2020-12-27, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Om nu detta skulle stämma:

- VARFÖR la Dietz benen på ryggen och vägrar att ens ta i det?
- VARFÖR finns inte dessa två Mäklare som värderat fastigheten oberoende av varandra till ca 4200000SEK, de är ju isf inget som är hemligt?

Nej, sanningen ligger i att fastigheten som sagts många ggr är värd ca 5500000SEK-6000000SEK därav allt detta hemlighetsmakeri.

Nu trollar du igen, eller så är du bara så dum att du ej kan ta in fakta. Det är svårt att veta med tanke på din ihärdighet.

Kan du ge källa på det jag fetat, annars så utgår jag från att du ljuger som vanligt.
2020-12-27, 14:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Nu trollar du igen, eller så är du bara så dum att du ej kan ta in fakta. Det är svårt att veta med tanke på din ihärdighet.

Kan du ge källa på det jag fetat, annars så utgår jag från att du ljuger som vanligt.

Som jag sagt ETT TUSEN ggr här i tråden VARFÖR ska jag lämna ut mina två källor som sagt detta i förtroende, när INTE ens EBTs officiella värderingar finns (om de nu finns) !?

Ni måste vara bra tappade bakom vagnen som insisterar på detta!

Än en gång det helt valfritt att läsa mina inlägg !
2020-12-27, 14:32
Medlem
Citat:
Som jag sagt ETT TUSEN ggr här i tråden VARFÖR ska jag lämna ut mina två källor som sagt detta i förtroende, när INTE ens EBTs officiella värderingar finns (om de nu finns) !?

Än en gång det helt valfritt att läsa mina inlägg !

Så du hittar på som vanligt. Då utgår jag från att dina så kallade källor inte finns utanför din fantasi. Det är valfritt att sluta hitta på, eller ännu bättre sluta skriva.
Senast redigerad av kaspuh 2020-12-27 kl. 14:34.
2020-12-27, 14:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Så du hittar på som vanligt. Då utgår jag från att dina så kallade källor inte finns utanför din fantasi.

Svårt med läsförståelse också, ger dej det igen nedan, läs sakta så kanske du förstår annars kan jag inte hjälpa dej mer.

"Som jag sagt ETT TUSEN ggr här i tråden VARFÖR ska jag lämna ut mina två källor som sagt detta i förtroende, när INTE ens EBTs officiella värderingar finns (om de nu finns) !?

Än en gång det helt valfritt att läsa mina inlägg !"
2020-12-27, 15:22
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Om nu detta skulle stämma:

- VARFÖR la Dietz benen på ryggen och vägrar att ens ta i det?
- VARFÖR finns inte dessa två Mäklare som värderat fastigheten oberoende av varandra till ca 4200000SEK, de är ju isf inget som är hemligt?

Nej, sanningen ligger i att fastigheten som sagts många ggr är värd ca 5500000SEK-6000000SEK därav allt detta hemlighetsmakeri.
Funderar lite på om någon sagt dig följande, "om man köper kåken och renoverar för 2 miljoner, då kan man nog få 7,5-8 miljoner för den".
7,5-2 och 8-6 ger då dina 5,5 och 6 miljoner.

Men så fungerar det inte, det stämmer iofs ofta att man kan tjäna pengar, på att renovera något fallfärdigt, men det innebär också att man lägger ut tid och pengar, innan men eventuellt kan cacha in.
Det är därför något orenoverat plus dess renoveringskostnad, nästan alltid, värderas lägre än något redan renoverat.
Senast redigerad av Knut-Anne 2020-12-27 kl. 15:24.
2020-12-27, 15:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Funderar lite på om någon sagt dig följande, "om man köper kåken och renoverar för 2 miljoner, då kan man nog få 7,5-8 miljoner för den".
7,5-2 och 8-6 ger då dina 5,5 och 6 miljoner.

Men så fungerar det inte, det stämmer iofs ofta att man kan tjäna pengar, på att renovera något fallfärdigt, men det innebär också att man lägger ut tid och pengar, innan men eventuellt kan cacha in.
Det är därför något orenoverat plus dess renoveringskostnad, ofta värderas lägre än något redan renoverat.

Fått följande från två olika håll, en nuvarande mäklare och en vilken är fd mäklare, numera glad pensionär.

Ena att fastigheten har ett värde på åtminstone 5500000SEK.
Den andra att den borde ligga runt 6000000SEK.
Sen ändå att efter full stor renovering så har köparen gjort en mycket bra investering.

Även påpekats att tomt skulle kunna styckas av och säljas vilket tydligen inte skulle vara helt otänkbart i framtiden, men den möjligheten är inte medäknad värderingen nu.

Tillägg Info:
Haft ny kontakt innan Jul av andra anledningar med dessa två, då kom EBT på tal igen och ovan inlägg är deras ord i frågan nu i december.
Senast redigerad av LawNumberSix 2020-12-27 kl. 15:36.
2020-12-27, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Visa en trovärdig källa på det.
Klart han ville sälja. Han har en fallfärdig kåk på en tomt. Han har några år kvar att leva, han inser att han kan ha roligare för pengarna, medan han är frisk och klar i knoppen, än ha de uppbundna. Dessutom kostar hans levande - dubbla hyror. En resa hade inte heller varit fel. Så han vill sälja. Matz har han ingen egentligen kontakt med och ett "gåvobrev" utan juridisk bäring är inget hinder.
Men så får Matz nys om affären och drar med Expressens hjälp igång ett sällan skådat drev.

Återigen verkar det som om de flesta skribenter är runt tolv och den äldsta människan de känner är 50. Många gamla VILL egentligen sälja sina hus för att få loss pengar och göra något roligare för dem. Att de inte gör det beror på att nyproducerade mindre bostäder är DYRARE än äldre villor så det blir ekonomiskt åt helvete. Men VILL sälja - de gör många - och Esbjörn hade nu möjligheten eftersom detta inte var hans permanentbostad och det var en ren vinst.

Esbjörn vet också att denna "släktgård" inte kommer stanna mer än tio minuter i släkten efter hans död. Matz kommer sälja den för att inkassera innan liket kallnat. Så den kommer hur som helst inte att stanna i någon "släkt". Därför finns det inga egentliga sentimentala skäl. Han har ju själv inte varit där på väldigt många år - viket skicket skvallrar om.

Det är vad han själv sade.

Jag vet inte men du verkar känna släkten.
Men ok, Då kan han ju sälja och roa sig för stålarna likväl.
2020-12-27, 15:36
Avslutad
Info:
Haft ny kontakt innan Jul av andra anledningar med dessa två, då kom EBT på tal igen och ovan inlägg är deras ord i frågan nu i december.
2020-12-27, 15:36
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Här kan vi verkligen se på fabulerande o killgissande en mass samt avsaknande av fakta!

Fallfärdig kåk som Ebba skulle flytta in i innan jul - jomenvisst!

Fakta på att han ville sälja o ha roligare för pengarna?

Resa för pengarna?

Du utgår från att han inte har några pengar o beskriver hur du själv hade gjort. Konstaterar att du projicerar dina egna önskedrömmar om att ha ett hus att sälja billigt o resa lite.

Många äldre vill sälja? Nej, många äldre vill bo kvar i sitt betalda hem.

Du klagar o gnäller att andra ska plocka fram fakta. Börja själv med det då o föregå med gott exempel istället för att bara gnälla!
Du är alltid lika charmerande.

Så här skriver Expressen, i denna numera låsta artikel.
https://www.expressen.se/dinapengar/esbjorn-hon-tjatade-ebba-ar-jag-rattslos/

"Nu tänker han sig att ha stället som sommarbostad, det är i för dåligt skick för att man ska bo där året om.
– Det kräver omfattande renovering, du vet vad det kostar. Väggar, tak, fönster. Sjövatten till toalett och disk. Inget dricksvatten, det brukade vi hämta från järnvägsstationen i dunkar, säger Matz Bolin."

Tycker att Ebba varit väl optimistisk, med tre månaders renovering.
Senast redigerad av Knut-Anne 2020-12-27 kl. 15:46.
2020-12-27, 15:43
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Du är lika charmerande som vanligt.

Så här skriver Expressen, i denna numera låsta artikel.
https://www.expressen.se/dinapengar/esbjorn-hon-tjatade-ebba-ar-jag-rattslos/

"Nu tänker han sig att ha stället som sommarbostad, det är i för dåligt skick för att man ska bo där året om.
– Det kräver omfattande renovering, du vet vad det kostar. Väggar, tak, fönster. Sjövatten till toalett och disk. Inget dricksvatten, det brukade vi hämta från järnvägsstationen i dunkar, säger Matz Bolin."

Tycker att Ebba varit väl optimistisk, med tre månaders renovering.

För vanligt folk, är det nog lite mycket. Men för de som kan slänga pengar på problemet, är det ju ingen omöjlighet. Två hantverkare i varje rum, så är nog fixat på tre månader.
2020-12-27, 15:58
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Fått följande från två olika håll, en nuvarande mäklare och en vilken är fd mäklare, numera glad pensionär.

Ena att fastigheten har ett värde på åtminstone 5500000SEK.
Den andra att den borde ligga runt 6000000SEK.
Sen ändå att efter full stor renovering så har köparen gjort en mycket bra investering.

Även påpekats att tomt skulle kunna styckas av och säljas vilket tydligen inte skulle vara helt otänkbart i framtiden, men den möjligheten är inte medäknad värderingen nu.

Tillägg Info:
Tycker att värderingarna verkar höga, men inte fan vet jag.
vad fastigheten kan vara värd, kommer nog att granskas i samband med stämningen.
Eftersom tomten är en strandtomt, kommer strandskyddet stoppa bygglov på en avstyckad tomt.

Den här var ute för 8 miljoner, kan det verkligen var värt så mycket att ha lite strand?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GaGGb9/20-talsvilla-i-marielund-klickas-mest-i-uppsala
186 kvm, toppskick dubbelt så stor tomt, nära till vattnet, om än inte strandtomt, som sagt.
Senast redigerad av Knut-Anne 2020-12-27 kl. 16:07.
2020-12-27, 16:23
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Du menar att EBT höll samma avstånd som hon gjorde överallt den tidpunkten, kramkalas på krog, dansa nära varandra mm, bra vi ivf är överens om hennes brist på ansvar kontra ev spridning av Corona.

Ja det är ju så om man nu inte läst hela txtn.
Utan plockar biten som passar din låda.
Nu tror jag iofs inte hon kramade honom heller men det tror ju du, så det får stå för dig.
Du är väl bara avundsjuk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in