Citat:
Ursprungligen postat av
smoerrebom
Som jag uppfattar det är amazon främst bra för småkprylar i de prisklasser där man inte tycker att det är värt att reklamera. Där kan man göra en del fynd, billiga mobilhörlurar, usb-minnen och dylikt.
Jag köpte en äggkokare för 120 spänn där som inte finns för under 200 i Sverige Att köpa en större grej där som typ en dammsugare eller en mobil gör man på nåt ställe där man vet att man kan reklamera. Amazon betalar inte ens skatt i sitt hemland, jag har mkt svårt att tro att de är bra att ha att göra med i reklamationsärenden.
Min uppfattning är helt tvärtom, både returer och reklamationer har fungerar helt utomordentligt, behövde inte ens skicka in ett par hörlurar som var defekta.
Returerna är ännu bättre, man kan returnera nästan varje typ av produkt, i Sverige så faller väldigt många produkter inom "hygienartiklar".
Det som är negativt med Amazon är leveranstiderna, det går oerhört segt, även fast det är gratis frakt vid köp över typ 230 kr.
Finns varan ungefär lika billigt i en Svensk butik så väljer jag nästan alltid den Svenska pga leveranserna. Men Amazon har ett helt enormt utbud, så jag har handlat många produkter som inte finns i Sverige.
En annan fördel med det enorma utbudet och den billiga frakten är att du kan handla mycket billiga produkter i samma butik. Skulle du köpa samma produkter från en mängd olika butiker i Sverige så hade fraktkostnaderna blivit väldigt höga.