2020-12-28, 20:16
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nu frågade jag om bevis på ditt påstående att Ruby "Han vet att det inte finns några bevis för valfusk." Svar nej eller presentera bevis som du kräver regelbundet i tråden.
Enkel fråga, nej eller presentera bevis på att Ruby vet.

Mår du bättre av att Rudy har en helvetes massa bevis för valfusk, pärmhyllmetrar och 100000-tals edsvurna vittnen så säger vi det. Det lär inte göra någon skillnad i historieböckerna och jag är på gott humör idag. Varsågod, räcker det inte med 100000-tals med edsvurna vittnen så hör av dej så lägger jag på fler.

Mike Pence
2020-12-28, 20:23
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Mår du bättre av att Rudy har en helvetes massa bevis för valfusk, pärmhyllmetrar och 100000-tals edsvurna vittnen så säger vi det. Det lär inte göra någon skillnad i historieböckerna och jag är på gott humör idag. Varsågod, räcker det inte med 100000-tals med edsvurna vittnen så hör av dej så lägger jag på fler.

Mike Pence
Nu frågade jag om bevis på ditt påstående att Ruby "Han vet att det inte finns några bevis för valfusk."
Enkel fråga, har du bevis eller är det bara ditt sedvanliga trams i tråden. Hur jag mår har inte med saken att göra.
2020-12-28, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Har du kollat in länkarna? Han har en lång litania av resonemang som han postat.
En massa blaj utan några konkreta belägg för något systematiskt valfusk. Det finns väl en anledning till att han inte blev någon ny Hawking.
Senast redigerad av pf10 2020-12-28 kl. 20:52.
2020-12-28, 20:51
Medlem
TwinkleSmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Så från valfusk höjer du ribban till "omfattande, systematiskt, organiserat valfusk" helst ska allting ha videofilmats med högupplösning och alla inblandade erkänt. Vet du vad, du kanske får din vilja uppfylld.

Men videfilmer tillåts inte vara bevis av de vänsterblivna här i tråden. Alla filmer är "debunkade" veckor innan de ens kommer ut...
2020-12-28, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Det är ju inte sant, något även du förstår. Biometrisk kontroll i Afghanistan, inte ens ID i USA. Dvs. helt uppenbart säkrare system i Afghanistan. Förstår inte att du gaggar vidare.
Det är inte det som är frågan. Afghanistan har haft omfattande och konstaterade problem med valfusk som man nu inför åtgärder för att försöka stävja. Motsvarande omfattande problematik har inte visat sig i de amerikanska valen. Det blir därför en supermärklig jämförelse och gör inte det afganska valet säkrare än det amerikanska per automatik bara för den sakens skull.
Senast redigerad av pf10 2020-12-28 kl. 21:03.
2020-12-28, 20:53
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Nu frågade jag om bevis på ditt påstående att Ruby "Han vet att det inte finns några bevis för valfusk."
Enkel fråga, har du bevis eller är det bara ditt sedvanliga trams i tråden. Hur jag mår har inte med saken att göra.

Somsagt, jag drar slutsatsen av det faktum att han inte gått till domstolen och hävdat valfusk
som ett bevis för att han inte har bevis för valfusk. Jag kan givetvis ha fel. Vi vet ju bara att
han inte gått till domstol och hävdat valfusk, varför går bara att spekulera i. Det står dig
fritt att tolka händelseförloppet på annat sätt.

Mike Pence
Senast redigerad av DonaldTrummp 2020-12-28 kl. 20:58.
2020-12-28, 20:57
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwinkleSmash
Men videofilmer tillåts inte vara bevis av de vänsterblivna här i tråden. Alla filmer är "debunkade" veckor innan de ens kommer ut...

Nej, alla filmer på valfusk är godkända. Vilka filmer tycker du själv är de bästa bevisen?

Mike Pence
2020-12-28, 20:57
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Somsagt, jag drar slutsatsen av det faktum att han inte gått till domstolen och hävdat valfusk
som ett bevis för att han inte har bevis för valfusk. Jag kan givetvis ha fel. Vi vet ju bara att
han inte gått till domstol och hävdat valfusk, varför går bara att spekulera i. Det står dig fritt att tolka händelseförloppet
på annat sätt.

Mike Pence
Då tolkar jag det här som ett nej att du inte vet utan bara något du påstår för att driva din agenda.
2020-12-28, 20:59
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Då tolkar jag det här som ett nej att du inte vet utan bara något du påstår för att driva din agenda.

Du menar att jag är ensam om att driva min agenda? Du har ingen?

Mike Pence
2020-12-28, 21:03
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkelhak
Det hade gått fortare då. För båda parter...nu måste bevisen malas i rättsväsendet först, utredas och dömas i domstol, vilket är mycket tidsödande, med risk för att det inte finns något valresultat alls när tiden går ut och man måste ta det via konstitutionen (twelfth amendment).

Det är ju därför vi sitter här nu fortfarande. En ordentlig och ärlig genomlysning från början hade löst problemet för flera veckor sen.

Det är ju det ni skriker efter, "var är bevisen", dom mals just nu i rättsväsendet och kommer inte ge officiellt svar förrän alla poströster och valmaskiner granskats och bevisen lagts fram och dömts i domstol.

Nu har dom ju ett system för valprocessen i USA. Vad har dom gjort fel? Vilka datum vill du sätta
i kampen mellan A och B? Nuvarande system har ingen ifrågasatt på hundratals år.
Safe Harbor Day.

Mike Pence
2020-12-28, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Intressant det där "systematiskt valfusk".
I början talades det om bevis för valfusk och när det bevisades med ett stort antal vittnen och en mängd filmer med Ruby Freeman som top of the line så förstod alla att det begåtts valfusk, åtminstone på det lokala planet.
Då lade man till ordet "systematiskt" precis som att man under tidspress måste bevisa ett stort omfattande valfusk, helst med internationell inblandning.
Prefixet "systematiskt" är där för att det är just det som Trump med anhängare påstår. Vi kan kalla det Trumps-påstådda-valfusk om du vill, det spelar ingen roll. Valfusk har givetvis förekommit, konstigt vore det annars, och det finns det bevis för. En republikan har haffats för valfusk, men Trumps-påstådda-valfusk finns det inga hållbara bevis för alls.

Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Enda anledningen till att domstolarna gjort avslag är tidspressen i kombination med hur enormt stor frågan är.
I ett vanligt rättsfall eller brottsmål kan utredningar pågå i månader och det är ju inte fallet här på grund av omständigheterna. Så man har gjort det enkelt för sig och avkräver att man ska bevisa något stort och systematiskt fast alla vet att även fusk på det lokala planet kan göra stor skillnad i stater där valresultatet är väldigt jämnt.
Detta är mer skitsnack. Anledningen till att domstolarna slängt ut "Trumps" mål är för att dom inte har bevis för valfusk och därför spelar ett progagandaspel utanför domstolarna. Trumps jurister utanför domstol; "VALFUSK VALFUSK VALFUSK", Trumps jurister i domstol när domaren frågar om dom hävdar valfusk; "Nej, inget valfusk, vi har bara lite tramsinvändningar".

Om Trumps jurister verkligen menade allvar med att hävda valfusk i en domstol så är dom i så fall alldeles särdeles inkompetenta.

Sen är det inte domstolarna som ska utreda, det är Trump som påstår att valfusk förekommit i stor omfattning (oavsett om vi ska kalla det systematiskt valfusk eller Trumps-påstådda-valfusk), men ingen utredning har visat att så är fallet. Om Trump vill driva det i domstol så är det upp till Trumps jurister att lägga fram såpass hållbara bevis att dom kan få gehör för det dom begär. "Extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis" brukar det heta, men hittills har Trump med bihang inte presenterat något endaste hållbart bevis.
2020-12-28, 21:15
Medlem
squeakys avatar
En av Trumpetens mest lojala tidningar New York Post, som ägs av Rupert Murdochs har kastat Trumpeten under bussen helt och hållet.

Tidningen har som förstasida.

“Mr. President ‘Stop the Insanity!’ End the Dark Charade’ of ‘Cheering for an Undemocratic Coup’

New York Post är inte en liten skvallerblaska utan
Citat:
the fourth-highest circulation in the country

Det är riktigt illa när NYP framstår som resonsbla och vettiga
https://nypost.com/2020/12/27/give-it-up-mr-president-for-your-sake-and-the-nations/

Förresten, när kommer DNI Ratcliffes rapport? Nu på fredag eller?

Joe Biden will be president in 24 days.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in