Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Vad används en triangel till?
Tyvärr kommer jag inte att medverka i ditt räkneexempel då du medvetet applicerar ett antagande om ett fysiskt objekt på en platt yta. Det är retorik och du borde fråga dig själv varför du är tvungen att ta till det.
Åter visar du din ovilja att ha en diskussion om den platta jorden. Istället drar du upp massa om ställda frågor, att frågan utgår ifrån en rund jord, att det ska passa om någons världsbild som baserar sig på en rund jord.
Hela tiden denna ovilja att prata om din teori om en platt jord.
Istället pratar du mest om den runda jorden...
Jag vill veta hur DIN syn på den platta jorden men hela tiden så ska du ständigt prata om den runda jorden och att allt ska utgå ifrån det. Tråkigt.
Jag är tex intresserad av att veta hur det enligt dig fungerar om den platta jorden om ett objekt på ett avstånd 10.000 miljarder km skulle få för vinkel vid mätning via en triangel på den platta jorden. Jag fick svar att, citat:
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Vinkeln skulle bli densamma, observationen är densamma.
Du menar alltså att på den platta jorden så skulle alltså vinkeln vid 45:e breddgraden bli 45 grader till detta objekt som är 10.000 miljarder km ovan den platta jordens nordpol? Stämmer det?
Frågan är inte ledande, jag utgår inte från en rund jord, jag kräver inte att svaret ska passa min syn på en rund jord, jag är inte ute efter att lura dig.
Jag är helt enkelt intresserad av vad
DU anser om detta objekt 10.000 miljarder km ovanför den platta jordens nordpol och vad vinkeln skulle bli vid tex 45:e breddgraden.
Kan du inte visa lite intresse att prata om den platta jorden?