2020-12-26, 20:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nej, redan i början av mars fanns det samhällssmitta i Sverige. Det var därför Spotify fattade beslut om att sin personal skulle jobba hemifrån from 10 mars. 11 mars intervjuades Tegnell om saken. Den berömda intervjun då han inte ansåg det vara lämpligt med hänsyn till att det inte var jämlikt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpAlkl/spotify-ber-medarbetare-jobba-hemifran

Att FHM hela tiden har legat 7 steg efter är inget som förändrar något. Historien ligger där.

Varför tror du David Ek rekommenderar sina anställda att jobba hemma redan 10 mars, om det inte fanns samhällssmitta? Varför dröjer FHM så länge med att rekommendera hemarbete? Varför är FHM alltid så saktfärdiga?

För övrigt så hade Stockholm sportlov mellan 24 feb - 1 mars. De numera ökända flygen med hemvändande alpresenärer landade på Arlanda vid månadsskiftet. Det var redan vid det laget vida känt att det förekom en omfattande smittspridning i norra Italien vid det läget. Ändå släppte man in resenärerna utan tester. Det förekom flera vittnesmål om att resenärer låg raklånga över flygplatssäten och hostade rakt ut. Cirka 10 mars hade smittspridningen nått sådan nivå i Stockholm att Spotifys VD inte ansåg det säkert för de anställda att ta sig till sin arbetsplats med kollektiva färdmedel. Samhällsspridningen ansågs för omfattande. Därav rekommendationen att arbeta hemma. Varför FHM dröjde ytterligare en vecka med att komma med denna rekommendation är anmärkningsvärt.

På samma sätt vägrade FHM att erkänna den andra vågen av smittspridningen under lång tid. Man ville absolut inte kalla den ökade smittspridningen för en andra våg.
Vad är det du inte fattar med att samhällssmitta konstaterades den 15 mars? Då konstaterades de första fallen som inte kunde härledas till smitta utomlands.
Citera
2020-12-26, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
D vitamin
är lätt å få i sig via maten
Mjölk innehåller bra med D vitamin, ägg och morötter.

C- vitamin finns mycket i äppelskal (så skala dom inte)
Clementiner och blåbär som även innehar bra med A-vitamin.

Bra att ta några glas vitamindryck om dagen som back up, kroppen tar upp näringen lättare i flytande form.

Sen är man bra rustad när coviden kommer.

Det finns ingen D-vitamin i morötter. I övrigt har du rätt!
Citera
2020-12-26, 20:52
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Intressant, det har man ju hamrat ut i tidningarna att blodgrupp 0 skulle vara immuna.

Rent statistisk kan det möjligen stämma men i mitt fall gick det inte så bra.
Min fru satte sig minst 2 meter från mig varje kväll när hon insåg vart det börja barka hän, av respekt och hänsyn, men det räckte tyvärr inte.

Det här smittar som saaatan! Det är mer luftburet än vi tror, var försiktiga där ute!
Senast redigerad av Erik Öst 2020-12-26 kl. 20:55.
Citera
2020-12-26, 20:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Rent statistisk kan det möjligen stämma men i mitt fall gick det inte så bra.
Min fru satte sig minst 2 meter från mig varje kväll när hon insåg vart det börja barka hän, av respekt och hänsyn, men det räckte tyvärr inte.

Det här smittar som saaatan! Det är mer luftburet än vi tror!

Det är vi "alarmister" väl medvetna om. Frågan är om ni fått den nya engelska varianten? Det är mask på som gäller om man vill skydda sig.
Citera
2020-12-26, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Men lägg ner, tror du läkarvetenskapen inte kollat vad som hjälper eller inte, tror du att du har nån nyupptältmirabelgrej ... slut kalla folk som skojar med dina byfåneteorier för idioter.

Hundra internationella läkare och professorer har skrivit på ett upprop för att D-vitamin hjälper mot Covid och skickat till regeringar världen över. Nej, läkarvetenskapen har inte koll och de är inte överens.
Citera
2020-12-26, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Tjugonde december landade en person smittad med den nya varianten; h*n befinner sig nu i Södermanland, tänk vad bra det skulle vara med mer specifika uppgifter.

Gemene man måste straffas mer i vårt land för misstag man gör..
Någon måste så klart utreda. Vem är skyldig till att detta kunde ske?! Det kan inte vara svårt.. Dryga böter och hårt fängelsestraff så klart, för den skyldige.
Men nej.. I dagens sverige så bryr man sig inte.. Låt allt ske bara..
Citera
2020-12-26, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är vi "alarmister" väl medvetna om. Frågan är om ni fått den nya engelska varianten? Det är mask på som gäller om man vill skydda sig.
Nja du överskattar dig själv, revodneb. Jag ser dig mer som en balanserad bedömare än en alarmist .
Citera
Medlem
tjallepetters avatar
Problemet är att mänskligheten aldrig tidigare upplevt en pandemi av ett coronavirus. Vi lever i ovisshet.
Alla tidigare pandemier härrör från bakterier, parasiter och influensavirus.

Vi vet faktiskt inte alls hur detta kommer utveckla sig. De nya varianterna har medfört att andelen av befolkningen som måste vaccineras höjts med ca 10 % enheter, till ca 90 %.

Tror att hela 2021 är ett förlorat år i samma regi som år 2020.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Vad är det du inte fattar med att samhällssmitta konstaterades den 15 mars? Då konstaterades de första fallen som inte kunde härledas till smitta utomlands.

Det du inte fattar är att du har helt fel. Jag har länkat dig daterade artiklar som visar att du har fel. Samhällssmitta har funnits i Sverige sedan början av mars (om inte tidigare). Men sedan början av mars var det allmänt känt. Att FHM blundat och hållit för ögonen är något helt annat.
Citera
2020-12-26, 21:03
Avslutad
Citat:
Det du inte fattar är att du har helt fel. Jag har länkat dig daterade artiklar som visar att du har fel. Samhällssmitta har funnits i Sverige sedan början av mars (om inte tidigare). Men sedan början av mars var det allmänt känt. Att FHM blundat och hållit för ögonen är något helt annat.
Nej, alla konstaterade fall före den 15 mars kunde härledas till smitta utomlands.
Citera
2020-12-26, 21:03
Medlem
Chevrons avatar
Citat:
Nej, redan i början av mars fanns det samhällssmitta i Sverige. Det var därför Spotify fattade beslut om att sin personal skulle jobba hemifrån from 10 mars. 11 mars intervjuades Tegnell om saken. Den berömda intervjun då han inte ansåg det vara lämpligt med hänsyn till att det inte var jämlikt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpAlkl/spotify-ber-medarbetare-jobba-hemifran

Att FHM hela tiden har legat 7 steg efter är inget som förändrar något. Historien ligger där.

Varför tror du David Ek rekommenderar sina anställda att jobba hemma redan 10 mars, om det inte fanns samhällssmitta? Varför dröjer FHM så länge med att rekommendera hemarbete? Varför är FHM alltid så saktfärdiga?

För övrigt så hade Stockholm sportlov mellan 24 feb - 1 mars. De numera ökända flygen med hemvändande alpresenärer landade på Arlanda vid månadsskiftet. Det var redan vid det laget vida känt att det förekom en omfattande smittspridning i norra Italien vid det läget. Ändå släppte man in resenärerna utan tester. Det förekom flera vittnesmål om att resenärer låg raklånga över flygplatssäten och hostade rakt ut. Cirka 10 mars hade smittspridningen nått sådan nivå i Stockholm att Spotifys VD inte ansåg det säkert för de anställda att ta sig till sin arbetsplats med kollektiva färdmedel. Samhällsspridningen ansågs för omfattande. Därav rekommendationen att arbeta hemma. Varför FHM dröjde ytterligare en vecka med att komma med denna rekommendation är anmärkningsvärt.

På samma sätt vägrade FHM att erkänna den andra vågen av smittspridningen under lång tid. Man ville absolut inte kalla den ökade smittspridningen för en andra våg.
Men snälla nån, inte sjutton var det med folkhälsa i åtanke.

Varför tror du Google, Apple, Microsoft och liknande techjättar sedan ett årtionde tillbaka gått mot det hållet och nu hurrar när Covid kommer?

Det här är ju ett skifte de sett fram emot länge. Jobb och fritid ska smälta ihop. Det ska inte finnas några kostsamma kvadratmeter reserverade exklusivt åt dig på kontoret.

Allt är pengar. Oerhört naivt att tro annat. Men det hör inte den här tråden till
Citera
2020-12-26, 21:04
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Nja du överskattar dig själv, revodneb. Jag ser dig mer som en balanserad bedömare än en alarmist .

Jag blir ju ofta kallad för det, men sånt rinner av mig som en gås. Försöker hålla mig balanserad men ibland flyger topplocket när man tänker på hur vi hanterar den här pandemin och att människor förnekar fakta. Det senaste var väl det brittiska planet som landade idag, visst det är helg men någon måste väl kunna fatta självständiga beslut i det här landet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in