2020-12-27, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sankmark
Det sa KP redan i februari att de skulle presentera lösningen och/eller lägga ned förundersökningen. Sen försökte KP/HM påskina i två timmar under presskonferensen att den gode Engström var lösningen och la ner förundersökningen för lösningen var död.

Eller menar du att de inte peka ut Engström under den olycksaliga presskonferensen? Menar du att de inte la ner förundersökningen för att Engström var död?

Jag förstår att du kanske är besviken att KP pekade ut SE ...

Men här på FB så återkommer du ju hela tiden till folk som också tror på Engström som GM

Är du intresserad av Stig Engström i övrigt eller vill du övertyga oss i att det är annan GM som gjort det ?
Citera
2020-12-27, 12:18
Medlem
Citat:
Klantarna (KP och hela PU) har levt i en bubbla de senaste tre åren. Efter lite vilseledande input från roman författare så peppade de varandra fram till haveriet den tionde juli.

Hade du varit nöjd med något annat svar än CP? Uppenbarligen anser KP att SE är den troliga mördaren och då lär han ju lägga fram det.
Citera
2020-12-27, 12:19
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Jag förstår att du kanske är besviken att KP pekade ut SE ...

Men här på FB så återkommer du ju hela tiden till folk som också tror på Engström som GM

Är du intresserad av Stig Engström i övrigt eller vill du övertyga oss i att det är annan GM som gjort det ?

Jag är intresserad av Palmemordet och nu är den gode Engström den utpekade och jag tycker det är högst relevant att diskutera honom. Speciellt i denna tråd som handlar om Skandiamannen.
Citera
2020-12-27, 12:21
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Hade du varit nöjd med något annat svar än CP? Uppenbarligen anser KP att SE är den troliga mördaren och då lär han ju lägga fram det.

Högst tveksamt.
Citera
2020-12-27, 12:24
Medlem
Citat:
Högst tveksamt.

Vad är högst tveksamt? Någon annan lösning än CP eller att de lade fram SE?
Citera
2020-12-27, 12:54
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Att han prickar signalementet på LJ på exakt rätt ställe en kort tid efter dådet. Det känns helt osannolikt att han skull hitta på en sån sak och träffa rätt. Visst, möjligheten finns att han skulle kunna fabulera om det, men sannolikheten måste vara extremt låg. KP tycker att det är fastslaget, tillika de kändaste privatspanarna.

Jag köper det i alla fall och tror att den enda SE sett i anslutning till MP är just LJ och då via flyktvägen. Finns inget som direkt motsätter det i det tidigare materialet heller.

Eftersom LJ är den enda som han sett, försöker han rikta misstankarna mot honom, delvis med att dikta ihop att LP också har samma åsikt.
Visst kan SE ha sett Lars J, det jag menar är bara att han inte behöver ha gjort det. Och angående vad åklagaren Krister Petersson har för uppfattning i den här frågan så stämmer inte det du skriver. Jag kollade på pressträffen på Youtube, och Petersson menar inte alls det är fastslaget att SE har sett Lars J. Först säger Petersson att SE ser Lars J, men sedan rättar han sig snabbt och säger att SE har möjlighet att se Lars J:
https://youtu.be/K9UE5qI_PwQ?t=3225 (53:45 in i klippet)

Själv tror jag att SE:s man i blå täckjacka är någonting han helt enkelt plockade upp från media dagen efter och då hakade på, snarare än en iakttagelse han själv skulle ha gjort under mordkvällen:
(FB) Skandiamannen
Senast redigerad av Draifos 2020-12-27 kl. 13:46.
Citera
2020-12-27, 13:07
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Vad är högst tveksamt? Någon annan lösning än CP eller att de lade fram SE?

...jag svarade på den enda fråga du hade. :-)
Citera
2020-12-27, 13:51
Medlem
Citat:
Jag är intresserad av Palmemordet och nu är den gode Engström den utpekade och jag tycker det är högst relevant att diskutera honom. Speciellt i denna tråd som handlar om Skandiamannen.

Fast vi kan ju inte ge dig dom bevis du kräver när vi framför teorier...

Sen hånar du ju jämnt just bevis o att man tror på SE..

Blir inte så konstruktivt...
Citera
2020-12-27, 14:02
Medlem
sankmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Fast vi kan ju inte ge dig dom bevis du kräver när vi framför teorier...

Sen hånar du ju jämnt just bevis o att man tror på SE..

Blir inte så konstruktivt...

Jag är kritiskt till utpekande av den gode Engström. Däremot tycker jag man absolut får kritisera och häckla de myndighetspersoner som står för detta utpekande på så lösa boliner...
Citera
2020-12-27, 14:08
Medlem
Citat:
Jag är kritiskt till utpekande av den gode Engström. Däremot tycker jag man absolut får kritisera och häckla de myndighetspersoner som står för detta utpekande på så lösa boliner...

Då hade det varit bättre att säga att "vi kommer inte längre och mordet förblir olöst"?
Citera
2020-12-27, 14:36
Medlem
Citat:
Då hade det varit bättre att säga att "vi kommer inte längre och mordet förblir olöst"?

Vilket var i princip det dom gjorde..

Nu nämnde dom Engström o det stör folk...Men sa verkligen KP att det var Engström?
Citera
2020-12-27, 14:50
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ja det är konstigt att inte KP och HM åker runt som firade stjärnor. De kom ju med lösningen till århundradets mord. Intervjuer i tidningar, radio och TV borde stått som spön i backen. Talkshower och medverkande i Lets dance. Sommarpratare och På spåret skulle vara kronan på verket.

Det ligger en gravad hund här.

Det finns inte en enda intervju med "rockstjärnorna" som daterar sig senare än 2 dagar efter den pinsamma pressträffen. Det känns som att det gått ut order om att de inte får uttala sig om Skandiamannen utan att den uppgiften bättre lämpar sig för Filter och fantasifulla filmskapare.

Till och med Lars Larsson är väldigt tydlig med att han presenterar "en teori" men att det kan finns andra lösningar.

Att de som "löste" århundradets brott i Sverige bara försvinner från rampljuset gör att jag tror det är en hel kennel begravd här. Tydligare indikation på att Skandiamannen bara är en "patsy" är svår att hitta.

Ge oss en söndagsintevju på en timme med en vaken journalist där KP får argumentera för vad som pekar mot SE som GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in