2020-12-26, 18:58
Avslutad
Någon panik med anledning av rubriken, var det sannerligen inte på Scandinavian Mall i Solna idag,annandag. Fullpackat med köer in till vissa butiker. Lite ironiskt att de släppte bara in en viss mängd i vissa butiker, när det i passagerna var fullpackat. Blev inte där länge. Konstaterade dock att de över 55år var få. 1/10 var munskydd. En tjej hostade rakt ut på väg nerför en rulltrappa..inte nice. Blev inte långvarig därinne. Det underligare var att lite senare var jag in i Gränby galleria Uppsala som i princip har mycket av samma affärer men ju förståss är en mindre galleria. Där var det riktigt lugnt å få människor. Hursomhelst lär minst XXX människor fått covid-19 på Mallen i dag. Hoppas jag inte är en av dem.
Senast redigerad av lone star 2020-12-26 kl. 19:00.
Citera
2020-12-26, 19:02
Medlem
Chevrons avatar
Grundproblemet är nog att det är väldigt få personer som egentligen bryr sig om pandemin här. Det gör inte så mycket om det faller lite mellan stolarna så länge man själv inte får bakläxa på det.
Citera
2020-12-26, 19:09
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Galet vad som sker i Sverige. Ingens huvud rullar, ingen får stå till svars, alla skyller ifrån sig och lyckas med det.

Sverige är verkligen i bottenskrapet av organisation och att ha kompetent personal på viktiga positioner. Men det är så det är, det är väl vad Sverige lyckas producera från grunden. Inkompetenta korrumperade politiker och chefer som bara ser till sitt eget bästa.
Citera
2020-12-26, 19:11
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
alla ni experter, kan ni svara på en snabb fråga?

Ifall jag drar ikväll på gymmet vid 22 tiden.
Hur stor är sannolikheten att jag kan få covid 19? ifall det inte finns några där som tränar.

Tänkte träna med gummi handskar på.

Utifrån dom givna förutsättningarna, i det närmaste riskfritt.
Citera
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Utifrån dom givna förutsättningarna, i det närmaste riskfritt.

Håller med, så länge du inte rör ansiktet är det riskfritt.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Oj! här har vi en Nobelpristagare!
Vitamin D stoppar dem värsta pandemin på 100 år...
Kan du avslöja redan nu vad ditt tacktal innehåller?

Du har dock redan vunnit ett pris,
dagens byfåne.
Er sort som hittar på lögner och förvränger verkligheten är alltid lika roliga. Om jag säger 1 så blir det 11 i er värld.

Få upp D nivåerna kommer hjälpa många. Att du ljuger och säger att det kommer stoppa viruset har bara du sagt. Idiot.
Citera
2020-12-26, 19:12
Medlem
korrekturlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Någon panik med anledning av rubriken, var det sannerligen inte på Scandinavian Mall i Solna idag,annandag. Fullpackat med köer in till vissa butiker. Lite ironiskt att de släppte bara in en viss mängd i vissa butiker, när det i passagerna var fullpackat. Blev inte där länge. Konstaterade dock att de över 55år var få. 1/10 var munskydd. En tjej hostade rakt ut på väg nerför en rulltrappa..inte nice. Blev inte långvarig därinne. Det underligare var att lite senare var jag in i Gränby galleria Uppsala som i princip har mycket av samma affärer men ju förståss är en mindre galleria. Där var det riktigt lugnt å få människor. Hursomhelst lär minst XXX människor fått covid-19 på Mallen i dag. Hoppas jag inte är en av dem.

Ja skämmas kan du fan göra. Vad i helvete har du där att göra över huvud taget? Två gallerior på samma dag. Bra jävla jobbat ditt förbannade stolpskott. Du är lika idiotisk som de du själv pekar finger åt.
Citera
2020-12-26, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Du jag var på Sahlgrenska i måndags hur lugnt som helst.

Jag trodde det var fullbelagt där. Men du var väl inte på covid avdelningen.
Citera
2020-12-26, 19:22
Medlem
tjallepetters avatar
Fyfan för att vara IVA läkare i det här landet.

Emigrera till ett land där de faktiskt vill ha stopp på skiten istället.
Citera
2020-12-26, 19:26
Medlem
Erik Östs avatar
Jag är inne på min tredje covid-positiva vecka nu men känner mig absolut inte spelklar ännu!
På medhelp säger de att jag inte smittar längre! Jag tror inte ett skit på det med tanke på hur jag mår fortfarande just nu.
Litar ni på det? Inte jag iaf så jag undviker alla köpcentra just nu ett litet tag till för er skull!
Hur många gör det tror ni? Kolla runt lite på stan!

Det här i kemiska stridsmedel lab konstgjorda viruset är ingen lek! Det slår till höger å vänster och vi vet fortfarande inte hur det skall sluta!

Jag tror andra och tredje vågen blir värre!
Citera
2020-12-26, 19:27
Medlem
.Dostoj.s avatar
Med tanke på att Sverige inte rapporterar under helger och helgdagar tenderar folk nu att slappna av. När siffrorna kommer på tisdag så skärper sig folk igen.
Andra länder rapporterar dagligen men inte Sverige. Detta är i sig ett stort svek då vet vi vet att folk slappnar av när siffror inte redovisas. Men äldre och riskgrupper dör forfarande och just pga av att Sverige inte rapporterar dagligen.
Citera
2020-12-26, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Jag är inne på min tredje covid-positiva vecka nu men känner mig absolut inte spelklar ännu!
På medhelp säger de att jag inte smittar längre! Jag tror inte ett skit på det med tanke på hur jag mår fortfarande just nu.
Litar ni på det? Inte jag iaf så jag undviker alla köpcentra just nu ett litet tag till för er skull!
Hur många gör det tror ni? Kolla runt lite på stan!

Det här i kemiska stridsmedel lab konstgjorda viruset är ingen lek! Det slår till höger å vänster och vi vet fortfarande inte hur det skall sluta!

Jag tror andra och tredje vågen blir värre!
Vad har du för symtom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in