2016-08-01, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrivar
Är de uteslutet det är frivilligt försvinnande? låter för knas med ej ett enda spår hittils..

Polisen sa för ett par dagar sen att Emilie fortfarande kan vara vid liv, men att det är mycket sannolikt att nånting har hänt henne.

Ser vi rationelt på det, så är det inte ofta att en 17-årig tjej försvinnar spårlöst - och framför allt inte i Danmark som är ett väldigt litet land. Även i København är det mkt svårt att vara 100% anonym.
Citera
2016-08-01, 17:37
Medlem
Celerons avatar
Ett tragiskt fall, men samtidigt så typiskt scenario. Ung kvinna på väg hem i ödslig natt för att plötsligt försvinna spårlöst. Läst om otaliga likartade fall som hänt genom tiderna. Både i Usa och här i Sverige. T.e.x ett av Sveriges mest kända "kalla fall". Helena Anderssons försvinnande i Mariestad 1992 (troligtvis indragen i en bil endast 300 meter från sitt hem). Finns för övrigt en bra och intressant tråd om Helena Andersson-fallet här på fb.

Men åter till Emilie och Danmark. Med tanke på tiden som gått sedan hennes försvinnande samt att det genomförts väldiga sökinsatser, så tror ock jag att hon förmodligen är död. Mördad. Alternativt långsamt döende i någon kidnappares våld. Hon har troligen blivit borfförd i bil. Antingen genom att hon gått in i en bil frivilligt genom att hon accepterat skjuts eller tvingats in. Enligt min teori.

Olycka då ?. Nja, De verkar ha sökt grundligt både på land och vatten. Fast en möjlighet finns det ju. Att hon faktiskt råkat ut för något och ligger på något sätt otillgängligt. Tex i det grönområde hon gick igenom och att det faktiskt inte letats så noga på alla håll som det påstås. Som exempel. Finns ju ett svenskt fall som hände i en liten ort ett par mil norr om Borås där den "spårlöst" försvunna först inte hittades. Det visade sig senare att orsaken var att kvinnan i fråga hade hängt sig på en gren så högt upp i ett träd så de som letade efter henne nere på marken missade det. Hon upptäcktes inte förrän grenen hon hängde på sedermera gick av och hennes kropp föll till marken.

En annan sak. Om denne Emilie nu blev kidnappad, så kan hon ju finnas lite varstans. Långt ifrån Korsör. Ja, Danmark överhuvudtaget. En stor europaväg strax utanför stan. Hon kan lätt vara i både långt ner i Tyskland som långt upp i Sverige eller i Norge.

Så långt mina teorier och funderingar kring detta fall. Höppas det löser sig.
Senast redigerad av Celeron 2016-08-01 kl. 17:46.
Citera
2016-08-02, 17:10
Medlem
Citat:
"Flere flaskesamlere i Korsør-området har selv henvendt sig til politiet efter, at politiet i sidste uge efterlyste en flaskesamler, der muligvis kan have set noget som kan føre til oplysninger om den forsvundne Emilie Mengs færden."
Polisen har pratat med fler flasksamlare, men utan resultat.

Citat:
"Vi har i det hele taget ikke afgørende nyt i sagen, siger Marianne Roed."
Polisen har inget nytt i fallet, säger Marianne Roed från polisen.

Citat:
"Lige nu udloves der en dusør på 100.000 kroner til den person, der kan komme med oplysninger i sagen."
Dusör på 100.000 DKK till den person der kan ge info om var Emilie finns.

Länk: http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2016-08-02-politiet-om-emilies-forsvinden-vi-har-talt-med-mange-flaskesamlere
Citera
2016-08-02, 17:11
Medlem
Missing People DK arrangerar en ny eftersökning på fredag från 11-18 - i ett större område än dom 2 första eftersökningarna.

Länk: http://www.tveast.dk/artikel/ny-eftersoegning-efter-emilie-meng
Citera
2016-08-02, 18:33
Medlem
Midnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weediaan
Förresten en av hennes närma polare sa att hon inte var berusad när dom tog hem.

Vet inte om det är så relevant men men..

Det är mycket relevant information.

Stämmer vännens uppfattning minskar sannolikheten att Emelie har råkat ut för en olycka. Detsamma gäller risken för en alkoholutlöst depression som kan ha lett till suicid.

Att hon inte var särskilt berusad tyder också på att Emelie inte var ett "problembarn" som höll på med missbruk och kriminalitet. Att hon är en skötsam tjej tyder vidare på att hon inte håller sig undan frivilligt.

Sammantaget blir en rimlig slutsats att väldigt mycket tyder på att ett brott ligger bakom hennes försvinnande.
Citera
2016-08-03, 07:19
Medlem
Citat:
Nu ska Missing people dra i gång ytterligare sök efter henne.
– Vi har koordinerat det med både polisen och familjen, säger Viviane Eriksen från Missing people till den danska tidningen BT.

Citat:
Emilie Mengs familj har utfärdat en belöning i 100 000-kronorsklassen för den som lämnar in ett avgörande tips.
Samtidigt fyller anonyma personer på tipssumman med jämna mellanrum.
– Det är verkligen stort. Jag har blivit kontaktad av många som gärna vill överföra pengar till belöningen. Men de flesta vill först göra det när den ska betalas ut.

http://www.expressen.se/kvallsposten/nytt-stort-sokpadrag-efter-17-ariga-emilie/
Citera
2016-08-03, 15:33
Medlem
Så wierd inte en enda tillhörighet har hittats eller åtminstonde ett spår..
Citera
2016-08-03, 20:34
Medlem
Usch detta påminner så om Lisa Holm , hoppas verkligen hon hittas vid liv
Citera
2016-08-03, 20:37
Medlem
Samma ålder som Lisa Holm , och även väldigt lika.
Citera
2016-08-03, 20:58
Medlem
ojvamysigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Secret1
Samma ålder som Lisa Holm , och även väldigt lika.
Väldigt lika? Alla tjejer under 25 ser exakt likadana ut i dina ögon eller?
http://a.bt.bmcdn.dk/media/cache/resolve/image_960x545/image/89/898772/14009946-emilie-meng.jpg
http://at-foto.se/wp-content/uploads/2015/06/LisaHolm-1024x576.jpg
Citera
2016-08-04, 10:06
Medlem
LaScalas avatar
Jag undrar varför just hon bestämde sej för att promenera när väninnorna tog taxí?
Det är ju en liten bit att gå ensam vid den tidpunkten oavsett om det är 2 km eller 3-4 (det står lite olika i länkarna angående sträckan).
Det vore intressant att veta vad hon sagt till väninnorna om varför hon ville promenera.
Hade hon bestämt träff med någon?
Jag ber om ursäkt om svaret på mina frågor finns i tråden. Har försökt läsa allt men har lite svårt ibland med danskan.
Citera
2016-08-05, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag undrar varför just hon bestämde sej för att promenera när väninnorna tog taxí?
Det är ju en liten bit att gå ensam vid den tidpunkten oavsett om det är 2 km eller 3-4 (det står lite olika i länkarna angående sträckan).
Det vore intressant att veta vad hon sagt till väninnorna om varför hon ville promenera.
Hade hon bestämt träff med någon?
Jag ber om ursäkt om svaret på mina frågor finns i tråden. Har försökt läsa allt men har lite svårt ibland med danskan.

Ingen vet varför Emilie ville promenera. Kanske hade hon bestämt träff med någon, kanske ville hon endast njuta av morgonen. Ingen vet tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in