Citat:
Ursprungligen postat av
scrollock
Är inte detta pga. den nya Britt-coronan då?

Jo.
Gäller till åtminstone 21 januari 2021.
Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
[...]
Om inte Trump tar detta nu är spelet över för lång tid framöver. Då återstår bara någon form av revolution för amerikanarna. Läser man på nätet verkar många redan göra sig redo för det, om utifall att...
Än så länge tror jag att Trump är på riktigt och att han kommer ta hem det här. Jag kan inte föreställa mig att Trump inte skulle vara väl förberedd för denn asituation. Drygt en vecka kvar till den 6:e.
Ja, läser man kommentarer på diverse olika ställen så är många definitivt minst sagt arga och åtminstone säger sig vara beredda att slåss. Senaste jag såg föreslogs class act. Om det är görbart vet jag inte, får läsa in mig på det.
Svårt också att avgöra hur många det egentligen är som är beredda att faktiskt protestera ordentligt eller gå ännu längre.
Något de kan göra är att demonstrera en masse till att börja med. Om de är tillräckligt många blir det svårt för makthavarna att ignorera.
De borde verkligen kräva ett bättre och säkrare valsystem i alla fall. Det ligger väl inte i allas intresse iofs, ingen nämnd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Twappa
Vad Trump inte inser är att Mitch och GOP precis har rövknullat honom av bibliska proportioner.
Vi får väl se. Mitt Romney bör han inte lita på i alla fall, vad han än lovar, och det gör han säkert inte heller.
Romney ville inte gå med på de 2000$ som Trump ville ge, Romney ville inte ens gå med på de ursprungliga 600$ som låg på bordet, för det kostar för mycket enligt honom. Annat spenderande är han dock med på.
Nu har Trump signerat ändå, trots att han inte fick igenom sina 2000$ i stöd och det gjorde han väl för att han såg att det var utsiktslöst just nu och för att inte fördröja det mer utan låta människor få åtminstone något så länge. Kanske blir det mer senare som han säger, kanske inte. Han har inte mycket tid på sig nu som det ser ut.
Citat:
Ursprungligen postat av
CKCS
Afghanistan kräver biometrisk verifikation för röstande. I många delstater i USA behöver du inte ens ID. Eller så kan du skicka in poströster där de struntar i att ens försöka verifiera signaturer.
https://www.theguardian.com/world/2019/sep/27/afghanistan-biometrics-election-fraud-voter-verification
USAs valsystem är uselt.
Är det svårt att få ett id-kort i USA eller varför är det såpass många som inte har ett och duger ett pass? Är det verkligen diskrimerande att kräva att man kan identifiera sig?