2020-11-20, 10:29
Medlem
snikvards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Satan i gatan. Har inte sett GW på ett bra tag, men såg han idag när han talade om fallet Wilma.

Han är röd. Ordentligt röd. Tecken på ålder och alkohol. Han ser vilsen ut, vilket kan förklaras med att han pratar i tomma intet via en kamera. Förståeligt, men ändock.

Han för sig på alla sätt och vis som min mormor som är en bit över 80.

Skulle jag gissa så sitter han hemma och super och läser böcker, och ibland ringer media och då talar han gärna för att fördriva lite tid.
Nu har jag inte sett avsnittet men kan det vara så att han helt enkelt avsagt sig sminket innan sändning för att inte vistats med massa folk i onödan? Fast att han sitter hemma och dricker är ganska rimligt också, det är väl "den årshalvan" nu och en hel del coronatristess på det
Citera
2020-11-20, 10:39
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snikvard
Nu har jag inte sett avsnittet men kan det vara så att han helt enkelt avsagt sig sminket innan sändning för att inte vistats med massa folk i onödan? Fast att han sitter hemma och dricker är ganska rimligt också, det är väl "den årshalvan" nu och en hel del coronatristess på det

Jag såg honom över länk på TV4 och det var samma gamla GW. Icke nedsupen och blossande röd. Tvärtom samlad och allvarlig m a a den pandemi vi lever i. Och väl förtrogen med att han aldrig skulle överleva en smitta. Karantän i 9 mån nu.
Men sa uppriktigt att det hela med liv och leverne var ett jävligt tråkigt liv. Skit.
Och det säger inte jag emot.

Citera
2020-11-20, 11:02
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Jag såg honom över länk på TV4 och det var samma gamla GW. Icke nedsupen och blossande röd. Tvärtom samlad och allvarlig m a a den pandemi vi lever i. Och väl förtrogen med att han aldrig skulle överleva en smitta. Karantän i 9 mån nu.
Men sa uppriktigt att det hela med liv och leverne var ett jävligt tråkigt liv. Skit.
Och det säger inte jag emot.

Jo men det är ju sant. Om nån hade frågat honom i januari om han hade velat ha 6 månader av fritt liv och göra vad han vill, eller 12 månader av sittande i en lägenhet, så tror jag nog att han hade vakt de roliga 6 månaderna.

Nåväl.
Citera
2020-12-22, 09:14
Medlem
Bingo Rimér har gjort en tavla som föreställer Leif GW Perssons ansikte på en tusenlapp.
Leif GW Persson kräver att tavlan ska förstöras och menar att den utgör varumärkesintrång.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/OQyGVE/leif-gw-persson-och-bingo-rimer-i-brak-om-tavla--kraver-att-den-forst
Citera
2020-12-22, 09:35
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Bingo Rimér har gjort en tavla som föreställer Leif GW Perssons ansikte på en tusenlapp.
Leif GW Persson kräver att tavlan ska förstöras och menar att den utgör varumärkesintrång.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/OQyGVE/leif-gw-persson-och-bingo-rimer-i-brak-om-tavla--kraver-att-den-forst

Har han registrerat sitt namn hos prv?
Annars blir det nog svårt juridiskt.
Citera
2020-12-22, 09:58
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer

Inte trodde jag att han var så småaktig.
Citera
2020-12-22, 11:24
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern

...och ganska gniden... det är väl det Bingo R på ett litet mindre subtilt sätt vill illustrera.
Citera
2020-12-22, 13:22
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern

GW har ju genom åren alltid talat mycket om pengar. Sina pengar i sk rullar som han älskar att bara ha känslan av i fickan.
Mycket skryt om hur mycket han säljer mm
Lite charmigt har jag alltid tyckt.
Han är oförställd.

Men. Han har också alltid sagt att han i princip skänker bort det mesta han tjänat in.
Barn, barnbarn och sen lång tid stora pengar till välgörenhet Och han har sagt det så många gånger och under så lång tid, att det är klart att det är sant. Han skitar inte ner sig för att framstå som nobel bara för sakens skull.

Men han vill ha kontrollen och göra sina val. Bingo Rimer ska ge fadderuligen att rida på GW och sen kamma hem den goodwill det medför. Vill du skänka till Musikhjälpen, gör det.
Men använd inte mig som redskap för att få in dina stålar. Ungefär så tror jag GW tänker.

Han är inte allas gods. Han är inte en gör vad ni vill med mig.
Helt rätt tycker jag!

Citera
2020-12-22, 13:47
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Jag håller med dig mjukmjukare! jag tycker också att GW gör rätt! Känns så märkligt nu när Bingo, liksom med gråten i halsen, menar att han bara ville va snäll, att han trodde GW skulle bli glad över att få bli hyllad på det viset.

Tror mera att Bingo ville pusha för uppmärksamhet kring sin egen person.

Klart att GW vill värna om sitt eget varumärke här - han kanske inte alls vill förknippas med att va ett ansikte på en tusenlapp bland vinpava o rävar (lr om det va en räv o ngt annat djur med). GW kanske inte vill sprida just den bilden av honom ut till personer i vida världen.
Citera
2020-12-22, 18:13
Medlem
Enydrions avatar
Han vill väl inte att en nolla som Bingo ska åka snålskjuts på Leifs kändisskap (som bygger på Leifs intelligens, till skillnad från Bingos kändisskap...)
Citera
2020-12-22, 22:14
Bannlyst
Haha, Leif G.W är en lirare men mig lurar han inte. Självklart bryr han sig egentligen inte om att tavlan görs, han hävdar dock så för att parterna sedermera ska förlikas och G.W ska då tjäna enkla pengar.
Citera
2020-12-23, 15:21
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Jag håller med dig mjukmjukare! jag tycker också att GW gör rätt! Känns så märkligt nu när Bingo, liksom med gråten i halsen, menar att han bara ville va snäll, att han trodde GW skulle bli glad över att få bli hyllad på det viset.

Tror mera att Bingo ville pusha för uppmärksamhet kring sin egen person.

Klart att GW vill värna om sitt eget varumärke här - han kanske inte alls vill förknippas med att va ett ansikte på en tusenlapp bland vinpava o rävar (lr om det va en räv o ngt annat djur med). GW kanske inte vill sprida just den bilden av honom ut till personer i vida världen.
Så om jag vill måla en tavla med en ICA butik och sälja så kan ICA stämma mig för varumärkesintrång menar du?

Tavlan säljs ju som BR:s inte GW:s

Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Han vill väl inte att en nolla som Bingo ska åka snålskjuts på Leifs kändisskap (som bygger på Leifs intelligens, till skillnad från Bingos kändisskap...)
Det är väl ganska logiskt att Bingos kändisskap inte bygger på GW:s intelligens. Behöver man ens säga det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in