Citat:
Ursprungligen postat av
Grunkz
Går fortfarande inte att högerklicka och öppna artiklar i en ny flik, där har de lite att jobba på.
Haha, det är faktiskt häpnadsväckande. Trodde knappt det var sant, så jag gick in för att testa. Aldrig varit med om det förut. Ur ett designperspektiv är Bulletin i mina ögon urusel.
1. Stör mig även på att huvudmenyn:
"Fokus Nyheter Ledare Krönikörer Ekonomi Politik Vetenskap" försvinner när man klickar in på en artikel - man måste antingen backa eller klicka upp i vänstra hörnet för att få upp dem igen. Att huvudmenyn ska var konstant är ändå grundläggande när man bygger en nyhetssida.
2. Finns ingen animation när muspekaren hoovrar över en artikelrubrik eller menytitel. Expressen och AB har exempelvis att det blir understruken text när man drar muspekaren över en artikel. Må vara en liten detalj, men ack så viktig.
3. När man går in på en artikel tar den infogade bilden som tillhör artikeln upp hela datorns skärm. Alldeles för stor, om något ska det max vara lika bred som bredden på artikelns text. Möjligen något större.
4. När man går in på en artikel brukar det alltid på nyhetssidor finnas ytterligare artiklar att läsa om så önskas, ofta till höger om artikeln, eller under artikeln. På Bulletin är det helt tomt.