2020-12-23, 07:18
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Att uppskatta olikheter är fint - man behöver inte sätta sig på någon annan..

Så för att man främjar sin ras, sin grupp, sitt folk, sin familj över andra betyder enligt dig att man "sätter sig på andra"?

Kanske så vill man SINA EGNA deras bästa och skiter fullkomligt i resten?

Bibeln är kantad med diskrimineringar mot andra folk än Israeliterna. Jesus kallar icke-Israeliter för hundar, åsnor, grisar och annat.. var Jesus rasist? För 200 år sedan så ansågs icke-Vita som djur bland Vita och det tar mig inte många minuter när jag beskådar dessa ökenfolk som fortfarande lever på u-lands basis 2000 år efter att de Vita övergav dem till deras öden.

Det finns en särskild plats för de Vita som väljer icke-Vita framför sina egna, oavsett om man är Kristen eller ej. Det kommer en dag där vi alla får stå till svars, oavsett om man är troende eller ej.
Citera
2020-12-23, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Så för att man främjar sin ras, sin grupp, sitt folk, sin familj över andra betyder enligt dig att man "sätter sig på andra"?

Kanske så vill man SINA EGNA deras bästa och skiter fullkomligt i resten?

Bibeln är kantad med diskrimineringar mot andra folk än Israeliterna. Jesus kallar icke-Israeliter för hundar, åsnor, grisar och annat.. var Jesus rasist? För 200 år sedan så ansågs icke-Vita som djur bland Vita och det tar mig inte många minuter när jag beskådar dessa ökenfolk som fortfarande lever på u-lands basis 2000 år efter att de Vita övergav dem till deras öden.

Det finns en särskild plats för de Vita som väljer icke-Vita framför sina egna, oavsett om man är Kristen eller ej. Det kommer en dag där vi alla får stå till svars, oavsett om man är troende eller ej.

Jag tror inte det är så ytligt..
Citera
2020-12-23, 07:22
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlussenSTHLM
Typiskt Sverige idag när våra Vita bröder hjälper våra egna så får de ändå dem emot sig.

En sommar satt jag på pendeln och en Vit amerikansk familj blev störda av en gipsykille. Han satte sig bredvid barnen och började tigga pengar från dem. De var 9-11 år. Jag sa till zigenaren att dra därifrån och han ställde sig upp och började skrika "rasist "och gestikulera. Jag ställer mig upp och knuffar bort honom och han försvinner. Efterspelet blir att feminina svenskar tar hans parti. De amerikanska föräldrarna sa till mig, när de var på väg av, att de tyckte jag gjorde helt rätt.

Johannes 15
18 Om världen hatar er, ska ni veta att den har hatat mig före er.
- Jesus

“If I had but one bullet and were faced by both an enemy and a traitor, I would let the traitor have it.”

― Corneliu Zelea Codreanu
Citera
2020-12-23, 07:24
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Jag tror inte det är så ytligt..

Så varför gör du det till en ytlig fråga? För skillnader mellan raser är ju bara i pigmentet.. eller?
Citera
2020-12-23, 07:25
Avslutad
Citat:
Det är givetvis inte fel att älska, det är ju lag på det - men ordningen: först älska fadern/skaparen, sen andra och sig själv lika.
Jesus säger om sig själv, att han kommit för att fullborda skrifterna. Och jag vet inte exakt vilket ord han har använt när han gav dessa kärlekslagar. Borde man kolla upp. Ibland blir det konstigt i översättningar. Språk är inte kompatibla med varandra.
Absolut, det är det största och viktigaste budet att älska Gud av hela våra hjärtan och förstånd.
Men många vet inte vad som menas med "sin granne" eller "sin nästa". De tror att de måste älska alla, vilket inte är sant. 3 moseboken är källan vi alla måste gå efter.
Vi ska älska våra bröder som oss själva.
Citera
2020-12-23, 07:32
Medlem
Citat:
Så varför gör du det till en ytlig fråga? För skillnader mellan raser är ju bara i pigmentet.. eller?

Jag satt en gång på tåget i Frankrike och pratade med en ung grabb från Sydafrika. Han var 16 år och var på väg till England där han skulle skriva in sig i en internatskola. Han berättade att han hade varit på stranden med sina kompisar en hel dag, och när han skulle hem sa chauffören Nej. Han hade blivit så solbränd under dagen. Och chauffören (också vit förstås) tyckte han var för brun för att få åka med.
Med det vill jag säga att raslagar är pigment.
Citera
2020-12-23, 09:33
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Du är varken kristen eller bibeltroende, och du förkastar det mesta från bibeln men tror dig ändå sitta på svaren. Hur är det möjligt?!
För att jag tror på evangelierna! Jesus har bra information, medan många andra böcker är skrivna med en falsk agenda. I historieböckerna finns "skryt" om hur framgångsrika och hänsynslösa vissa militära operationer var o.s.v.
Citera
2020-12-23, 12:51
Medlem
Citat:
(FB) Gud garanterar en objektiv moral
Nej det står inte endast för mig, kanske skulle du googla jahvee.
Citera
2020-12-23, 17:06
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Jag satt en gång på tåget i Frankrike och pratade med en ung grabb från Sydafrika. Han var 16 år och var på väg till England där han skulle skriva in sig i en internatskola. Han berättade att han hade varit på stranden med sina kompisar en hel dag, och när han skulle hem sa chauffören Nej. Han hade blivit så solbränd under dagen. Och chauffören (också vit förstås) tyckte han var för brun för att få åka med.
Med det vill jag säga att raslagar är pigment.

1. Det finns alltid 2 sidor av samma mynt, han kanske gjorde som våra nya Svenskar och spottar, förolämpar, hotar eller misshandlar våra Vita Busschaufförer t ex?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/atal-efter-slag-mot-busschaufforen#:~:text=En%2016%2D%C3%A5rig%20pojke %20%C3%A5talas,buss%20i%20okto ber%20f%C3%B6rra%20%C3%A5ret.&text=Pojken%20har%20 medgett%20att%20han,bussen%20men%20han%20f%C3%B6rn ekar%20brott.

2. Så för att en Vit busschaufför var räjzist så ska hela 3dje världen få flytta till Vita nationer och bokstavligen ta våran plats i våra förfäders länder?

Hur ställer du dig till alla Vita Svenskar, kvinnor som män som blivit allt från våldtagna, misshandlade, rånade, mördade, hotade och mycket mer av icke-Vita, är det inte rasistiska motiv alls bland alla dessa HUNDRA TUSENTALS fall?

Varför får icke-Vita vara rasister och aldrig ta konsekvenserna av att vara rasister medans om Vita säger att Vita har en rätt att leva i länderna deras förfäder byggde så blir de kallade rasister, censurerade, bespottade och förolämpade AV OFTAST andra VITA.

Likt i Moses fall så är de flesta Vita (Israeliter) idag blinda till sanningen och kommer att få stå till svars inför Skaparen.

Må Gud ha nåd.
Citera
2020-12-23, 21:01
Medlem
Citat:
1. Det finns alltid 2 sidor av samma mynt, han kanske gjorde som våra nya Svenskar och spottar, förolämpar, hotar eller misshandlar våra Vita Busschaufförer t ex?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/atal-efter-slag-mot-busschaufforen#:~:text=En%2016%2D%C3%A5rig%20pojke %20%C3%A5talas,buss%20i%20okto ber%20f%C3%B6rra%20%C3%A5ret.&text=Pojken%20har%20 medgett%20att%20han,bussen%20men%20han%20f%C3%B6rn ekar%20brott.

2. Så för att en Vit busschaufför var räjzist så ska hela 3dje världen få flytta till Vita nationer och bokstavligen ta våran plats i våra förfäders länder?

Hur ställer du dig till alla Vita Svenskar, kvinnor som män som blivit allt från våldtagna, misshandlade, rånade, mördade, hotade och mycket mer av icke-Vita, är det inte rasistiska motiv alls bland alla dessa HUNDRA TUSENTALS fall?

Varför får icke-Vita vara rasister och aldrig ta konsekvenserna av att vara rasister medans om Vita säger att Vita har en rätt att leva i länderna deras förfäder byggde så blir de kallade rasister, censurerade, bespottade och förolämpade AV OFTAST andra VITA.

Likt i Moses fall så är de flesta Vita (Israeliter) idag blinda till sanningen och kommer att få stå till svars inför Skaparen.

Må Gud ha nåd.

Vet du inte att det var lag på detta i Sydafrika. Det jag skrev var om att rasism är pigment-lag helt enkelt.
Citera
2020-12-23, 21:11
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Vet du inte att det var lag på detta i Sydafrika. Det jag skrev var om att rasism är pigment-lag helt enkelt.

Och se hur Sydafrika ser ut idag efter att Vita gav upp kontrollen över landet DE grundade och byggde. Där demokrati innebär att en majoritet svarta kommer att rösta för att Vitas mark ska tas från de Vita och ge till svarta, där svarta röstar för att Vitas företag ska enligt lag ha MINST 50% icke-Vita i sin styrelse.

Sydafrika är påväg käpprätt åt helvete, tack vare att Vita slutade vara "rasister".

Europa slutade vara rasister och Sverige och resten av Europa kommer inom 100 år vara i minoritet Vitt.

Tror du Kristendomen kommer finnas kvar när inga Vita finns kvar?
Citera
2020-12-23, 21:20
Medlem
Citat:
Och se hur Sydafrika ser ut idag efter att Vita gav upp kontrollen över landet DE grundade och byggde. Där demokrati innebär att en majoritet svarta kommer att rösta för att Vitas mark ska tas från de Vita och ge till svarta, där svarta röstar för att Vitas företag ska enligt lag ha MINST 50% icke-Vita i sin styrelse.

Sydafrika är påväg käpprätt åt helvete, tack vare att Vita slutade vara "rasister".

Europa slutade vara rasister och Sverige och resten av Europa kommer inom 100 år vara i minoritet Vitt.

Tror du Kristendomen kommer finnas kvar när inga Vita finns kvar?

Ja du vränger till det -- som du vill.. ha ha - Där finns och har funnits många länder och folk kanske längre än någon annan stans. De äldsta synliga spåren är 700.000 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in