2020-12-26, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Jeg forstår, det er kjedelig å ta feil når man mener at man har rett.
Den kvinnen som du fant frem til, har bl.a. et helt annet ansikt, andre øyne, andre øyenbryn, annen munn og annen type briller, hvis man sammenligner med fotografiet i den artikkelen som jeg postet link til.
Citera
2020-12-26, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Den kvinnen som du fant frem til, har bl.a. et helt annet ansikt, andre øyne, andre øyenbryn, annen munn og annen type briller, hvis man sammenligner med fotografiet i den artikkelen som jeg postet link til.

Fordi hun smiler på bildet da eller? Det er nok samme dame selv om hun har andre briller
Citera
2020-12-26, 09:38
Medlem
Citat:
Jeg vil tro at denne eks-svogeren er lagt for hat i slekta hvis han har hatt et intimt forhold til AE. Men ettersom noen som kjenner til familien godt har sagt, så var det TH som innbildte seg at AE var utro og at det ikke hadde rot i virkeligheten. Altså noe sjukelig.

Hvorfor skulle AE be om tilgivelse i årevis for noe hun ikke hadde gjort da? Det henger jo ikke på greip.
Citera
2020-12-26, 10:06
Medlem
Citat:
Fordi hun smiler på bildet da eller? Det er nok samme dame selv om hun har andre briller

Denne dama er på Facebook. Hun er fra Førde. Et av bildene på hennes Facebook-profil, er identisk med bildet i intervjuet du viser til.
Citera
2020-12-26, 11:44
Medlem
Legokatts avatar
La meg forklare litt nærmere om Gone Girl hypotesen og motiv.

Hvis dette har skjedd i denne saken, AEH ble lurt med på et plott mot sin ektemann av GM, da må det ligge noe alvorlig bak. Det må i tillegg ha vært en grunn til at AEH ville bryte ut.

Uansett hvilken hypotese man tror mest på så kommer man ikke unna at noe tragisk har skjedd i denne saken. Jeg tror alt henger sammen i en historie. En historie som kan være meget tragisk - for AEH.

Hvis man skal vurdere rykter kan både "pistol mot hodet"/AEH truet til å skrive under ektepakten holdes åpent, samt at AEH kunne hatt problemer med rus = dette som resultat av ekteskapsrelaterte problemer.
Rykter om økonomisk undertrykkelse kan også holdes åpent.

Sett gjennom GG-hypotese rettferdiggjøres et plott mot ektemannen gjennom følgende:

"Han tok stoltheten min, verdigheten min, håpet mitt og pengene mine. Han tok og tok fra meg til jeg ikke lenger fantes - det kaller jeg "drap". La straffen stå i forhold til forbrytelsen"

Kort fortalt. Motiv i et Gone Girl-plott er rettferdighet.

AEH måtte ha kjent seg igjen i en slik beskrivelse, en GM måtte ha vist hva AEH hadde vært gjennom og overbevist AEH om at dette var rettferdig. I truselbrev nevnes "rettferdighet". Det kan være et av hovedmålene i dette plottet.

Ekstreme hendelser skjer ut fra ekstreme situasjoner. Mennesker kan utrette de mest utrolige ting i krisesituasjoner. Var AEH var en sommerfugl som nektet å gi opp? Kan en GM ha manipulert AEH til å tro at eneste måten hun kunne bryte ut av ekteskapet på i livet var å gjennomføre dette plottet?
Resultatet ville bli rettferdighet?

AEH og GM måtte ha hatt en relasjon. De måtte ha delt hemmeligheter. Jeg tror denne relasjonene kan sammenlignes med "Romeo og Juliet". En "umulig relasjon" i en "umulig situasjon". En GM må ha utnyttet seg av dette. En GM må ha utnyttet seg av AEH's vanskeligstilte situasjon.

En GM må ha spilt på "rettferdighet"
Citera
2020-12-26, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Hvorfor skulle AE be om tilgivelse i årevis for noe hun ikke hadde gjort da? Det henger jo ikke på greip.
Det henger heller ikke på greip at et gammelt utroskap skal fremkalle så mye hat. Det er lenge siden inkvisisjonen og Henry VIII. Fortsatt god jul.
Citera
2020-12-26, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det henger heller ikke på greip at et gammelt utroskap skal fremkalle så mye hat. Det er lenge siden inkvisisjonen og Henry VIII. Fortsatt god jul.

Utroskap er i de aller fleste tilfeller veldig ødeleggende for en relasjon, og det er også forskjell på om det er kvinnen eller mannen som har gjort det, kvinner legger ofte i mye mer følelser når de velger å bli intime enn hva menn gjør. Hat og kjærlighet går hånd i hånd, de burde kanskje skilt seg der og da, men det står respekt av at man prøver. Jeg hadde ikke klart det samme.
Citera
2020-12-26, 13:02
Medlem
Jeg tror ikke på sønnen når han forklarer seg om denne 09.16 samtalen. "siste sikre livstegn".

1. Hvorfor skulle AEH ringe sønnen for å diskutere lønn kl 09 på morgenen? Ingen av dem hadde med lønnskjøring å gjøre. Hu visste sikkert at sønnen var ett dovendyr og sov til lengre en kl 09..

2. Sønnen forklarte seg uklart til politiet om denne samtale i avhør nr 1 og avhør nr 2. Husket ikke så mye. Først i avhør nr 3 begynte han å huske.

3. Samtalen varte så vidt over ett minutt.. De hadde diskutert tre ting. Lønnskjøringer, barnepass og en ting til.. Hvor mye av dette rekker mann på 1 - 2 minutter i tlf??

Voldsomt aktiv en gammel dame er på mobilen akkurat denne morgenen. Jeg har ingen tro på at det var AEH som var i andre enden da sønnen besvarte dette 09.16 anropet. Dette skurrer veldig. Tilfeldig vis er også TH en time senere på jobb denne morgenen. Tilfeldig vis finner ikke politiet noen vaskebøtte i huset. Tilfeldig vis hører heller ikke TH at AEH sin telefon ringer, da han selv er i huset å ringer til konas tlf. Sporene etter krypto kontoen tilsier at kontoen er opprettet i Oslo. Vel vel....
Citera
2020-12-26, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Jeg tror ikke på sønnen når han forklarer seg om denne 09.16 samtalen. "siste sikre livstegn".

1. Hvorfor skulle AEH ringe sønnen for å diskutere lønn kl 09 på morgenen? Ingen av dem hadde med lønnskjøring å gjøre. Hu visste sikkert at sønnen var ett dovendyr og sov til lengre en kl 09..

2. Sønnen forklarte seg uklart til politiet om denne samtale i avhør nr 1 og avhør nr 2. Husket ikke så mye. Først i avhør nr 3 begynte han å huske.

3. Samtalen varte så vidt over ett minutt.. De hadde diskutert tre ting. Lønnskjøringer, barnepass og en ting til.. Hvor mye av dette rekker mann på 1 - 2 minutter i tlf??

Voldsomt aktiv en gammel dame er på mobilen akkurat denne morgenen. Jeg har ingen tro på at det var AEH som var i andre enden da sønnen besvarte dette 09.16 anropet. Dette skurrer veldig. Tilfeldig vis er også TH en time senere på jobb denne morgenen. Tilfeldig vis finner ikke politiet noen vaskebøtte i huset. Tilfeldig vis hører heller ikke TH at AEH sin telefon ringer, da han selv er i huset å ringer til konas tlf. Sporene etter krypto kontoen tilsier at kontoen er opprettet i Oslo. Vel vel....
Er også skeptisk til det sovende alibiet. Den siste viktige beskjeden var at sønnen ikke måtte glemme Halloween.
Citera
2020-12-26, 13:25
Medlem
Vold i nære relasjoner er også fullstendig ødeleggende for alle slags nære forhold.

Total økonomisk undertrykkelse av den ene part, er ødeleggende. Trusler og vold er ødeleggende.

Helseskader vil oppstå. Faren for at barn som vokser opp i slike hjem også vil pådra seg skader, er overhengende.

Dette helt uavhengig av om det engang hadde forekommet noe reelt utroskap eller ikke.
Citera
2020-12-26, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
God-dag-mann-økseskaft.

Så teorien din er at x-svoger hevnet seg på TH ved først å drepe Lisbeth, og dermed løse alle THs bekymringer for skilsmisse, og så kreve løsepenger fra TH etter at alle problem var løst?

Eller mener du at x-svoger drepte Lisbeth etter avtale med TH? At x-svoger er THs leiemorder?

Hvis x-svoger ønsket å hevne seg på TH ville det vært tryggere og enklere å hjelpe Lisbeth å finne en god skilsmisseadvokat. Støtte Lisbeth gjennom skilsmissen. Om målet var å ramme TH økonomisk.

Om målet var å hevne seg på TH, ville det ha vært mye mer logisk og effektivt å gå direkte på TH.

Nei, x-svoger har ingen befatning med drapet på Anne-Elisabeth.

Tänk om någon skulle hjälpa AEH att fly bort, stagade det som kidnapping av utländska GM (trusselbrevets växling av svensk, norsk och engelsk), men att hon inte ville följa med 31 okt 2018.
Att de då blev osams och han dräpte henne i affekt?
Citera
2020-12-26, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Men nu talas det så mycket om denna svågern, någon här som vet vilken syster han har haft ett förhållande med?

Lillasyster V*gd*s, som jag förstått det? Tror Facebook kan vara ledtråd för den som vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in