2020-12-24, 14:11
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein
Nä, rätt stora skillnader. Man kan säga att borgerlighetens nuvarande splittring mellan socialliberaler och höger går mellan Westerberg och Leijonborg.

Socialliberaler hur många finns det kvar? En handfull, de är antingen röda nu eller har brutit med vänsterflummet och blivit konservativa.
Citera
2020-12-24, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Jag blandade ihop dem. Mitt misstag.

But same Shit, only different Name.

Citat:
Ursprungligen postat av Woodwardbernstein
Lars Leijonborg är ju folkpartisten som blev skitförbannad när svenskarna röstade fel om EMU.
Tveksamt om man ens kan kalla honom demokrat.
Ja, samma sak.

Och han passar in på det Bulletin gick ut med: Bulletin är inget safe space för någon. Leijonorg med sin anti-SD-stil SKA skriva krönikor som triggar mer konservativa. Det är deras affärsidé.
Citera
2020-12-24, 14:19
Medlem
Leijonborg, vilken kung ... nej, fan vilket sömnpiller. Krönikör? En meningslös jävla debattartikel på just den sandlådenivå han tror sig stå över.
Citera
2020-12-24, 14:22
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubbens
Är verkligen BW med i detta ? Ser inte hans namn på sajten.
BW är tydlig vänster, hör givetvis inte hemma i denna goda skara.

Ja han är nämnd, men han skall kanske bara skriva lite artiklar, inte arbeta där.
Citera
2020-12-24, 14:24
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ja, jag förstår inte riktigt hajpen och varför så många i ankdammen är oroliga; som sagt så är det här mellanmjölk och som jag ser det så kommer det vara stora problem med att komma riktigt igång med nyhetsrapporteringen när man ser hur mycket satsats på ledarskribenter.

Med det sagt så kan man beundra Paula Neudings driv - hon är inte ens 40 grundade och hon har redan hunnit genom Neo, var tongivande i Kvartal och nu Bulletin. Problemet är väl att hon tappar lätt intresset och går vidare. Jag tror precis som andra att inom fem år så kommer Bulletin läggas ned; antagligen så har Neuding gått vidare innan dess.

Spelar ju ingen större roll om Bulletin läggs ner om ett, två eller fem år. Huvudsaken är att de producerar bra, intressant och välskriven journalistik under tiden dom är verksamma. Gott så.

Man kan se det som en bra restaurang, trevligt så länge dom håller på, väl värd att besöka. Sen om ägarna drar vidare efter några år får man glädja sig åt att det var bra så länge det varade. Eller Leicester City i fotboll. Gav alla fans deras bästa tid i livet under en säsong. Ingen går och surar för att det medelmåttiga laget inte vinner Premier League en gång till.
Citera
2020-12-24, 14:28
Medlem
Knivur-273s avatar
Jag tror det hela blir en flopp.

Folk i allmänhet är förmodligen inte så värst intresserade av en gegga av vänsterliberalism, kommunism och konservatism.
Senast redigerad av Knivur-273 2020-12-24 kl. 14:30.
Citera
2020-12-24, 14:28
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Blandat ihop Westerberg med Lars Leijonborg?

https://bulletin.nu/kronikorer/all/migration-sa-blir-en-uppgorelse-mojlig

Lejonborg passar inte in i bulletin han är inte konservativ. Men de vill väl ha en viss bredd för att optimera antalet läsare. Det kommer nog att dyka upp vänsterskribenter också. Sannolikheten för det är större än att libertarianska liberaler från centerlägret gör entré.

Lejonborg inser inte att tiderna förändras och med det det politiska landskapet. Det finns ingen återkomst för folkpartiliberalerna som varit vänster sedan Bengt Westerbergs dagar. Bertil Ohlin var på sin tid en ren högerman men folkpartiet drev i väg till vänster under ledning av dem som vill dit. Nu står man där utan väljare.

Det finns inte heller något försvinnande av Sd och aldrig mer ett borgerligt block. Nu är det äkta konservatism mot äkta vänster där vänster innehåller extremliberalerna i C som tycker totalt olika mot vänstern i ekonomisk politik, men helt lika i frihetsfrågor och invandring.

De konservativa kommer att kunna bilda gemensam front men vänstern är för splittrad centern är det återstående liberala alternativet vars grundsyn är fördolt för de flesta av deras väljare. De skulle inte stå ut med månggifte, borttagande av alla bidrag och fullständigt fri invandring. Partiet hoppas på att få dem med sig och de tänker inte tala klarspråk förrän då.
Citera
2020-12-24, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Leijonborg, vilken kung ... nej, fan vilket sömnpiller. Krönikör? En meningslös jävla debattartikel på just den sandlådenivå han tror sig stå över.
Svårt att förstå det idag men för 18 år sedan var det Leijonborg som var döds-knarkar-nazisten i sällskapet när han inför valet 2002 lanserade förslag om språktest för medborgarskap.

Leijonborg står kvar där han står i den frågan men hela världen har nu flyttat sig låååååångt åt höger så idag är han "vänster-liberalen" som i Bulletin skall skriva krönikor som stör högerfolket.

https://www.svd.se/leijonborg-forsvarar-sprakkrav
Kritiken tätnar mot folkpartiets krav på att invandrare ska ha godkända kunskaper i svenska språket för att bli svenska medborgare. Det anses vara främlingsfientligt och att det delar upp invandrarna i ett a-lag och ett b-lag.
Citera
2020-12-24, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Lejonborg passar inte in i bulletin han är inte konservativ. Men de vill väl ha en viss bredd för att optimera antalet läsare. Det kommer nog att dyka upp vänsterskribenter också. Sannolikheten för det är större än att libertarianska liberaler från centerlägret gör entré.

Lejonborg inser inte att tiderna förändras och med det det politiska landskapet. Det finns ingen återkomst för folkpartiliberalerna som varit vänster sedan Bengt Westerbergs dagar. Bertil Ohlin var på sin tid en ren högerman men folkpartiet drev i väg till vänster under ledning av dem som vill dit. Nu står man där utan väljare.

Det finns inte heller något försvinnande av Sd och aldrig mer ett borgerligt block. Nu är det äkta konservatism mot äkta vänster där vänster innehåller extremliberalerna i C som tycker totalt olika mot vänstern i ekonomisk politik, men helt lika i frihetsfrågor och invandring.

De konservativa kommer att kunna bilda gemensam front men vänstern är för splittrad centern är det återstående liberala alternativet vars grundsyn är fördolt för de flesta av deras väljare. De skulle inte stå ut med månggifte, borttagande av alla bidrag och fullständigt fri invandring. Partiet hoppas på att få dem med sig och de tänker inte tala klarspråk förrän då.
Jo, han passar in.

Och din reaktion på hans text om att S och M ska samarbeta för att på så sätt blocka SD är precis det Bulletin är ute efter.

Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Ja, samma sak.

Och han passar in på det Bulletin gick ut med: Bulletin är inget safe space för någon. Leijonorg med sin anti-SD-stil SKA skriva krönikor som triggar mer konservativa. Det är deras affärsidé.
Citera
2020-12-24, 15:17
Medlem
itsurewasntmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knivur-273
Jag tror det hela blir en flopp.

Folk i allmänhet är förmodligen inte så värst intresserade av en gegga av vänsterliberalism, kommunism och konservatism.
Beskrev du inte just alla svenska msm?
Citera
2020-12-24, 15:55
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Hittills har jag läst. Redan efter några dagar ett antal läsvärda artiklar. Motsvarande tar ett år för DN att skramla ihop. Aftonbladet behöver ett decennium.

Och jag stödjer gärna. Alla initiativ att spä ut det sjuka pk-mediaträsket med alternativ ska uppmuntras.
Ja Joseph Stieglitz var väldigt ”läsvärd”, värre snömos och vänsterrunk går inte att hitta.
Snart kommer väl Lars Lejonman med nästa tunga ”högerdrapa”.

Svensken är uppenbarligen dumma i hela huvudet, moderater ännu dummare.
Citera
2020-12-24, 15:58
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Så här några dagar efter öppnandet så har jag ändrat uppfattning om Bulletin. Neuding säger själv att tanken har varit att öppna succesivt, börja småskaligt och eftersom göra nyhetsredaktion större. För egen del har jag följt invandringsfrågor i säkert 20 år vid det här laget, för egen del finns inte så mycket nytt att lära. Läser därför inte Tino Sanandaji, Gür eller resten. Trots detta har jag läst flera st olika intressanta artiklar på Bulletin vilket ändå tyder på en viss bredd.

Sen kan jag inte låta bli att provoceras av SD-högerns loserinställning till allt. Det finns ingen som är bra nog, allt är töntar, mesar och fjollor. Politik handlar inte om fakta för väldigt många människor, utan snarare om skön stämning, tribalism etc. Nu startas det en tidning som försöker vara en motvikt mot övriga MSM. Vad är reaktionen i egna leden? Gnäll, gnäll och åter gnäll.

Jag har köpt prenumeration till mina föräldrar. Vi får se var Bulletin tar vägen men det ska fan strösslas både pengar, delningar och läsningar från de som klagar på MSM. Detta är tänkt att bli bryggan mellan Samnytt, Nyheter Idag och MSM.

Ge detta en chans nu.

Vad menar du med egna leden? Bulletin tillhör inte de Sverigevänliga leden. De har fått välbetalda jobb i etablissemangets medier, Sverigevännerna har förlorat sina jobb. Ja jag tycker att det är bra att liberaler får en lite mer nykter och mindre radikalt progessiv tidning att läsa istället för den vanliga smörjan. Men det är inte våra egna led. Vi är inte liberaler. Vi är inte borgare.

-Aldrig glömma. Aldrig förlåta. K.E.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in