2020-12-25, 12:40
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinger99
Det kostar inget att ha en sida uppe.
Ger det ett halvår på sin höjd innan de flesta ”namnkunniga” gått vidare. (Vart nu det skulle vara)

Ser ingen entusiasm för Kristersson-högern som Jimmie suktar efter att få ”regera” med.
Jo, vilken av de "namnkunniga skribenterna" är intresserade att ge sin credd, som är allt som bulletin har, om de inte blir lästa.

Jag fattar faktiskt inte företaget/projektet. Om man inte fattar en hemsida på 30 sekunder så lämnar man utan att återkomma, de har gjort fel, och de missar 98% av sin möjliga publik.

Det finns inte heller tid eller möjlighet att finjustera i efterhand. Det måste vara rätt på en gång. Annars kan man lika bra göra ett helt nytt projekt med ett nytt namn. Det går inte att jobba in ett brand utan Coca Colas budget för reklam.

Att ens hinta att man tänker ta betalt utan att ha en profil eller 100.000-tals gratisläsare som antyder intresse, är helt verklighetsfrämmande. På nätet tar man inte betalt först, man bevisar sitt värde först. FB är 1000 gånger intressantare för mig, och jag betalar ändå inget (sorry).
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2020-12-25 kl. 12:45.
Citera
2020-12-25, 13:15
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Går fortfarande inte att högerklicka och öppna artiklar i en ny flik, där har de lite att jobba på.

Haha, det är faktiskt häpnadsväckande. Trodde knappt det var sant, så jag gick in för att testa. Aldrig varit med om det förut. Ur ett designperspektiv är Bulletin i mina ögon urusel.

1. Stör mig även på att huvudmenyn:
"Fokus Nyheter Ledare Krönikörer Ekonomi Politik Vetenskap" försvinner när man klickar in på en artikel - man måste antingen backa eller klicka upp i vänstra hörnet för att få upp dem igen. Att huvudmenyn ska var konstant är ändå grundläggande när man bygger en nyhetssida.

2. Finns ingen animation när muspekaren hoovrar över en artikelrubrik eller menytitel. Expressen och AB har exempelvis att det blir understruken text när man drar muspekaren över en artikel. Må vara en liten detalj, men ack så viktig.

3. När man går in på en artikel tar den infogade bilden som tillhör artikeln upp hela datorns skärm. Alldeles för stor, om något ska det max vara lika bred som bredden på artikelns text. Möjligen något större.

4. När man går in på en artikel brukar det alltid på nyhetssidor finnas ytterligare artiklar att läsa om så önskas, ofta till höger om artikeln, eller under artikeln. På Bulletin är det helt tomt.
Citera
2020-12-25, 13:28
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Så en idiot som skriver "sej" och inte ens kan vanlig Svenska tror sig förstå samtiden ?

Nej du är bara vänsterextrem och står för allt skit som finns med Sverige, inklusive din låga nivå på språket.

Alla andra förstår att det Sverige behöver är mindre av vänsterextrem propaganda som du sitter och sprider.

Och mer av andra åsikter.
Om jag var petig så hade jag kunnat påpeka att man stavar "svenska" med liten bokstav. Men, som alla moderatorer vet, jag är inte petig.
Citera
2020-12-25, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Vad ska de skriva om? Hur det importerade låglöneproletariatet kan lära sig vara tacksamma för att de får bära Alice Teodorescus Gucciväska från tåget till Ubertaxin. Att en guldåder av borgerliga väljare väntar att bli utnyttjad, bara något sätter Och världen skälvde i näven på "busiga" högstadieelever i "problemområden".
Om svensk media varit något sånär neutral i sin rapportering de sista 30 åren hade denna polarisering inte vuxit fram. I Sverige har det aldrig varit "staten och kapitalet i samma båt" det har varit staten och media och därför får vi nu vågor av motreaktioner från högerkanten. Det kommer att fortsätta för jag tror att folk har genomskådat vänstervinklingen och tröttnat.
Citera
2020-12-25, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Det blir ingen tidning eller journalistik när man bara anlitar konservativaledarskribenter. Blir en propagandakanal.

Hur kommer det sig att inte samma logik nyttjas på t.ex. ETC eller Aftonbladet? Eller gäller det bara konservativa?
Citera
2020-12-25, 18:45
Medlem
Bulletin kan tex översätta material från Danska och Norska skribenter med en annourlunda världsbild. Det om något skulle lyfta debatten och jag hade hellre sett tex Julia Ceasar än Leijonborg. Den hemliga Dynasti-klanen Bonniers (som vi alla får dras med för evigt) skulle aldrig drömma om att rekrytera utanför DNs läsekrets som inte screenats av marxisterna i EXPO.

Tänker Bulletin tala med alternativ media? Vågar dom det? Eller är de tränade till att det blir ännu mer "nazister på loftet" i Bonniers palats på Djurgården? (Kan vi alla kan höra hur nazisvinen marcherar på nätterna) om inte maktordningen upprätthålls.

Stockholmsnytt
https://www.youtube.com/watch?v=cdFR5CPxLCg
Citera
2020-12-25, 19:26
Medlem
Hörde att heberlein var krönikör. Nån som hört on Birro är med på tåget?
Citera
2020-12-25, 19:31
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vad menar du med egna leden? Bulletin tillhör inte de Sverigevänliga leden. De har fått välbetalda jobb i etablissemangets medier, Sverigevännerna har förlorat sina jobb. Ja jag tycker att det är bra att liberaler får en lite mer nykter och mindre radikalt progessiv tidning att läsa istället för den vanliga smörjan. Men det är inte våra egna led. Vi är inte liberaler. Vi är inte borgare.

-Aldrig glömma. Aldrig förlåta. K.E.

Inom vänstern är man lojal mot varandra. S och V samarbetar. SVT anställer från Aftonbladet. De som samarbetar med S i riksdagen får senare landshövdingsposter och liknande. Etc. Högern dvs allt höger om S är fragmenterad. På alla olika plan. Vilket är en anledning till varför S varit så pass lyckat i Sverige.

Sådana som du saknar taktiskt tänkande. Förstår inget om kamp och laganda. Du vill bara gnälla och syna etiketter.
Citera
2020-12-25, 19:35
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totallynotarobot
Vad är motvikten som är värt att hylla?

TT-nyheterna? Utrikesanalyserna av Project Syndicate? Kulturredaktionen som lovar driva HBTQ-frågor? Leijonborg som ledde Folkpartiet i 10 år utan att bidra med någonting? Gudmundson från KD? Teodorescu från M? Vänsterfeministen Lekander? Gür från Axess och Kvartal? Arpi som hade fria händer i SvD? Heberlein som på riktigt är spritt språngande galen men välpublicerad i gammelmedia?

Tror du att Bulletin är en motvikt så har du köpt vänsterns marknadsföring rakt av.

Gnäll, gnäll och åter gnäll.
Citera
2020-12-25, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Det om något skulle lyfta debatten och jag hade hellre sett tex Julia Ceasar än Leijonborg.

Ingen kan ta ifrån Barbro att hon är en duktigt skribent, men hon är en judinna och driver tesen om svenskarnas skuld och "förintelsen" vilket direkt diskvalificerar henne. Lackmustestet "förintelsen" måste uppfyllas för att en skribent ska vara läsvärd.
Citera
2020-12-25, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Socialliberaler hur många finns det kvar? En handfull, de är antingen röda nu eller har brutit med vänsterflummet och blivit konservativa.

Beror ju på hur du definierar vänster respektive socialliberal. Och kanske framförallt vad du menar med konservativ...
Citera
2020-12-25, 20:26
Medlem
Mycket låghängande frukt än så länge. Många av poängerna har redan gjorts kring 2016-17. Hoppas de kommer våga mer och mer med tiden. Hade varit uppfriskande om någon på Bulletin gick ut och tog ställning för yttrandefriheten i fallet med Swebbtv.

Ser att Leijonborg är med. Han hade kunnat börja med att be om ursäkt för att han själv inte gjorde något för att få ordning på invandringspolitiken i realiteten. Det är en sak att lägga fram förslag i opposition 2002 om språkkrav, som väl dessutom var Johan Pehrsons idé? Men alla de visionerna försvann sen när FP satt i regeringen och Sveriges invandringspolitik liberaliserades alltmer för varje år. Leijonborg bidrog dessutom till att piska upp stämningen mot invandringskritiker i början av 00-talet. Har alla glömt hans debatter mot både Pia Kjaersgaard 2002 och Jimmie Åkesson 2004?
Senast redigerad av Grunkz 2020-12-25 kl. 20:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in