2020-12-26, 12:16
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccp98
Jag utpressar pedofiler. Vissa går med vissa går till polisen. O jag vet att jag har varit polisanmäld sen i våras minst men inget har hänt mig.

Så varför har polisen inte tagit tagit fast mig då om dem vill?.

Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Hur då menar du? Han kör VPN, betalat allt kontant och använder inte ens sin egna WiFi.

Förutsatt att du inte skojar då... det finns mer än 1 centrum i Sverige, och TS skriver inte en enda rad om vad han har tänkt göra för olagligt.

Att säga att man bor nära ett köpcentrum är en rätt stor ledtråd. Såklart kan de inte hitta så mycket enbart på det, men lägger man ihop flera ledtrådar så kan en sån uppgift vara avgörande.
Citera
2020-12-26, 12:19
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Att säga att man bor nära ett köpcentrum är en rätt stor ledtråd. Såklart kan de inte hitta så mycket enbart på det, men lägger man ihop flera ledtrådar så kan en sån uppgift vara avgörande.
Och hur ska hans konto på Flashback leda polisen närmre om allt polisen ser är ett troll som använder en IP som tillhör en VPN på Instagram?
Citera
2020-12-26, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DodgingJail
Vill dom så kan dom? Polisen har inte superkrafter som för att de kan spåra vem de vill.

Citat:
Hur då menar du? Han kör VPN, betalat allt kontant och använder inte ens sin egna WiFi.

Som användaren ovanför skriver FRA, Algoritmer, triangelspårning. Bara för att man använder VPN och lokala wifi nätverk så betyder det inte att du inte är 100% dold. Finns alllllllltid luckor och brister.
Pröva bombhota något viktigt ett par gånger genom som TS gör, så får du se om du klarar dig undan
Citera
2020-12-26, 12:20
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Du har väl fler mobiler då antar jag och med lite jobb tror jag dom kan se att den "anonyma" ofta befinner sig nära en och samma annan mobil som i sin tur kanske går att koppla till dig.

Ja, det har jag läst om. Om man har en särskild mobil för skumma saker så ska man aldrig ha den påslagen i närheten av ens ordinarie påslagna telefon. Då kan man tydligen spåras. Fråga mig inte hur det går till...
Citera
2020-12-26, 12:36
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccp98
Köpte i butik med kontanter.

VPN? Säljs sådant över disk? :O

Citat:
Kör en vpn som inte sparar loggar.

Hur vet du det?
Citera
2020-12-26, 14:39
Medlem
Hahaha TS strösslar ledtrådar om sitt tillvägagångssätt Exempelvis hur han såg ut när han köpte kontantkortet, när han köpte kontantkortet, att han inte befunnit sig i själva centrum när han använt deras WiFi utan i sin bostad osv. Antagligen har han köpt kontantkortet i det aktuella centrumet vilket polisen förstås kan ta reda på så kretsen av tänkbara gärningsmän minskar hela tiden. Man, ålder mellan 18 och säg 25 år (därefter har de flesta ha mognat tillräckligt för att inte hålla på med tramsbrott), sannolikt född 1998.

Skickar detta till Polisens tipsmail nu

Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Ja, det har jag läst om. Om man har en särskild mobil för skumma saker så ska man aldrig ha den påslagen i närheten av ens ordinarie påslagna telefon. Då kan man tydligen spåras. Fråga mig inte hur det går till...
Det är inte närheten i sig som avgör, men om du har med dig båda telefoner när du rör dig runt på stan kan man på ett enkelt sätt sluta sig till att du använt en viss burnertelefon genom att tömma masterna och se vilket nummer som hela tiden följt din vanliga telefon.
Senast redigerad av ratioa 2020-12-26 kl. 14:42.
Citera
2020-12-26, 15:38
Medlem
uh-huhs avatar
Det finns en låda som man kan köpa som gör att telefonen inte kan få någon mottagning
Ta ut dit SIM-kort och köpt en billig skit telefon som du kan slå sönder när som,använd TOR och bbyt internet leveratör till bahnhof.
Annars ska röksignaler vara mycket effektivt
Citera
2020-12-26, 15:42
Medlem
uh-huhs avatar
Dom vill antagligen inte ta dig din paranoida pelle,sluta rök gräs,snorta kola/tjack
Citera
2020-12-26, 15:43
Medlem
uh-huhs avatar
Och ja,facebook och andra sociala medier brukar samabeta med polisen om polisen frågar om loggar och så vidare.
VPN hjälper inte speciellt mycket om dom kommer på hem besök och tar dina datorer ifrån dig,så ha en hammare i närheten så du kan slå sönder dom fort
Citera
2020-12-26, 15:56
Bannlyst
ja TS , du lyser som en fyr i natten när du är ute på nätet och om polisen vill få tag på dej

noja om polisen i detta läge ? du har inte tänkt vad den utpressade kan göra med dej om denne får nys om vem du är , folk har liksom råkat väldigt illa ut för mindre genom tiderna

men bra gjort ändå , pedofiler ska ha det lite svettigt i livet ,mest hela tiden !!!
Citera
2020-12-26, 15:58
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Som användaren ovanför skriver FRA, Algoritmer, triangelspårning. Bara för att man använder VPN och lokala wifi nätverk så betyder det inte att du inte är 100% dold. Finns alllllllltid luckor och brister.
Pröva bombhota något viktigt ett par gånger genom som TS gör, så får du se om du klarar dig undan
Nu handlar ju tråden om polisen, inte FRA. Hälften av alla möjliga scenarior för att hitta TS kommer de aldrig ens tänka tanken på att använda.

Det krävs något riktigt extraordinärt för att FRA ens ska försöka lägga sig i något. Speciellt med tanke på att de inte verkar få spana på data som inte lämnar Sverige.
https://sverigesradio.se/artikel/7575422
Citera
2020-12-26, 16:20
Medlem
Citat:
Nu handlar ju tråden om polisen, inte FRA. Hälften av alla möjliga scenarior för att hitta TS kommer de aldrig ens tänka tanken på att använda.

Det krävs något riktigt extraordinärt för att FRA ens ska försöka lägga sig i något. Speciellt med tanke på att de inte verkar få spana på data som inte lämnar Sverige.
https://sverigesradio.se/artikel/7575422

Nu handlade om hur vidare dom kan eller inte, jag skrev att dom kan och du försöker motsäga mig.
Säpo och polisens nationella operativa avdelning, Noa, kan sedan 2013 beställa signalspaning från FRA..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in