2020-12-24, 12:30
Medlem
Nu hånar det äckliga aset alla människor som inte är lika rika som aset självt genom att nedvärdera folks drömmar om att spara ihop en miljon kr. En miljon kronor är ingenting, två miljoner dollar skall det minst vara.

Har man inget större sparande alls är det naturligtvis bättre att börja med att få ihop 1 miljon svenska kronor än att inte spara alls. Sen krävs det inte 2 miljoner dollar eller euro för att kunna sluta jobba och leva på kapitalet men så långt har vidrige Lars inte tänkt. 4-5 miljoner svenska kronor är för de flesta fullt tillräckligt. Alla har ju inget behov av att ta sig en rysk postorderbrud och köra Tesla. Har man såna behov behövs det ju kanske ett par miljoner euro för att leva på.
Citera
2020-12-25, 08:32
Medlem
ForzaLeons avatar
Jag vill inte förknippas med en ”flickfotograf”

https://www.expressen.se/kultur/jag-vill-inte-forknippas-med-en-flickfotograf/

Leif GW ger sin syn på detta och jag anser den är klockren.
Citera
2020-12-25, 11:06
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon

Absolut rätt av GW.
Dessutom hörde jag GW prata om denna Bingos ”välgörenhetsgrej” som han helt utan egen vinning har, i system, gjort förut.
Sen, när allt det fina och godhjärtade har lagt sig, har han tryckt upp en ansenlig mängd kopior av originalet, som han säljer och stoppar pengarna för det i fickan.

Tro fan GW inte vill stötta den skiten.

Senast redigerad av mjukmjukare 2020-12-25 kl. 11:09.
Citera
2020-12-25, 11:31
Medlem
Kan gw bli åtalad för förtal? Han påstår ju att bingo rimer är eko brottsling. Nu måste gw löpa linan ut och polisanmäla han för dom svarta pengarna också.
Citera
2020-12-25, 11:46
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är väl ganska logiskt att Bingos kändisskap inte bygger på GW:s intelligens. Behöver man ens säga det?

Jo jag var medveten om att det jag skrev kan tolkas så (redan när jag skrev det) men jag tänkte att intelligenta personer nog förstår hur jag menar... Tråkigt att du inte hör till dem...

GW kanske inte är en lämplig person att göra sig till ovän med, om man har lik i lasten, han avrättade ju Bingo ganska effektivt...
Citera
2020-12-25, 11:52
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negerkurd
Kan gw bli åtalad för förtal? Han påstår ju att bingo rimer är eko brottsling. Nu måste gw löpa linan ut och polisanmäla han för dom svarta pengarna också.

Det räknas som förtal i Sverige oavsett om det är sant eller ej, så GW behöver inte polisanmäla av den orsaken...

Visst kan han göra en Virtanen, men precis som i Virtanens fall så leder det ju bara till mer publicitet, att Cissi blev fälld bevisar ju inte att Virtanen var oskyldig till det Cissi anklagade honom för, och både Cissi och GW har ju råd med eventuella böter.
Citera
2020-12-25, 12:28
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Det räknas som förtal i Sverige oavsett om det är sant eller ej, så GW behöver inte polisanmäla av den orsaken...

Visst kan han göra en Virtanen, men precis som i Virtanens fall så leder det ju bara till mer publicitet, att Cissi blev fälld bevisar ju inte att Virtanen var oskyldig till det Cissi anklagade honom för, och både Cissi och GW har ju råd med eventuella böter.

Gällande Virtanen så har Åsa Linderborg kommenterat det bäst: Virtanen var på den tiden någon som definitivt skulle kunna ha gjort det, och Cissi Wallin idag är den som absolut kan ljuga om det..

Bingo Rimér borde ha känt till GW Perssons bakgrund. Under större delen av 80-talet sysslade han med prostitution och han var bekant med många av de prostituerade. Många av dessa tjejer spelade också in porrfilmer eller vek ut sig i olika tidningar. Man kan olika åsikter om porr men det är klantigt att som nakenfotograf marknadsföra sig genom GW.
Citera
2020-12-25, 12:33
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:

Förtal? Måste löpa linan ut och polisanmäla?

Yttrandefriheten är otvivelaktigt en av de starkaste rättigheterna vi har. Det är en frihet vi har nästan bortom allt.
Och att Bingo skulle ha blivit förtalad, med alla de oändliga otroligt mörka jobb han har gjort, och kliva in på en polisstation eller kontakta 114 14 för att anmäla GW, skulle sätta dumstruten mycket hårt på hans skalle.
Och det skulle locka fram det där lite busiga och ärliga skrattet som Leif GW har ibland, så att tungan krullar sig.

Tips från coachen Bingo.
Dansa inte med dom stora elefanterna med dina spelregler.
Det är skillnad på en elefant och en trånande wannabe pinuppa.

Citera
2020-12-25, 14:54
Medlem
Citat:

Läs noga vad GW skriver. Han är ingen vanlig flashback-nisse som skriver i affekt. Han är mer slipad än så.

Han skriver att "Vad som i övrigt återstår lägger jag mig inte i. Det får bli en fråga för undersökande journalister, polisen och skattemyndigheten och det enda som intresserar mig är hur mycket han stulit med hjälp av min upphovsrätt."

Dvs. Han använder sig av ett av de äldsta retoriska knepen som finns. Han säger att han minsann inte är den att avgöra vem Bingo är. Det får skattemyndigheten avgöra. Men! när du ser detta tänker du givetvis att Bingo kanske kan vara skattesmitare.

Jag skulle t ex kunna skriva att: "Jag har ju själv aldrig sett Negerkurd på Malmskillnadsgatan där han skulle kunna köpa horor eller knark."

Därefter får den läsande själv avgöra vad Negerkurd är för typ. Men han verkar ju hålla till i skumma kvarter.
Citera
2020-12-25, 15:37
Medlem
Jirens avatar
Citat:

Klockren? Snarare PK-bajsnödig. Så jävla typiskt värdegrundscertifierat så man kräks.

Jag visste att GW var sosse, men att han även lutar åt FI-hållet visste jag inte. Usch.
Citera
2020-12-26, 10:44
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:

Helt rätt en av de bättre inläggen från GW sylvasst! Och pajasen Bingo ringer Expressen och ljuger som vanligt för att få lite media ljus på sig.
Citera
2020-12-26, 18:56
Medlem
.
Senast redigerad av Rugg 2020-12-26 kl. 19:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in