Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Jag känner ingen som är plattjordare. Men jag började med att söka svar på existentiella frågor och det ledde mig till plattjorden. Rund och platt jord kan vara en dualitet, en mer symbolisk sak.
Men varför nöjer du dig inte med att det är en symbolisk sak? Det har jag inga som helst problem att köpa.
Det knasiga börjar när du ger dig på saker som vi faktiskt har kunskap om.
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Ja, jag skriver att det vi ser är ett icke fysiskt objekt. Hur ljuset uppstår är en annan fråga, jag vet inte.
Ovan är ett exempel när du totalt ballar ur och tappar all trovärdighet.
Vi vet hur ljus uppstår och vi vet att icke fysiska objekt inte kan emittera fotoner. Vi är miljontals människor som har laborerat miljontals gånger på allt från dubbelspaltare till energiövergångar hos elektroner.
Du begriper det antagligen inte men att sitta och utnyttja laserbaserad fiberteknik och samtidigt påstå att vi inte har kunskap om hur ljus uppstår är så himla världsfrånvänt så man baxnar. Att du har möjlighet att skriva konstiga inlägg på internet är helt baserat på vår kunskap om ljus.
Håll dig du till det "symboliska" och överlämna det där med naturvetenskap till de som har kunskap. Du måste klara av dina existentiella grubblerier utan att basera dem på att förkasta faktisk kunskap. Det blir bara patetiskt när du försvarar din tro genom att påstå att vi inte vet vad ljus är.