som hon mördades sätter ju allt i ett annat ljus.

Varför gjorde han slut? Hade de bråkat? Hade han eller hon varit otrogen?
Citera
2020-12-29, 09:50
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hackertyp0
Ingen vet varför Emilie ville promenera. Kanske hade hon bestämt träff med någon, kanske ville hon endast njuta av morgonen. Ingen vet tyvärr.

Efter att ha sett dokumentären så vet vi nu att hon var ledsen för att hennes kille gjort slut via sms under natten. Därför ville hon gå ensam hem.
Citera
2020-12-29, 15:38
Medlem
PW-Gerssons avatar
Även om serien föreföll ha som främsta syfte att fokusera på det gravt undermåliga polisarbetet så tycker jag ändå att dokumentären kunde berättat lite mer om mordet. Lite, om ens något, framkom om omständigheterna kring fyndplats, dödsorsak, pojkvännen, mobiltelefon etc.
Klart är ju i alla fall att polisen hade kunnat göra sitt jobb bättre.
Citera
2020-12-29, 17:58
Medlem
JSelwyns avatar
Såg serien när den lades ut på Youtube för ett tag sedan. Ej textat. Nu igår också så jag kunde förstå varenda mening.

Ja, serien kunde ha fokuserat mer (fler avsnitt) på själva försvinnandet och mordet.

Hur gammal är pojkvännen och hade han tillgång till bil? Har för mig att denne är fri från misstankarna om ha bragt Emelie om livet iaf för stunden. Men med tanke på hur polisen har skött utredningen så här långt, så verkar ju allt kunna hända.

Fick inte riktigt klart för mig när kroppen hade dumpats om det var strax efter att hon försvunnit? Sen i vilket skick kroppen var? Om det hade legat i vattnet länge, så kan det ju inte ha varit i så gott skick även om det legat i plast. Däremot om det var i hyffsat gott skick, så dristar jag mig till att kroppen måste ha varit förvarad i en frys eller annan kylig miljö.

Det mest "positiva" var ju ändå att man fått fram pedofilen som hade koppling både till Korsör och Borup (där Emelie hittades). Samtidigt som det inte behöver vara det. Eftersom en tänkande förövare vill inte att polisen skall hitta en koppling mellan gm och brottsoffret.
Citera
2020-12-29, 20:33
Medlem
MissMitsoukos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Efter att ha sett dokumentären så vet vi nu att hon var ledsen för att hennes kille gjort slut via sms under natten. Därför ville hon gå ensam hem.
Ja, så tänker jag mig att hon bett honom komma och "prata ut", något har hänt som gjorde honom förbannad = mord. Inte första gången ett sådant scenario inträffar.
Citera
2020-12-29, 21:08
Bannlyst
Har bara sett första delen hittils så mer information kanske kommer i senare delar.
Men varför tror/trodde byborna att hennes bästa vän var inblandad i morden eller att de skulle ha kidnappat Emilie och hade henne inlåst i källaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in