Citat:
OK. Det låter inte roligt man jag håller nog med infektion att du inte smittar längre.Min hustru förlorade lukt och smak 3/12 efter att veckan innan jobbat med minst 6 covid-patienter, då gick jag hem från jobbet efter en halv dag när hon ringde mig och sa, som man ska göra enligt restriktionerna ,men jag hade inga symtom ÄNNU så jag blev ifrågasatt i början varför jag inte vill jobba pga det.
8/12 förlorade jag också lukt och smak också, då vart det annat ljud i skällan "nej stanna hemma nu för fn"! Efter ett misslyckat prov, jag tog provet fel men det är en annan historia, mitt fel som inte visste hur man skulle göra, fick jag ett andra provsvar att jag var positiv den 16/12 men jag räknar mig infekterad redan 8/12 när jag förlorade lukt å smak.
Nu börjar jag känna lukt å smak igen men inte till 100%.
Jag har varit helsänkt och vet fortfarande inte om allt är över.(rätt va det är dyker det muterade mer aggressiva viruset upp i sverige också)
Man är tillräckligt gammal för att gått igenom hongkong-influensan och den svettades jag ut i , det jag vill minnas,ett töcken men det här är något helt annorlunda .
Just nu har jag inte tagit tempen varje dag men en dag pendlade det mellan 38 och 39 grader. (bara då kände jag mig lite ovanligt varm)
Min blodgrupp är O-negativ så glöm att ni kan känna er säkra,det trodde jag.
8/12 förlorade jag också lukt och smak också, då vart det annat ljud i skällan "nej stanna hemma nu för fn"! Efter ett misslyckat prov, jag tog provet fel men det är en annan historia, mitt fel som inte visste hur man skulle göra, fick jag ett andra provsvar att jag var positiv den 16/12 men jag räknar mig infekterad redan 8/12 när jag förlorade lukt å smak.
Nu börjar jag känna lukt å smak igen men inte till 100%.
Jag har varit helsänkt och vet fortfarande inte om allt är över.(rätt va det är dyker det muterade mer aggressiva viruset upp i sverige också)
Man är tillräckligt gammal för att gått igenom hongkong-influensan och den svettades jag ut i , det jag vill minnas,ett töcken men det här är något helt annorlunda .
Just nu har jag inte tagit tempen varje dag men en dag pendlade det mellan 38 och 39 grader. (bara då kände jag mig lite ovanligt varm)
Min blodgrupp är O-negativ så glöm att ni kan känna er säkra,det trodde jag.
Jag hoppas verkligen att dina besvär klingar av! Mina besvär klingade av efter cirka två veckor men det är naturligtvis väldigt olika.
(jag minns också Hong-Kong men klarade mig den gången.)