2020-12-24, 16:39
Avslutad
Och så kom årets överraskning, en 3d animerad film med bara svarta personer (själen).

Huvudpersonen är man men pratar med kvinnoröst.
Så pk och hen det bara kan bli.

Vilket skräp.
Citera
2020-12-24, 18:06
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Människan är ett flockdjur och därför tittar ALLA på Kalle Anka samtidigt. Tror inte det finns någon som spelar in och tittar på midsommarafton t,ex och tycker det är underhållande då beteendet skulle uppfattas som abnormt och bisarrt. Kalle är lika populär som Jesus på julafton och därmed helig.
Jag har inte sett på Disneytrailers på julafton sedan jag var 13-14 år, så nej.

Jag är inte principiellt emot att byta ut Disneytrailers mot något annat, men eftersom det är SVT som bestämmer, så är jag hundra på att de skulle byta denna timme mot någon riktigt vedervärdig, politiskt värdegrundsankrad skit. Inte för att jag bryr mig hursomhelst, jag har ingen TV.
Senast redigerad av Ubbe Cykelkedja 2020-12-24 kl. 18:08.
Citera
2020-12-24, 18:30
Medlem
bl-gr-ns avatar
Spelar ingen roll vad SVT/SR sänder de har marginaliserat sig själva. De blir bara mer och mer onödiga.
Statsmedia är inte svenskars media.
Citera
2020-12-24, 19:22
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Artikeln i DN är oläslig rent språkligt. Özz Nûjen-nivå.

"Julen och gemenskapen, det är nog det som de flesta människor förknippar allra mest med julen."

Spöstraff för dylikt språkbruk. Brottsrubricering: Misshandel.

Julen är mest jul! Det kan man ju inte säga emot.😂

Kalle Anka klockan 15 är väl den enda helt unikt svenska jultraditionen, utan att för den skull vara reaktionär, mina äldre släktingar skulle nog tyckt att man behövt korsfästa Jesusbarnet en gång till om man skall komma över synden att slå på TVn på julafton.
Citera
2020-12-24, 19:27
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Håller med. DN Kultur hade efter den israeliske författaren Amos Oz' död i förra veckan den beundrande rubriken "Han blev fader till en nationell israelisk romankonst". Föreställ er vilket liv det hade blivit om en annan stockholmstidning hade skrivit att Strindberg eller Heidenstam var "fadern till Sveriges nationella romantradition", att Harry Martinson eller Ivar Lo var "nationella klassiker", att dessa författare hade "erövrat svenska språket och gjort det litterärt rikare för oss alla" osv?

Uppenbarligen fungerar det att hylla och beundra judiska, samiska och kurdiska nationella traditioner, t om engelska och finska - men inte svenska.

Den finska romankonstens fader, Alexis Kivi, var faktiskt svenskspråkig (men bytte hemspråk av nationalistiska orsaker) från början, så det hade blivit mångkulturellt på fel sätt och kortslutning i den postkoloniala analysen så det går fetbort.
Citera
2020-12-24, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Och så kom årets överraskning, en 3d animerad film med bara svarta personer (själen).

Huvudpersonen är man men pratar med kvinnoröst.
Så pk och hen det bara kan bli.

Vilket skräp.

Samma film som en del svarta gnäller över är stereotypisk svarta och rasistisk.

Aldrig kan dom bli nöjda
Citera
2020-12-25, 10:06
Medlem
Tokfaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frymybrain
Samma film som en del svarta gnäller över är stereotypisk svarta och rasistisk.

Aldrig kan dom bli nöjda
Det är en vital del av affärsmodellen att ständigt vara missnöjd för att skapa dåligt samvete hos de som har pengar, de som kontrollerar andras pengar och de som har inflytande över de som har eller kontrollerar pengar.

Det är för övrigt självskadebeteende att läsa DN.
Citera
2020-12-26, 19:55
Medlem
Ratads avatar
Jovars men TV:n står väl mest på som bakgrundsljud hos alla som inte är riktigt ensamma. SVT ska ju ha något att fylla ut julaftonseftermiddagen med?

Det viktiga när det gäller att skrota onödiga anakronismer är väl att lägga ner DN.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in