2020-12-27, 07:28
Medlem
Legokatts avatar
Gone Girl hypotesen har en enkel forklaring på dette:

"AEH bestilte håndverkere og elektrikker i tiden før forsvinningen. Dette fordi alarmsystemet fortsatt skulle være deaktivert på forsvinningsdagen"

Hvis man leser alle detaljer i media nøye slik jeg har gjort så stemmer det med akkurat med hva som står der:

15) Aftenposten - 11.01.2020
En håndverker som bor i nabolaget, og som har kjent familien gjennom hele oppveksten, bekrefter at han utførte vedlikehold i boligen 14 dager før Anne-Elisa*beth Hagen forsvant. Dette ble gjort etter bestilling fra 68-åringen selv. Arbeiderne sluttførte arbeidet 25. oktober, altså få dager før Anne-Elis*abeth Hagen (68) forsvant, skriver*NRK"

16) HHB2's brev til riksadvokaten - Oktober 2019:
"Kunne politiet være så på viddene etter flere måneders arbeid? Har de ikke sjekket ut entreprenørene og de min mor hadde vært i kontakt med?"
"At mamma i månedsvis hadde vært på utkikk etter malere og arbeidere til prosjekter i huset"

17) VG spesial - "måned for måned" Oktober 2019
"KL. 09.48 - ringer elektriker og nabo Tom*my Skansen til Anne-Eli*sabeth Hagens mobiltelefon. Han får ikke svar. Noen uker i forveien gjorde de en avtale om at han skulle skifte lamper på kjøkkenet. Han stusser over at hun ikke svarer."

(18) VG - 19.09.2019
"Når jeg har ringt til henne, så har hun jo pleid å ringe tilbake igjen, sier Ska*nsen, som forteller at han gjorde avtalen med An*ne-Elisabeth to uker i forveien. Deretter fikk han ikke kontakt"
Citera
2020-12-27, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja.
Kan ju varit TH som ville snygga till hemma för att få henne att trivas bättre.
Att hon som var hemma om dagarna fick hålla i trådarna.

Tror oppussingen kun handlet om vanlig vedlikehold, elekrikeren skulle skifte lyspære og utvendig skulle det males.
Citera
2020-12-27, 08:26
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekrus
Det er det inntrykket jeg også har, at også TH var delvis alkohoisert. Han har hudsykdommen Rosacea som gjør at nesen blir lillla ved høyt inntak.

Den karakeristiske alkoholikernesa var noe av det første jeg la merke til når det begynte å bli publisert bilder av han i forbindelse med denne saken.

Men man kan vel få det uten å ha rosacea også, spesielt menn, bare man drikker mye nok, lenge nok.

PS: Jeg har sagt det før, men jeg mistenker at han var påvirket av alkohol når han møtte til det berømmelige Pjusk-avhøret, som måtte avbrytes....
Senast redigerad av Niffy 2020-12-27 kl. 08:42.
Citera
2020-12-27, 08:56
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Hvorfor måtte ikke sönnen glemme Halloween?
Jeg spekulerte mye om sønnen i starten da jeg skrev her. Du kan bla tilbake om du ønsker å lese. Hunter har også skrevet mye rundt denne hypotesen.

Man kan spørre seg hvorfor AEH nevnte halloween for sønnen og at hendelsen skjedde på halloween.

Puslespillbrikker:

-"VG spesial - "måned for måned" oktober 2019:
"1968 gikk Anne-El*isabeth – den gang Rasmussen ut av Viken kristelige folkehøyskole"

-"Halloween - etter amerikansk tradisjon*31. oktober"

-"Ordet*halloween*stammer fra det engelske*All Hallows Eve,*(All) Hallows Eve*eller*All Saints Eve, det vil si «alle helliges kveld», den*katolske*minnefesten for*helgener*og*martyrer"

-"Martyr*(fra*gresk*μάρτυς, 'vitne') er en person som gir sitt liv for sin religiøse tro eller for en spesiell sak"

Med tanke på at AEH hadde gått på kristelig folkehøyskole kan holdes åpent at hun viste hva halloween betydde i kristelig betydning.

Hvis dette er et Gone Girl plott et det kalkulert ut på forhånd at politiet vil ta feil, media vil rette mistanken mot ektemannen, ekteskapet vil bli brettet ut, alle vil spekulere
=
AEH's historie ville bli fortalt.

Dette sett i sammenheng med betydningen av halloween : AEH ble et "vitne" som fortalte oss sin tragiske historie.

Spekulasjon:
Hvis AEH nevnte for sønnen at han ikke måtte glemme Halloween, kan det være dette hun mente? (etter en tid når sønnen tenkte tilbake på hva hun hadde sagt)
Citera
2020-12-27, 11:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Den karakeristiske alkoholikernesa var noe av det første jeg la merke til når det begynte å bli publisert bilder av han i forbindelse med denne saken.

Men man kan vel få det uten å ha rosacea også, spesielt menn, bare man drikker mye nok, lenge nok.

PS: Jeg har sagt det før, men jeg mistenker at han var påvirket av alkohol når han møtte til det berømmelige Pjusk-avhøret, som måtte avbrytes....

Ja, man får nok synlige merker i huden hvis man drikker mye. Rødaktig og skrukkete fjes og nok samme med nesa.
Uansett om det er øl, eller brennevin. Og et veldig temperament.
Ja, det var flere som snakket om dette med at han var påvirket når han ankom Kripos. Det må jo være en grunn til at han ble kjørt frem og tilbake mellom Futurum. VE kjørte han til avhør, og betjenter kjørte han tilbake. Kan også være tabletter ala Valium kombinert med alkohol som han har inntatt før avhøret.
Citera
2020-12-27, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Hun hadde ikke satt i gang et oppussingsprosjekt hvis hun var i ferd med å løsrive seg.
En ting som har slått meg her er at hvis hun var redd for at mannen skulle gjøre henne noe kunne det å ha arbeidsfolk i huset være en sikkerhet/buffer for henne.
Citera
2020-12-27, 13:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Pussig at VE pusset opp huset samtidig med TH, trykk på foto og zoom inn og velg historisk og hvilket årstall du vil se huset.

https://kart.1881.no/nordre-follo/1405-langhus/dalsveien-21?mode=3

Vem är nu igen den här VE — i utskrivet skick? Brorson förstår jag. Det är ju potentiellt högintressant.

Han har säkert vänner också.
Citera
2020-12-27, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffekrus
Det er det inntrykket jeg også har, at også TH var delvis alkohoisert. Han har hudsykdommen Rosacea som gjør at nesen blir lillla ved høyt inntak.

Det kan være Rosacea, det kan være en annen hudlidelse. Mulig jeg tar feil, men jeg mener å huske at i intervjuet på Dagsrevyen, hadde TH synlige eksem/utslett på høyre håndbak. Hudlidelser er veldig utbredt, og det er også kjent at hudlidelser kan være bivirkninger av andre medisiner. Har man en hudlidelse, er det vanlig med eksem over hele kroppen. Noen har eksem i håndflater og på fingre. Dette kan føre til problemer med fingeravtrykkslesere, pga veldig dårlige fingeravtrykk.
https://imgur.com/a/jXzFwgR
Citera
2020-12-27, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Det kan være Rosacea, det kan være en annen hudlidelse. Mulig jeg tar feil, men jeg mener å huske at i intervjuet på Dagsrevyen, hadde TH synlige eksem/utslett på høyre håndbak. Hudlidelser er veldig utbredt, og det er også kjent at hudlidelser kan være bivirkninger av andre medisiner. Har man en hudlidelse, er det vanlig med eksem over hele kroppen. Noen har eksem i håndflater og på fingre. Dette kan føre til problemer med fingeravtrykkslesere, pga veldig dårlige fingeravtrykk.
https://imgur.com/a/jXzFwgR

Han er ihverfall lilla på nesen og ganske rød rundt øynene. Syntes venstre hånd mulig kan være litt rød ja.
Han tar seg mye til fjeset.
Citera
2020-12-27, 14:50
Medlem
Når vi først er inne på intervjuet på NRK.
Se 7 min inn i linken.
Der nikker han samtidig han sier at han ikke har noe med forsvinningen å gjøre.
https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/202010/NNFA02103120/avspiller
Citera
2020-12-27, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vem är nu igen den här VE — i utskrivet skick? Brorson förstår jag. Det är ju potentiellt högintressant.

Han har säkert vänner också.

Ve*ard Ebbe*tad (g s), systerson till TH.
Citera
2020-12-27, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Tack. Ja jag har ett minne av att det faktiskt var TEH:s lön som en del av samtalet handlade om, mellan AEH och löneansvarig (MB).
Men om AEH förmedlat något om det, borde TEH har kommit ihåg eller förstått att det handlade om det och kommit ihåg det -
eftersom det förmodligen var väntat, TEH väntade tydligen på något slags svar kring det.

Även om han var bakfull borde han ju förstått vad det kan ha handlat om ...
Ja vi kanske får se.
så det var mao aeh som holdt styr på sønnens kontonummer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in