2020-12-26, 16:21
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Nu handlade om hur vidare dom kan eller inte, jag skrev att dom kan och du försöker motsäga mig.
Säpo och polisens nationella operativa avdelning, Noa, kan sedan 2013 beställa signalspaning från FRA..
Snabb fråga. Har du några exempel där FRA faktiskt fick fast någon som använde VPN?
Citera
2020-12-26, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Snabb fråga. Har du några exempel där FRA faktiskt fick fast någon som använde VPN?

Snabb motfråga, tror du dom går ut med sådan offentligt?
Citera
2020-12-26, 16:25
Medlem
salxars avatar
Citat:
Snabb motfråga, tror du dom går ut med sådan offentligt?
Ja?

I Sverige måste åklagaren lägga fram vilka bevis de har, och hur de fått tag i dessa. Alla domar i Sverige är publika, således om det skett att någon blev dömd med bevis som FRA fått tag i så bör detta finnas dokumenterat.

Nu gör det ju inte det, antagligen då FRA inte jagar folk på det sättet du tror.

https://www.advokaten.se/Tidningsnummer/2018/nr-7-2018-argang-84/polisen-kan-fa-okad-tillgang-till-uppgifter-fran-fra/
Citat:
Med dagens regelverk upphör polisens tillgång till uppgifter från Försvarets radioanstalts signalspaning i försvarsunderrättelseverksamhet så snart det inleds en förundersökning. Anledningen är framför allt att försvarsunderrättelseverksamhet inte ska blandas samman med brottsutredande verksamhet.
Senast redigerad av salxar 2020-12-26 kl. 16:27.
Citera
2020-12-26, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Ja?

I Sverige måste åklagaren lägga fram vilka bevis de har, och hur de fått tag i dessa. Alla domar i Sverige är publika, således om det skett att någon blev dömd med bevis som FRA fått tag i så bör detta finnas dokumenterat.

Nu gör det ju inte det, antagligen då FRA inte jagar folk på det sättet du tror.

https://www.advokaten.se/Tidningsnummer/2018/nr-7-2018-argang-84/polisen-kan-fa-okad-tillgang-till-uppgifter-fran-fra/

Alla domar är inte offentliga.. Först och främst där barn är inblandade i sexuella handlingar är många gånger sekretessbelagda. Vilket tråden handlade om att jävlas med pedofiler som använder sig av barn..

Men att dom skulle jaga någon som TS så är chansen minimal, men dom kan fortfarande.
Citera
2020-12-26, 16:31
Medlem
salxars avatar
Citat:
Men att dom skulle jaga någon som TS så är chansen minimal, men dom kan fortfarande.
Och det är upp till dig att bevisa detta. Vilket du ännu inte gjort.
Citera
2020-12-26, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyri
Hur skapade du alla konton? Eller mailadressen för att registrera dessa? Tänk på att även den inte får ha skapats på en maskin/uppkoppling som går att spåra till dig

Fakemail eller påhittat man inte behöver bekräfta med den här mobilen

Citat:
Ursprungligen postat av Masmo
Att säga att man bor nära ett köpcentrum är en rätt stor ledtråd. Såklart kan de inte hitta så mycket enbart på det, men lägger man ihop flera ledtrådar så kan en sån uppgift vara avgörande.

Attans..

Citat:
Ursprungligen postat av uh-huh
Och ja,facebook och andra sociala medier brukar samabeta med polisen om polisen frågar om loggar och så vidare.
VPN hjälper inte speciellt mycket om dom kommer på hem besök och tar dina datorer ifrån dig,så ha en hammare i närheten så du kan slå sönder dom fort

Använder ingen dator utan en mobil.
Citera
2020-12-26, 17:27
Medlem
Fortfarande ingen här som på ett tekniskt sätt kan förklara hur jag skulle kunna åka fast.. Ja känner mig bara mer säker efter de här :-)

Om någon har en fup där man åkt fast med vpn kan ni gärna länka den.
Citera
2020-12-26, 17:46
Medlem
zeligs avatar
Du lämnar alltid ett digitalt fingeravtryck.

Läs på om exempelvis "Browser Fingerprinting" så inser du att VPN skyddar dig väldigt begränsat.

OS som windows och android rapporterar dessutom även tillbaka till "moderskeppet". Så bara för att du kör med inkognitoläge betyder det inte att de inte vet vem du är.

Allt beror som sagt på hur mycket resurser polisen lägger ner.
Citera
2020-12-26, 19:18
Medlem
ratanax2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccp98
Jag utpressar pedofiler. Vissa går med vissa går till polisen. O jag vet att jag har varit polisanmäld sen i våras minst men inget har hänt mig.

Så varför har polisen inte tagit tagit fast mig då om dem vill?.

Det är min minsta oro o det enda jag kan komma på där jag garanterat åker fast.

Köpte i butik med kontanter.

Men huur? Finns ju ingen här som utförligt förklarar hur polisen skulle gör för att ta fast någon som är uppkopplad på det här sättet jag är.

Var börjar ens polisen när vpn leder till Malmö o jag är i en helt annan stad?
Alla konton är med missvisande information.

Kör en vpn som inte sparar loggar.
Min macadress ändras hela tiden så ja har inte samma.
Vad spelar imei för roll när mobilen inte kan spåras till mig, jag kör ändå flygplansläge hela tiden.

Är inte inloggad på något som kan kopplas till mig och alla konton är fiktiva skapade med fake mail.

Kör mobil inte dator..

Tänk på att Peddos finns i alla kategorier, till slut pressar du kanske fel Peddo.
Citera
2020-12-27, 02:00
Medlem
Citat:
Som användaren ovanför skriver FRA, Algoritmer, triangelspårning. Bara för att man använder VPN och lokala wifi nätverk så betyder det inte att du inte är 100% dold. Finns alllllllltid luckor och brister.
Pröva bombhota något viktigt ett par gånger genom som TS gör, så får du se om du klarar dig undan
Du slänger bara runt ord som du uppenbarligen inte vet vad de betyder. självklart har polisen och FRA inte resurser eller möjlighet att "triangelspåra" vem som helst.
Citera
2020-12-27, 02:15
Medlem
zilog-80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ccp98
Bor sjukt nära centrum o når deras wifi hemifrån.

Har fixat vpn o en ny mobil genom att köpa det med kontanter och mask på mig med solglasögon för 2 månader sen, bara kör i flygplansläge, loggar inte in på några konton som kan kopplas till mig, använder centrumets öpppa wifi.

Hur skulle jag kunna åka fast om jag gör olagligt? Vad är de jag glömmer här??

Jag brukar ha fiktiva konton på Insta, Facebook, snapchat, kik.
Alla fiktiva konton skapade med den här mobilen.

Läs FUP för den senaste idioten som försökte med den briljanta affärsidén att pressa folk på pengar.
Citera
2020-12-27, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zelig
Du lämnar alltid ett digitalt fingeravtryck.

Läs på om exempelvis "Browser Fingerprinting" så inser du att VPN skyddar dig väldigt begränsat.

OS som windows och android rapporterar dessutom även tillbaka till "moderskeppet". Så bara för att du kör med inkognitoläge betyder det inte att de inte vet vem du är.

Allt beror som sagt på hur mycket resurser polisen lägger ner.

Finns det någon i Sverige som blivit fälld för sånt här eller liknande? Triangelspårning, mönster med mera..

Citat:
Ursprungligen postat av zilog-80
Läs FUP för den senaste idioten som försökte med den briljanta affärsidén att pressa folk på pengar.

Var kan jag läsa den? Visa mig gärna tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in