2020-12-28, 03:11
Medlem
De 10 mill TH utbetalte i monero i 2019 er verdt 20 mill i dag, om de ikke er casha inn
Citera
2020-12-28, 03:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Kan du slutte å presentere meningene dine som om de var fakta. Det ser mye bedre ut om du legger til ordet _ tror_ når du skriver disse setningene.

Du tror at det er slik, men du vet ikke.

Du presenterer dine meninger som fakta. Og jeg forteller deg at du tar feil. Du sier folk har bestemt seg fra start at TH er skyldig. Og du slutter ikke selv om folk forklarer deg at det ikke er sånn. Jeg har heller ikke bare bestemt meg om THs skyld. Du bør få det med deg etterhvert
Citera
2020-12-28, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Ikke sant, var det virkelig nødvendig å skifte tak der, nei det har jeg dårlig tro på.

Men noen som har bedre greie på tak kan sikkert svare på det-
Huset hadde visst behov for vedlikehold. Men det teateret med tømrere som kom dit for å få seg et oppdrag virker som en forestilling. Masse statister. Han har kjentfolk. Hvorfor skulle han bruke folk han ikke kjente, han kunne fått noen surrehuer i hus. Var pris viktigere enn kvalitet på hans eget hus.
Citera
2020-12-28, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Huset hadde visst behov for vedlikehold. Men det teateret med tømrere som kom dit for å få seg et oppdrag virker som en forestilling. Masse statister. Han har kjentfolk. Hvorfor skulle han bruke folk han ikke kjente, han kunne fått noen surrehuer i hus. Var pris viktigere enn kvalitet på hans eget hus.

Takstein holder holder lenger hvis ikke noe spes har skjedd, tror ikke at det var noe behov for utskifting av tak der. Men jo mer å gjøre jo mer trafikk.
Citera
2020-12-28, 03:32
Medlem
Citat:
Enda en gang : Jeg utelukker ingen ting. Jeg skriver _om_ han er uskyldig.

For meg reagerer TH slik jeg mener en uskyldig vil reagere. Derfor tror jeg mest på den teorien foreløpig, men jeg utelukker ingen ting.

Dere som har bestemt dere, der utelukker andre teorier.

Det er hakk i platen. Er det det beste du kan si. "Bestemt dere". Jeg har ikke bestemt noenting som helst. Jeg lar spor og opplysningene fra politiet styre.
Citera
2020-12-28, 03:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Det er hakk i platen. Er det det beste du kan si. "Bestemt dere". Jeg har ikke bestemt noenting som helst. Jeg lar spor og opplysningene fra politiet styre.

Mange av disse er halvgale, og noen holder på å bli paranoide fordi de innbiller seg at det foregår en parallell diskusjon privat. Hvor har de tatt det ifra?
Det er sjukt alt sammen fra TT
Citera
2020-12-28, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Har du lest disse mailene

Er mailene sannheten? Eller en ypperlig mulighet til å sende politiet hit og dit. Og han skriver det han vil skrive om. Hvorfor ikke la politiet spørre om det de trenger info om. Han styrer ikke etterforskningen, men det ser jo ut som han forsøker med sin silent treatment.
Citera
2020-12-28, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det er da ingen her som har en fast hypotese, bortsett fra Legokatten da. Hypotesen dannes fra de opplysninger vi kjenner, men endres opplysningene så kan også hypotesen også endres. Det er på nøyaktig samme måte som politiet gjør det.

Akkurat sånn er det. Opplysningene viser vei
Citera
2020-12-28, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Jeg ljuger ikke akkurat, jeg var kun på fisketur ang AA fordi jeg syntes det var logisk (og det er lite fremgang her...) Men her var AmundRA såvidt ute før meg og bekreftet det mens jeg leste meg opp, og det er en bruker jeg ser på som troverdig.
En har jo forstått "dynamikken" i denne tråden etterhvert... og kan få bekreftet/dementert et par ting ved å stille spørsmål/presentere teorier, og se hvor det hagler imot😏 Eller enda bedre når andre kommer med spørsmål jeg lurer på, og får se reaksjonen på "forsvaret".
Jeg har ikke noe mer innsikt eller kjennskap til saken eller familien enn deg (regner jeg med), så ikke ta dette med alibi til presten og AA som sanning fra meg, det har jeg bare sett her. Se litt på reaksjonene om du fisker litt er ett tips...
Det er synd tråden har blitt som den har, med to så steile fronter, og en liten eliteklubb på PM som sprer de alvorligste ryktene... Det handler ikke om et ønske om å vite hva en part/offer eventuelt har blitt utsatt for, men hva en annen part faktisk har gjort. For å forstå familien. Håper noen skjønner forskjellen... Og da må dessverre oppvasken tas åpent, for å få en åpen diskusjon. Hvem og hvilke udokumenterte påstander en selv velger å tro på er vel relativt vanlig i alle tråder her.

Jeg har tiltro til både deg og AmundRA. Det var derfor jeg spurte Ittno om hun trodde dere to ljugde. Vi står da tilbake med to forklaringer på at Fenvatnet ga presten alibi.
- Det kan ha vært en bløff
- Det kan ha vært sant at presten hadde alibi, men PM-etterforskerne ønsket ikke at alibiet skulle bli kjent for resten av tråden.
Citera
2020-12-28, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
så det var mao aeh som holdt styr på sønnens kontonummer.

Ja det verkar så ...
Citera
2020-12-28, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Den karakeristiske alkoholikernesa var noe av det første jeg la merke til når det begynte å bli publisert bilder av han i forbindelse med denne saken.

Men man kan vel få det uten å ha rosacea også, spesielt menn, bare man drikker mye nok, lenge nok.

PS: Jeg har sagt det før, men jeg mistenker at han var påvirket av alkohol når han møtte til det berømmelige Pjusk-avhøret, som måtte avbrytes....

Det är väl inte så konstigt om han hade lugnat ner sig med alkohol, han var och är utsatt för stor press.
Särskilt som han är van att använda alkohol.
Det där med näsans färg är individuellt; hur mycket man måste ha konsumerat för att den ska ta färg.
Citera
2020-12-28, 09:45
Medlem
Citat:
Og disse enkeltpersonene jobber ikke i politiet, mener du ? Hvor naiv er det mulig å være ? - Selvsagt kommer lekkasjene opprinnelig fra politiet.

Du satt i her i fjor på denne tiden. Du sitter her fortsatt og er overbevist om at TH er skyldig. Hvor lenge skal du holde på ?

Vi er flere her som ikke utelukker TH, men det er også mange her som har bestemt seg for lenge siden. Hvordan vil dere reagere hvis det viser seg at dere tar feil ?

Dette er helt vilt. Denne tråden skiller seg ut på spesielt ett område. Jeg har aldri tidligere opplevd en tråd, hvor brukerne så til de grader er ukritiske til politiets etterforskning. Det er rørende naivt. Politiet har tidligere, i andre sammenhenger, opplyst at lekkasjer kan være en viktig del av etterforskningen. Likevel er det enkelte bruker som nekter for at politiet lekker - lekkasjene kan komme fra andre kilder!
Norsk politi har fått rådgivning fra utenlandske kollegaer. Pågripelsen var et resultat av dette: "Shock him!". Mediastrategien med hyppige lekkasjer, er trolig et resultat av rådgivning fra de samme ekspertertene Et forsøk på å legge et kontinuerlig press på TH, i håp om at han skal bryte sammen/presse ham til nye avhør. Jeg kan ikke huske en sak med så mange lekkasjer, jeg mener dette er noe helt nytt. Strategien er tydeligvis at man skal lekke absolutt alt, også ting som i beste fall kan karakteriseres som halvdårlige indisier. Halvdårlige indiser, som ikke hadde blitt lekket i andre saker. Det ser ut til at mediestrategien har vært mislykket. Det man hittil har oppnådd, er at publikum etter hvert ser at dette er en forhåndsprosedering, og langt på vei en forhåndsdømming. Og politiet har ikke bare lagt et press på TH, den har også lagt et press på seg selv.
Mediestrategien er i ferd med å slå tilbake på politiet. Ved stadig å lekke, selv ubetydeligheter, har de gitt publikum inntrykk av man stadig styrker saken mot TH. Dette medfører selvsagt at publikum stadig får et sterkere håp om at saken skal oppklares. Disse halvdårlige indisiene svelges rått i denne tråden. Flertallet av de aktive brukerne er overbeviste om at TH er skyldig, de har forlengst "avslørt" TH. Det hele blir bare mer og mer surrealistisk. TH kan selvsagt fremstå som skyldig. Men det forutsetter at man er helt ukritisk til opplysningene fra media, eller at man lar følelsene ta overhånd. Og sterke følelser skygger for fornuften. En bruker uttalte at hen ikke greide å bruke Hage*n-navnet. En uttalelse som vitner om et rødglødende hat, men også om umodenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in