Citat:
Ett viktigt underförstått perspektiv i de här socialliberala texterna är ju att svensken väl är lite mer civiliserad. Det förpliktigar att vara svensk — man får ha lite överseende med de besvärliga barnsjukdomar den ofrånkomliga migrationen ger upphov till. Det är alltså endast svenskar och andra européer som omfattas av den liberala dogmen frihet under ansvar. Tänk en större bror eller syster som får höra att nu sköter du dig, du som är så stor, och visar dina yngre syskon hur man gör. Småbarnen — och de utomeuropeiska invandrare som inte vet hur man beter sig — växer nog upp tids nog, ska ni se.Det är som sagt ett underförstått perspektiv - svenskarna skildras inte som ett folk som alla andra folk.
Paulina Neuding har tagit till orda om vilka negativa konsekvenser, som massinvandringen har haft för judarna - hon har aldrig (vad jag har sett) sagt ngt om vilka negativa konsekvenser, som massinvandringen har haft för svenskarna.
Men vi hoppas att jag har fel.
När det gäller Brinkemo så har han inte sällan uttryckt (i de artiklar av honom som jag tidigare läst) en stor förståelse för att somalier, som invandrar till Sverige, inte har ngt förtroende för en stat (svenska staten) utan föredrar klanens rättsskipning m.m. - jämte ståndpunkten att svenskarna måste visa stor förståelse för det.
Han må instämma i att det är "systemhotande", men budskapet från honom har tidigare varit en acceptans av, att det är så det är.
Paulina Neuding har tagit till orda om vilka negativa konsekvenser, som massinvandringen har haft för judarna - hon har aldrig (vad jag har sett) sagt ngt om vilka negativa konsekvenser, som massinvandringen har haft för svenskarna.
Men vi hoppas att jag har fel.

När det gäller Brinkemo så har han inte sällan uttryckt (i de artiklar av honom som jag tidigare läst) en stor förståelse för att somalier, som invandrar till Sverige, inte har ngt förtroende för en stat (svenska staten) utan föredrar klanens rättsskipning m.m. - jämte ståndpunkten att svenskarna måste visa stor förståelse för det.
Han må instämma i att det är "systemhotande", men budskapet från honom har tidigare varit en acceptans av, att det är så det är.
(Jo, jag VET att många håller med om att svensken ÄR mer civiliserad, men det betyder inte att man ska tolerera skitbeteende från andra, mindre vetande folk.)