2020-12-19, 07:09
Medlem
Jag tänker på alla sjuksköterskor som utför nu ett vettigt och en viktig arbetsuppgift under pandemin där inga kvinnokränkadd åsikter eller SD åsikter förekommer

De får alltså tyvärr nöja sig med 25 000 sek i ingångslön trots att de utgör ett vettigt jobb för samhället än en rörmokare som ser tjejer som hushållerska
Citera
2020-12-20, 18:36
Medlem
Bennybrandslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Helt sinnesjukt låg kvalitet på lärare idag. Det är de allra sämsta som får bli lärare idag. Finns ingen yrkeskår jag värderar så lågt. Lågpannor som tramsar om massinvandring och feminism dagarna i ända
Lider du mycket på rasterna i fikarummet?

Ta en promenad i stället.
Citera
2020-12-20, 19:00
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brochet
Och? Vilken utbildningsbakgrund chefer på lokala åkerier har skiter jag fullständigt i.

Har fortfarande aldrig förnekat att det finns rövhål i min bransch. Dom finns överallt. Även hos kontorspersonal.

Hejdå troll.
Ditt sätt att skriva gynnar inte den grupp du säger dig representera.

Men nog skall du vara tacksam att det finns utbildat folk som ser till att du har jobb och "lön"?
Citera
2020-12-20, 19:06
Medlem
NakedApples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Jag tänker på alla sjuksköterskor som utför nu ett vettigt och en viktig arbetsuppgift under pandemin där inga kvinnokränkadd åsikter eller SD åsikter förekommer

De får alltså tyvärr nöja sig med 25 000 sek i ingångslön trots att de utgör ett vettigt jobb för samhället än en rörmokare som ser tjejer som hushållerska
Så jävla sant!!

När rörmokaren sitter och svär så sliter sköterskor sig sönder och samman för vår skull.

Ingångslön på minst 30 000 för undersköterskor som arbetar i frontlinjen på IVA, vårdavdelningar och liknande.
Citera
2020-12-20, 20:57
Medlem
PremiumBananass avatar
Citat:
Jag vill inte skapa en diskussion mellan kontorspersonal och arbetare som jobbar ute men kan inte låta bli

Hur fan kan en rörmokare ha så hög lön medan en lärare som har suttit i skolbänken i 3,5-5 år få knappt ens 30 000 sek och blir dessutom mer diskriminerad på köpet?

Jag tycker att alla elektriker, byggare och rörmokare skall ha en lön på max 25 000 sek medan vi som pluggar och strävar efter något skall ha 30 000 - 40 000 sek

Varför jag inte vill jobba inom praktiska ämnen är för att det är så monotont och enformigt, antar sett är därför lönen tilltalar?

Kan någon förklara?

Det är inte utbildningens längd som avgör din lön. Det är tillgång, efterfrågan, vilket värde du skapar och vad kunder är beredda att betala. Bara för att du gått någon värdelös indoktrinerande värdegrundsutbildning till att bli lärare får du per automatik inte högre lön. I synnerhet inte eftersom det inte råder en fri marknad på området. Vill du ha högre lön, utbilda dig inte till lärare. Lärare som klagar på låga löner måste fan vara de dummaste personerna jag vet - kunde dom inte kollat upp det INNAN slösade 5 år av sitt liv på en lärarutbildning.
Citera
2020-12-20, 21:01
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Jag vill inte skapa en diskussion mellan kontorspersonal och arbetare som jobbar ute men kan inte låta bli

Hur fan kan en rörmokare ha så hög lön medan en lärare som har suttit i skolbänken i 3,5-5 år få knappt ens 30 000 sek och blir dessutom mer diskriminerad på köpet?

Jag tycker att alla elektriker, byggare och rörmokare skall ha en lön på max 25 000 sek medan vi som pluggar och strävar efter något skall ha 30 000 - 40 000 sek

Varför jag inte vill jobba inom praktiska ämnen är för att det är så monotont och enformigt, antar sett är därför lönen tilltalar?

Kan någon förklara?
Tveksamt att du skulle ha en akademisk examen. Sättet du skriver på tyder på något annat.
Som om du hade det simplaste jobbet som finns. Packa potatis i papperspåsar.
För övrigt finns det mängder med arbeten som är praktiska där man verkligen blir mångkunnig och har väldigt stor variation.
Citera
2020-12-20, 21:06
Medlem
Brochets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NakedApple
Ditt sätt att skriva gynnar inte den grupp du säger dig representera.

Men nog skall du vara tacksam att det finns utbildat folk som ser till att du har jobb och "lön"?
Synd att den inte tilltalar den autistiska skaran på Flashback (dvs dig).

Och du ska vara glad att någon faktiskt jobbar så du får ut ditt socialbidrag varje månad.
Citera
2020-12-21, 00:59
Medlem
Citat:

Kan någon förklara?

Det "jobbet" du utför är inget riktigt jobb, därav lönen.
Citera
2020-12-21, 01:02
Medlem
Ingen vill slita. Många fördrar ett lugnt jobb där du dricker kaffe hela dagarna än att svettas 8h. Därav många som tar en lägre lön för lättare arbete
Citera
2020-12-21, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stukas
Det "jobbet" du utför är inget riktigt jobb, därav lönen.

Du menar att alla EU projekt är bara ett slöseri?
Citera
2020-12-21, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steroidpundare
Ingen vill slita. Många fördrar ett lugnt jobb där du dricker kaffe hela dagarna än att svettas 8h. Därav många som tar en lägre lön för lättare arbete

Vissa jobb inom projektarbete med mera krävs mer psykisk arbete och att se till att vara vän med alla etc
Citera
2020-12-24, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyWillKillUsAll
Att bli elektriker (anställd) kräver 3 års gymnasiestudier och 1600h lärlingstid.

Ja, men det är fortfarande en utbildning mot en reell kompetens.

Har en känsla av att det gått inflation i begreppen högskola och universitet och att vissa teoretiska utbildningar övervärderas i förhållande till vad som lärs ut. Samtidigt ses det ner på många andra utbildningsformer och yrken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in