Citat:
Ja Just ja du tror ju inte på treenigheten...eller? Fast vad säger du egentligen? Är det ett faktafel att Jesus inte är någon Gud?Hur som så är väl det ändå en ändring att från att i Första Mosebok 1:26 Gud sade: ”Låt oss göra människor till vår avbild, lika oss." Eller "Vi ska göra människor som är vår avbild, lika oss."
Nå finns det nu många gudar som i Moseboken eller plötsligt bara en som i NT 1 Kor 8:6 och flertalet andra exempel? Har en gud mördat alla de andra och därför tvingats sända sin son till jorden med en värvningskampanj för å fylla på hos sig efter att det blivit lite väl ensamt för honom?
Vad med att Jesus fastslår att man kan bryta mot Guds lag, given till Moses, och ändå få tillträde till himmelen? Det om något är väl en ändring?! Se Bergspredikan Matteus 5:19! "Den som bryter ett enda bud, och lär andra att göra likadant, kommer att vara den minste i himmelriket."
5 Mosebok 27:26
Förbannad vare den som icke håller denna lags ord och icke gör efter dem. Och allt folket skall säga: »Amen.»
Jakobsbrevet 2:10,11
Ty om någon håller hela lagen i övrigt, men felar i ett, så är han skyldig till allt.…
5 Mosebok 12:32
Allt vad jag bjuder eder, det skolen I hålla och göra. Du skall icke lägga något därtill och icke taga något därifrån.
och så kommer Jesus och ändrar på allt detta >som inte ens är en Gud om jag uppfattat ditt sätt o se på honom rätt....ja hur som helst, Gud eller ej, menar han enligt Bibeln att det går an att synda mot lagen, fast bara det att då får man lägre status där uppe i himmelen hos Gud.
.....eller vad sägs om detta där det inte ens tycks hjälpa med laggärningar till 100%, eller det kanske trots allt går an att vara förbannad i himmelen?:
Galaterbrevet 3:10-13
Ty alla de som låta det bero på laggärningar, de äro under förbannelse. Det är nämligen skrivet: »Förbannad vare var och en som icke förbliver vid allt som är skrivet i lagens bok, och icke gör därefter.»…
Tillägg pga eller för ditt fetade: Så fadern o herren är två vitt skilda personer och alltså är herren och Gud olika individer. Fadern o Jesus är ju två olika iaf och fadern är Gud men således inte Jesus...eller?
Om så varför har Gud gjort sin son Jesus arvlös? Är det månne det Jesus skriker om på korset? Fader varför har du övergivit mig?
Senast redigerad av returx 2020-12-27 kl. 17:10.
Senast redigerad av returx 2020-12-27 kl. 17:10.