Citat:
SE var en väldigt svår personlighet. Drickasproblemen förvärrade den saken. Om man också tänker sig kopplingen mellan hans extravaganta mediautspel och WG som involverad så kan man kanske förstå varför den sista intervjun (i Skydd & Säkerhet) gjordes just 1992, sex år efter MOP då vänskapen dem emellan alltså skall ha brutits. Man kan kanske gissa sig till att det i den intervjun sades saker och ting som fick WG att gå i taket.Ja det är inge vågad gissning att den spruckna vänskapen på något sätt kan ha med mordet att göra.
Oavsett om SE erkände för WG eller ej så lär han ha förstått tror jag.
Om vi dessutom tänker oss att det var WGs vapen som användes så kan det så klart ha skapat en lite anstränga relation de två emellan.
WG kan nog ha tyckt att SE gick i längsta laget i sina mediaframträdanden,
Men det blir väldigt spekulativt men att WG inte ska ha känt till att SE på nåt sätt var inblandad)om vi leker med tanken att så var fallet)så ser jag det som rätt osannolikt att WG inte ska ha känt till det.
Om det sedan är orsaken till att deras vänskap upphörde kan man såklart bara spekulera i.
.
Oavsett om SE erkände för WG eller ej så lär han ha förstått tror jag.
Om vi dessutom tänker oss att det var WGs vapen som användes så kan det så klart ha skapat en lite anstränga relation de två emellan.
WG kan nog ha tyckt att SE gick i längsta laget i sina mediaframträdanden,
Men det blir väldigt spekulativt men att WG inte ska ha känt till att SE på nåt sätt var inblandad)om vi leker med tanken att så var fallet)så ser jag det som rätt osannolikt att WG inte ska ha känt till det.
Om det sedan är orsaken till att deras vänskap upphörde kan man såklart bara spekulera i.
.
Citat:
Jag skall inte gå in för mycket här på min uppfattning om LP:s förehavanden vad gäller målet utan konstaterar bara att frågetecknen är alltför många. Tidigt i HH:s händer kan jag även tänka mig att hon har agerat utifrån vad hon ansåg vara "i rikets intresse" samt att vela skydda sin makes eftermäle. Jo så är det väl.Sedan är det svårt att sätta sig in i hennes känslor och situation såklart.
Det är intressant och svårförklarligt att hon pekade ut CP.
Det signalement hon angav i de första förhören påminner inte mycket om honom.
Han stämmer allmänt dåligt om man läser förhören med alla vittnen,
Det är intressant och svårförklarligt att hon pekade ut CP.
Det signalement hon angav i de första förhören påminner inte mycket om honom.
Han stämmer allmänt dåligt om man läser förhören med alla vittnen,
Jag utgår från att hon tydligt såg GM och på något sätt "vet" åtminstone vem denne är, samt kanske även dennes eventuella kumpan. Det är nog ingen slump att PU gör sitt utpekande i god tid efter hennes död. I övrigt tror jag att LB ställer intressanta frågor om henne i sin senaste bok.