2020-12-28, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekrus
Ja, men jeg mener, du sier at han har krav på å få vite om han er mistenkt. Gjelder det også hvis han er under hemmelig etterforskning? For han var vel mistenkt fra desember/januar 2018 og fram til han ble arrestert over et år etterpå.
I et avhør har han krav på det.
En hemmelig ransaking eller avlytting skal han selvfølgelig ikke vite noe om.

Jeg er ikke jurist og ikke den dun kan spørre dette om.

Les denne artikkelen
https://www.tv2.no/a/11413865/
Citera
2020-12-28, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Trenger ikke link. Du er helt på ville veier.
Er du krenket eller noe?
Kan jeg hjelpe deg?
Citera
2020-12-28, 19:28
Medlem
Nå ventet de vel med siktelsen for å etterforske i det skjulte med bla avlytting. For å få avlytting på den måten med bla avlytting i huset må politet hver 14 dag fornye tillatelsen i tingretten.
På tross av dette, samt en offentlig siktelse og pågripelse, skriver bla nettavisen om at politiet ikke har nok til å ta ut tilltale(enda)

https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-til-nettavisen-har-ikke-nok-bevis-til-a-ta-ut-tiltale-mot-tom-hagen/s/12-95-3424039167

De fortsetter med full styrke i etterforskningen men jeg lurer på hva de etterforsker nå.

Sitat:
-600 avhør, 3400 beslag, 6000 timer med video og utallige krimtekniske undersøkelser og analyser har ikke ført til at noen stilles til ansvar.

Det er veldig bra at ressurser brukes på denne saken.
Kanskje den trengs å ses på med nye øyne?

Anbefaler serien ‘Jakten på en morder’ som ligger på NRK.
Sann historie fra Sverige. Produsert av SVT så dere svensker har sikkert sett den.
Handler om hvordan en sak åpnes opp med nye øyne.
Citera
2020-12-28, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Er du krenket eller noe?
Kan jeg hjelpe deg?
Ved å ikke skrive så mye dumt kan du hjelpe alle på forumet. Tror du ikke SH ville reagert om det var slik du hevdet. Sikkert Elden også.
Citera
2020-12-28, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Nå ventet de vel med siktelsen for å etterforske i det skjulte med bla avlytting. For å få avlytting på den måten med bla avlytting i huset må politet hver 14 dag fornye tillatelsen i tingretten.
På tross av dette, samt en offentlig siktelse og pågripelse, skriver bla nettavisen om at politiet ikke har nok til å ta ut tilltale(enda)

https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-til-nettavisen-har-ikke-nok-bevis-til-a-ta-ut-tiltale-mot-tom-hagen/s/12-95-3424039167

De fortsetter med full styrke i etterforskningen men jeg lurer på hva de etterforsker nå.

Sitat:
-600 avhør, 3400 beslag, 6000 timer med video og utallige krimtekniske undersøkelser og analyser har ikke ført til at noen stilles til ansvar.

Det er veldig bra at ressurser brukes på denne saken.
Kanskje den trengs å ses på med nye øyne?

Anbefaler serien ‘Jakten på en morder’ som ligger på NRK.
Sann historie fra Sverige. Produsert av SVT så dere svensker har sikkert sett den.
Handler om hvordan en sak åpnes opp med nye øyne.
Anbefaler også "Mysteriet Marianne" som ligger på TV2 sumo.
Der plasserer de en avdød moduskandidat, en kjent barnelokker i nærheten av åstedene til bortføringen av både Marianne Rugaas Knutsen, Therese Johannesen og et kidnappingsforsøk.

To av Norges mest kjente krimsaker som har blitt etterforsket massivt uten resultat.
https://www.tv2.no/a/11633636/
Citera
2020-12-28, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
I et avhør har han krav på det.
En hemmelig ransaking eller avlytting skal han selvfølgelig ikke vite noe om.

Jeg er ikke jurist og ikke den dun kan spørre dette om.

Les denne artikkelen
https://www.tv2.no/a/11413865/

Men han må vel ha status som mistenkt for at det skal kunne rettes hemmelig etterforskning mot han som mistenkt, og han har vel vært i flere avhør etter at denne hemmelige etterforskningen hadde startet?
Så da kanskje han ikke har krav på å få vite om han er mistenkt, når det foretas avhør?
Senast redigerad av Kaffekrus 2020-12-28 kl. 19:47.
Citera
2020-12-28, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
håller helt med dig där...

hot från 90-talet är för gammalt, men de senaste tio åren borde gå bra...

Kunsstykket her er å få TH inn i forhørsrommet. Kan de få han inn for noe mindre så har de dyktige folk. Politiet har helt klart behov for å vurdere skyld uskyld når de spør om alt det nye som har kommet til.
Og ja, jeg tror politiet ser etter uskyld også. Jeg tror de gjør sitt ytterste for å hekte rett person. Tror ingen av de ønsker å stå i gapestokken som den som begikk justismord. Ydmyket og ubrukelig.

TH bør og tenke på at han blir ikke fri av å surmule hjemme, han må gi dem noe å frigi han på. Og ulovlige våpen er ikke veien å gå. Mail der han kun behandler egne valgte tema er heller ikke samarbeid.
Citera
2020-12-28, 20:08
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Kunsstykket her er å få TH inn i forhørsrommet. Kan de få han inn for noe mindre så har de dyktige folk. Politiet har helt klart behov for å vurdere skyld uskyld når de spør om alt det nye som har kommet til.
Og ja, jeg tror politiet ser etter uskyld også. Jeg tror de gjør sitt ytterste for å hekte rett person. Tror ingen av de ønsker å stå i gapestokken som den som begikk justismord. Ydmyket og ubrukelig.

TH bør og tenke på at han blir ikke fri av å surmule hjemme, han må gi dem noe å frigi han på. Og ulovlige våpen er ikke veien å gå. Mail der han kun behandler egne valgte tema er heller ikke samarbeid.

mycket välskriven, här tar du fram många mycket bra poäng...
tänk bara på dessa två samtal som så många har skrivit så mycket om,
om polisen bara var ute efter att ta TH skulle dem inte offentliggöra att de inte blev borttagna av TH...
det finns mycket mer som är så ochså...
Nei det är tydligt att polisen undersöker för att hitta all GM och inte ta TH om han inte är GM....
Citera
2020-12-28, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg tror du er inne på noe, av egen erfaring vil en anbudsrunde ofte gi plausible tilbud 25-30% lavere enn lokale norske håndverkere. At han likevel endte opp med de lokale han kjente og hadde brukt før, tyder på at anbudsrunden kun var et spill for galleriet.

Flest mulig innom, særlig utenlandske fra Polen og Øst-Europa = mest mulig støy og knytning ut av landet som med trusselbrevet.

Enda et genialt trekk i Mesterplanen.

Ja det virker som mesterplan. Det høres tilforlatelig ut og noe som unnslipper oppmerksomhet. En umerkelig detalj. Veldig smart og snedig.
Citera
2020-12-28, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekrus
Men han må vel ha status som mistenkt for at det skal kunne rettes hemmelig etterforskning mot han som mistenkt, og han har vel vært i flere avhør etter at denne hemmelige etterforskningen hadde startet?
Så da kanskje han ikke har krav på å få vite om han er mistenkt, når det foretas avhør?

Ja dette må stemme det er gjort i andre mordsaker også.
Citera
2020-12-28, 20:16
Medlem
Citat:

De kan innkalle han til et rettslig avhør.
Der er han pliktig til å møte, han kan nekte å forklare seg, men da kan det brukes mot han.
Det kan det ikke hvis han nekter å la seg avhøre av politiet, det anses som en rettighet.

http://jusinfo.no/index.php?site=default/721/1930/1939/1942
Citera
2020-12-28, 20:16
Medlem
Citat:
Vanskelig å få tiltro til at du er åpen for nye opplysninger og er uhildet. Vi har fått informasjon om våpnene og vi kan anta at det er et våpen som ikke er der. Det våpenet TH brukte på trening. Vi vet også at han vet hvordan han skaffer ulovlige våpen. Men det er ikke nok for deg. Du er like forferdet over at politiet pågrep han som om han var bevepnet, til tross for ny informasjon om ulovlig våpen og at han ikke oppbevarte våpen i våpenskapet. Da mister du troverdighet som den uskyldiges forsvarer. Han kunne ha skaffet seg et nytt våpen. Og politiet handlet deretter.

Og TH sutrer om sjokket over å bli mistenkt. Vi har kunnskap om hvem som pleier å stå bak drap i familien. Hvorfor skulle politiet behandle han anderledes. Det hadde blitt blåst opp som kameraderi med en riking, mistanke mot politi om hvorfor TH ikke mistenkes. TH og hans krets virker uforberedt at han får samme behandling som fattigann/hvermansen og det er bra. Penger skal ikke frita for mistanke.

Hvis du mener at det mangler et våpen som brukes til skytetrening, skyldes det trolig at dette våpenet oppbevares i AG-godkjente våpenskap i skyteklubben. At TH reagerte på siktelsen. er vel ikke uventet. Han ble overrasket, men politiet ble muligens enda mer overrasket. De hadde nok ikke sett for seg for at TH ble løslatt. TH rakk omtrent ikke å komme ut fra fengslet, før politiet forsøkte å fengsle TH på nytt. Dette ble avvist av retten. VG hadde i høst en artikkel med den slående tittelen "Bevisene som falt". En oppramsing av ikke-bevis. I tillegg har politiet innrømmet at de feilaktig beskyldte TH for å ha slettet anrop fra loggen på sin mobiltelefon. Hva står igjen av bevis? Politiet har veiet for og i mot hva de skal legge fram for retten. Etter nærmere vurdering har noen indisier blitt veid og funnet for lette, de har ikke blitt lagt fram retten. Andre har blitt lagt fram for retten , men retten har avvist disse indisiene.
Hva har styrket mistanken mot TH etter artikkelen i VG? Løsrevne sitater fra notatbøker? Hilsener på diverse kort? 26-27 år gamle trusler? Trusler mot en beiler som tydeligvis var egoistisk nok til å risikere å ødelegge en hel familie? Gamle aviser med fokus på bl.a. uoppklarte drap i nærmiljøet?
Senast redigerad av Hellsculls 2020-12-28 kl. 20:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in