2020-12-23, 21:23
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Ja du vränger till det -- som du vill.. ha ha - Där finns och har funnits många länder och folk kanske längre än någon annan stans. De äldsta synliga spåren är 700.000 år.

Det fanns inget i Sydafrika när Vita anlände, det fanns kringresande stammar i norr (Bantu ozh Zulu) som kannabaliserade andra stammar efter att de utplånade dem.

Läs på istället för att se ut som en fullkomlig idiot.
Citera
2020-12-23, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Det fanns inget i Sydafrika när Vita anlände, det fanns kringresande stammar i norr (Bantu ozh Zulu) som kannabaliserade andra stammar efter att de utplånade dem.

Läs på istället för att se ut som en fullkomlig idiot.

Jaha - alla stammar som jag hört talas om - och det är inte folk?
https://www.google.com/search?source=univ&tbm=isch&q=prehistoric+sites+in +%22south+africa%22&sa=X&ved=2ahUKEwjG-ruc_eTtAhUptYsKHS_aD4UQjJkEegQIDRAB
Citera
2020-12-23, 22:10
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Jaha - alla stammar som jag hört talas om - och det är inte folk?
https://www.google.com/search?source=univ&tbm=isch&q=prehistoric+sites+in +%22south+africa%22&sa=X&ved=2ahUKEwjG-ruc_eTtAhUptYsKHS_aD4UQjJkEegQIDRAB

Jaha, så för att de fanns folk vid ett område för ca 700.000 år sedan.. så får man inte bygga samhällen m.m där?

Okej.

Bantu och Zulu var, som alla andra negrer, dagdrivare, de byggde inte samhällen, de arbetade inte marken på ett ställe år efter år, skörd efter skörd. De tämjde ej djur för att hjälpa dem med arbeten ej heller hade de uppfunnit hjulet när de kom i kontant med Vita.

Dessa kringresande menar du har förspråk på Sydafrika.. för att? Jag vet hur du resonerar just nu, då undrar jag.. har inte då Vita förspråk på alla Vita nationer? Varför fick inte jag rösta om jag ville att mitt folk skulle ersättas med araber och negrer?
Senast redigerad av Daniel501 2020-12-23 kl. 22:13.
Citera
2020-12-23, 22:13
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlussenSTHLM
Det allra största och viktigaste budet är att älska vår Gud av hela vårt hjärta och av hela vår själ och av hela vårt förstånd, men det andra budet är att vi ska älska vårt folk. 3 Mosebok 19:17-18

Att älska Gud är att älska sitt folk dessutom. Tron på en gemensam Gud är ju det som enar ett folk.
Citera
2020-12-23, 23:57
Medlem
Citat:
Jaha, så för att de fanns folk vid ett område för ca 700.000 år sedan.. så får man inte bygga samhällen m.m där?

Okej.

Bantu och Zulu var, som alla andra negrer, dagdrivare, de byggde inte samhällen, de arbetade inte marken på ett ställe år efter år, skörd efter skörd. De tämjde ej djur för att hjälpa dem med arbeten ej heller hade de uppfunnit hjulet när de kom i kontant med Vita.

Dessa kringresande menar du har förspråk på Sydafrika.. för att? Jag vet hur du resonerar just nu, då undrar jag.. har inte då Vita förspråk på alla Vita nationer? Varför fick inte jag rösta om jag ville att mitt folk skulle ersättas med araber och negrer?

Zulu, Xhosa, Pedi, Tswana, Southern Sotho, Tsonga, Swazi, Venda and Southern Ndebele, Khoekhoegowab, !Orakobab, Xirikobab, N|uuki, !Xunthali, Khwedam, SiPhuthi, IsiHlubi, SiBhaca, SiLala, SiNhlangwini ("IsiZansi"), SiNrebele (SiSumayela), IsiMpondo/IsiMpondro, KheLobedu, SePulana, HiPai, SeKutswe, SeṰokwa, SeHananwa, SiThonga, SiLaNgomane, SheKgalagari, XiRhonga m.fl.
Citera
2020-12-24, 04:58
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Zulu, Xhosa, Pedi, Tswana, Southern Sotho, Tsonga, Swazi, Venda and Southern Ndebele, Khoekhoegowab, !Orakobab, Xirikobab, N|uuki, !Xunthali, Khwedam, SiPhuthi, IsiHlubi, SiBhaca, SiLala, SiNhlangwini ("IsiZansi"), SiNrebele (SiSumayela), IsiMpondo/IsiMpondro, KheLobedu, SePulana, HiPai, SeKutswe, SeṰokwa, SeHananwa, SiThonga, SiLaNgomane, SheKgalagari, XiRhonga m.fl.

Kan du länka ett bevis för att någon av de stammarna hade någon form av civilisation, stad, by, samhälle eller någon form av RÄTT till Sydafrika?

Inte?

Dåså, dra åt helvete din anti-Vita pajas, Kristendomen är Vitas religion och kommer förbli så förevigt och Vita börjar förstå det mer och mer.

Och sluta gå OT, du hatar Vita Sydafrikaner så mycket så jag antar att du inte är Vit men om du skulle vara Vit så är du så långt ifrån Kristen man kan bli att du är ytterliggare ett bevis varför modern Kyrkedom har noll med Kristendomen att göra. Äckliga jävla råtta.
Senast redigerad av Daniel501 2020-12-24 kl. 05:04.
Citera
2020-12-24, 06:24
Avslutad
Citat:
Jag satt en gång på tåget i Frankrike och pratade med en ung grabb från Sydafrika. Han var 16 år och var på väg till England där han skulle skriva in sig i en internatskola. Han berättade att han hade varit på stranden med sina kompisar en hel dag, och när han skulle hem sa chauffören Nej. Han hade blivit så solbränd under dagen. Och chauffören (också vit förstås) tyckte han var för brun för att få åka med.
Med det vill jag säga att raslagar är pigment.
Jag har svårt att tro på detta. En solbränd Vit ser fortfarande ut som en Vit så det lutar nog mer åt att pojken ljög dig rakt upp i ansiktet. Eller så var han blandad helt enkelt.
Citera
2020-12-24, 10:16
Medlem

Citat:
Kan du länka ett bevis för att någon av de stammarna hade någon form av civilisation, stad, by, samhälle eller någon form av RÄTT till Sydafrika?

Inte?

Dåså, dra åt helvete din anti-Vita pajas, Kristendomen är Vitas religion och kommer förbli så förevigt och Vita börjar förstå det mer och mer.

Och sluta gå OT, du hatar Vita Sydafrikaner så mycket så jag antar att du inte är Vit men om du skulle vara Vit så är du så långt ifrån Kristen man kan bli att du är ytterliggare ett bevis varför modern Kyrkedom har noll med Kristendomen att göra. Äckliga jävla råtta.

Det jag postade var de större språken. Inom varje språk finns flera stammar. Afrika består 3000 stammar. Alla har rätt - ja, alla har sina rätter. Människolivet i Afrika är äldst.

Kristendomen började med Jesus - och han stödjer sig på de gamla profeterna. (dvs ingen som var vit där).

God jul på dig också, förresten.
Citera
2020-12-24, 10:27
Medlem
Citat:
Jag har svårt att tro på detta. En solbränd Vit ser fortfarande ut som en Vit så det lutar nog mer åt att pojken ljög dig rakt upp i ansiktet. Eller så var han blandad helt enkelt.

Jag kan inte hjälpa dig om du inte tror mig. Det är länge sen. Och han var vit /brittisk. Det normala för vita barn i Sydafrika var att skickas till England på internatskola, om man hade råd. Fanns många fattiga vita också i Sydafrika. Människor som emigrerat i hopp om att finna diamanter. Men dom slutade utfattiga.
Citera
2020-12-24, 17:03
Avslutad
Citat:
Kristendomen började med Jesus - och han stödjer sig på de gamla profeterna. (dvs ingen som var vit där).
Det står klart och tydligt att de var Vita, så varför envisas du med att "ingen var Vit"?
Se nedan:
Citat:
Om David och Solomon var Vita så är det ganska logiskt att också Jakob/Israel var Vit.

EDIT: 1 Samuelsboken 16:12
12 Isai sände då bud och hämtade David. Han var rödkindad, hade vackra ögon och såg bra ut. "Stå upp och smörj honom", sade Herren, "ty han är det."

1 Samuelsboken 17:42
42 Då filisteen såg upp och fick se David, föraktade han honom, för David var bara en pojke, rödkindad och vacker.

Höga Visan 5:10
10 Min älskade är strålande vit och röd,
ypperst bland tiotusen.

Klagovisorna 4:7
7 Hennes furstar var mer glänsande än snö,
de var vitare än mjölk,
deras hy var rödare än korall,
deras utseende var likt safirens.

Nu släpper vi detta och fokuserar på TS.
Tycker du att Gud har fel som säger att vi ska älska vårt folk?
Citat:
Jag kan inte hjälpa dig om du inte tror mig. Det är länge sen. Och han var vit /brittisk. Det normala för vita barn i Sydafrika var att skickas till England på internatskola, om man hade råd. Fanns många fattiga vita också i Sydafrika. Människor som emigrerat i hopp om att finna diamanter. Men dom slutade utfattiga.
Nej, jag köper inte att han som Vit inte fick åka med pga solbrändhet. Du vet inte heller...
Citera
2020-12-24, 17:46
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:

Det jag postade var de större språken. Inom varje språk finns flera stammar. Afrika består 3000 stammar. Alla har rätt - ja, alla har sina rätter. Människolivet i Afrika är äldst.

God jul på dig också, förresten.

Kristendomen började med att Moses fick lagarna, det kallades för Hebreism då. Officiellt. Samma lagar som Jesus kom för att upprätthålla;

Matteus 5
17 Tro inte att jag har kommit för att upphäva lagen eller profeterna. Jag har inte kommit för att upphäva utan för att fullborda. 18 Amen säger jag er: Innan himmel och jord förgår, skall inte en enda bokstav, inte en prick i lagen förgå, förrän allt har skett. 19 Den som därför upphäver ett av dessa minsta bud och lär människorna så, han skall kallas den minste i himmelriket. Men den som håller dem och lär människorna dem, han skall kallas stor i himmelriket.

Har allt förgått? Har himmel och jord förgått? Lagarna gäller fortfarande idag såsom de gjorde för Moses och alla Vitas Hebreiska förfädrar.

Ja just det, alla i OT var ju judar.. eller negrer, eller hur var det nu? Alla deras ättlingar blev ljusare och ljusare med födseln..
Citera
2020-12-26, 10:44
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det allra största och viktigaste budet är att älska vår Gud av hela vårt hjärta och av hela vår själ och av hela vårt förstånd, men det andra budet är att vi ska älska vårt folk. 3 Mosebok 19:17-18

Matteus 19:19 Svenska Folkbibeln (SFB)
19 Hedra din far och mor och Du skall älska din nästa som dig själv.

Matteus 22:37-39 Svenska Folkbibeln (SFB)
37 Han svarade: Du skall älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ och av hela ditt förstånd. 38 Detta är det största och främsta budet. 39 Sedan kommer ett som liknar det: Du skall älska din nästa som dig själv.

Markus 12:30-31 Svenska Folkbibeln (SFB)
30 och du skall älska Herren din Gud av hela ditt hjärta, av hela din själ, av hela ditt förstånd och av hela din kraft. 31 Sedan kommer detta: Du skall älska din nästa som dig själv. Inget annat bud är större än dessa

Lukas 10:27 Svenska Folkbibeln (SFB)
27 Han svarade: "Du skall älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ och av hela din kraft och av hela ditt förstånd, och din nästa som dig själv.

Gud förklarar nedan att "vår nästa" är vårt folk.

3 Mosebok 19:17-18 Svenska Folkbibeln (SFB)
17 Du skall inte hata din broder i ditt hjärta, men du skall tillrättavisa din nästa, så att du inte för hans skull kommer att bära på synd.
18 Du skall inte hämnas och inte hysa agg mot någon av ditt folk, utan du skall älska din nästa som dig själv. Jag är Herren.
Det stämmer.

Vidare bör vi visa allmännerlig kärlek, men först kärlek till de heliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in