Citat:
Ursprungligen postat av
vinland
Ja denna nu tillträdande smittskyddsläkare (tidigare tf), är ofta med och uttalar sig enligt gängse FoHM mantra = tvätt händerna, håll avstånd.
Men hon gjorde faktiskt ett oväntat drag, när hon stängde biblioteken och äldreboenden fastän hon inte fått "klartecken" (behöver hon inte men har ofta väntat på det) från FoHM.
Den största boven i detta drama anser jag fortfarande FoHM vara som vid ett muterat covid19 virus, med överbelastad sjukvård, många äldre som har legat och dött med morfin på våra äldreboenden.
INTE rekommenderar snabbtest för
alla som reser in i Sverige nu. Det är direkt oansvarigt. Att inte få reda på vilka som bär in det muterade nya viruset, och istället rekommenderar att man åker kollektivt bil och smittar ner andra ifrån flygplatsen.
Att det får förekomma är för mig helt obegripligt. Det måste finnas något slut på FoHM grepp om hela Sverige. Vi har redan denna variant i landet, nu är det smittspårning direkt som gäller, på plats. Inte få åka hem och frivilligt ringa och testa sig - där det inte kanske finns någon testkapacitet och personen
inte har symptom, går till jobbet och voilá så är det ute i kluster som sen blir allmän.
Jag tycker FoHM är
inkompetenta. Det här handlar om att de inte klarar smittskyddsarbetet för Sverige. Och FoHM
vi är inte i den fasen (smittspårning), vad ska vi ha svaret till (testresultat) borde bara det klassa dem som allmän fara!