2020-12-26, 19:22
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Kan det vara så att AEH haft ett "fram och tillbaka - förhållande" med någon annan under många år?

Vid vilken tidpunkt har TH ringt sin bror och sagt att "hon nu äntligen fått sitt straff"?
Vem har berättat om det?

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Hvorfor skulle AE be om tilgivelse i årevis for noe hun ikke hadde gjort da? Det henger jo ikke på greip.

Men vet vi att det är en gammal historia?
Det måste väl ha varit ganska allvarligt, som att AEH på den tiden övervägde att lämna TH
för en annan man.
I så fall är det inte säkert att otroheten avslutades helt utan fortsatte då och då ...

men om AEH var otrogen eller 100% trogen, ser det mest ut som att TH verkligen ville ha henne och bruke makt mot henne, så det ser inte bra ut för TH detta...
TH visar att han med hjälp av sina böcker är den typ som inte vill glömma, han kan mycket väl ha gjort ett väsen om hon inte bad om gott väder vid de flesta tillfällen....
Citera
2020-12-26, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jeg tror ikke på sønnen når han forklarer seg om denne 09.16 samtalen. "siste sikre livstegn".

1. Hvorfor skulle AEH ringe sønnen for å diskutere lønn kl 09 på morgenen? Ingen av dem hadde med lønnskjøring å gjøre. Hu visste sikkert at sønnen var ett dovendyr og sov til lengre en kl 09..

2. Sønnen forklarte seg uklart til politiet om denne samtale i avhør nr 1 og avhør nr 2. Husket ikke så mye. Først i avhør nr 3 begynte han å huske.

3. Samtalen varte så vidt over ett minutt.. De hadde diskutert tre ting. Lønnskjøringer, barnepass og en ting til.. Hvor mye av dette rekker mann på 1 - 2 minutter i tlf??

Voldsomt aktiv en gammel dame er på mobilen akkurat denne morgenen. Jeg har ingen tro på at det var AEH som var i andre enden da sønnen besvarte dette 09.16 anropet. Dette skurrer veldig. Tilfeldig vis er også TH en time senere på jobb denne morgenen. Tilfeldig vis finner ikke politiet noen vaskebøtte i huset. Tilfeldig vis hører heller ikke TH at AEH sin telefon ringer, da han selv er i huset å ringer til konas tlf. Sporene etter krypto kontoen tilsier at kontoen er opprettet i Oslo. Vel vel....

Jag har funderat på samma sätt. Hans mor är borta och polisen frågar - men han vet inte alls vad de talat om!
Att de pratat om löner kan vara sant, eftersom sonen arbetat på Futurum och kan ha undrat om han skulle få sin lön före Halloween. en sådan fråga kan vara relevant kl 09 på morgonen för honom.
Kanske kan ta 1 minut, om det bara var det han ville veta.
Men både lön barnpassning och Kvitfjellfrågor ... tar ju mer än 2 minuter.
Citera
2020-12-26, 20:17
Medlem
Citat:
Jag har funderat på samma sätt. Hans mor är borta och polisen frågar - men han vet inte alls vad de talat om!
Att de pratat om löner kan vara sant, eftersom sonen arbetat på Futurum och kan ha undrat om han skulle få sin lön före Halloween. en sådan fråga kan vara relevant kl 09 på morgonen för honom.

Syntes også det er merkelig at sønnen ikke husker før 3 avhør. Enten husket han ikke, eller så var han ikke forberedt på å få spørsmål om samtalen, dersom den ikke er ekte.
Citera
2020-12-26, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja mye vi ikke vet, og mange fakta vil nok overraske ...
men det bildet er så enkelt som 3 hovedpersoner tror jeg ikke...

Hva slags fakta vil overraske ? Hvor mange hovedpersoner er det snakk om?
Citera
2020-12-26, 20:31
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Hva slags fakta vil overraske ? Hvor mange hovedpersoner er det snakk om?

det kommer definitivt att handla mer om vad TH har gjort tidigare och vad han kan göra och svogeren har en så liten roll som vi vet nu...
Citera
2020-12-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Er også skeptisk til det sovende alibiet. Den siste viktige beskjeden var at sønnen ikke måtte glemme Halloween.

Hvorfor måtte ikke sönnen glemme Halloween?

Jeg fant artikkelen.

Den siste telefonsamtalen: Anne-Elisabeth ringte til sønnen

I 92 sekunder skal Anne-Elisabeth Hagen ha snakket med sønnen om lønn, barnevakt og Halloween. Så ble det helt stille fra henne.

Link

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e8AdqQ/den-siste-telefonsamtalen-anne-elisabeth-ringte-til-soennen

Men i 92 sekunder kan man ikke snakke om alt dette eller?
Senast redigerad av Braskamin58 2020-12-26 kl. 21:06.
Citera
2020-12-26, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Syntes også det er merkelig at sønnen ikke husker før 3 avhør. Enten husket han ikke, eller så var han ikke forberedt på å få spørsmål om samtalen, dersom den ikke er ekte.

Så kan det vara. Han visste ju att hon var borta samma dag som hon försvann, hade ju kommit till bostaden, då TH ringde därifrån.
Så som är beskrivet.Han och TH bör ju ha pratat om vad som kan ha hänt,
sonen försökt komma ihåg vad AEH sa, om det fanns något som kunde tyda på
vad som var på väg att hända ...
Har svårt att tro att han även till sin pappa TH sa att han inte mindes något.

Detta sista samtal vill jag gärna veta mer om.
Liksom exakt, ord för ord, vad han svarade polisen i förhör 3.
Senast redigerad av Moschata 2020-12-26 kl. 21:03.
Citera
2020-12-26, 21:15
Medlem
Citat:

Jo, men det var jo motsatt av det du skriver. AEH som ringte til sønnen. Ikke sønnen som ringte mor for å spørre om lønn..
Citera
2020-12-26, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja mye vi ikke vet, og mange fakta vil nok overraske ...
men det bildet er så enkelt som 3 hovedpersoner tror jeg ikke...

Du får gärna utveckla tanken närmare, vilka fler personer ...?
Intressant hur du tänker om det!
Citera
2020-12-26, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jo, men det var jo motsatt av det du skriver. AEH som ringte til sønnen. Ikke sønnen som ringte mor for å spørre om lønn..

Jag vet. Men jag kan tänka mig att sonen någon dag innan bett sin mamma att höra med lönansvarig
när han skulle få sin lön. Som: "Kan du höra med XX när jag får lönen när ni pratar med varandra (nästa gång)".
Lönansvarig och AEH var goda vänner. AEH hade ju arbetat, även hon på Futurum.
Lönansvarig och AEH hade ju pratat med varandra tidigare den morgonen.

Då tänker jag mig att AEH pratat med henne om utbetalningen av sonens lön och väntade till
kl 09 så att han kanske var vaken, för att meddela honom vad hon fått veta.
Senast redigerad av Moschata 2020-12-26 kl. 21:25.
Citera
2020-12-26, 21:32
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Du får gärna utveckla tanken närmare, vilka fler personer ...?
Intressant hur du tänker om det!

ja borde omformulera mig lite där, tror att det är 3 till 5 som på något sätt har en roll i detta här, där TH är huvudmannen...
då ingår alla...
men tror inte att TEH eller någon av de andra barnen har en aktiv roll...
inte svogeren, MB eller någon andra i familjen en VE heller...
Senast redigerad av Notteliten 2020-12-26 kl. 21:35.
Citera
2020-12-26, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Sosiopater og psykopater Vil ikke nevne navn. Men mange andre også rundt omkring i verden. Sånne folk tiltrekkes jo av makt. Vi har vært/er heldige i Norge

https://no.quora.com/profile/Vigdis-Hagen-1

Enda mer surr fra deg. Dette er ikke riktig VH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in