2020-12-24, 16:56
Medlem
Varför är det inte viktigt att skriva om hur många som överlever i Sverige? Jag förstår att skriva om döden varje dag i stora rubriker säljer mer. Nästan 99% överlever corona men via media är det tvärtom.tro inte på allt ni läser och jag vill gärna önska er alla experter och spådamer på flashback GOD JUL
Citera
2020-12-24, 17:02
Medlem
Ytterligare en mutation av coronaviruset verkar ha upptäckts i Nigeria, rapporterar Reuters.

Det afrikanska smittskyddsorganet CDC gick ut med informationen under torsdagen, och sa samtidigt att man behöver undersöka saken närmre.

Nyheten kommer bara dagar efter att nya, potentiellt mer smittsamma mutationer, upptäckts i Storbritannien och Sydafrika.

Mutationen är en annan stam än de två, sa John Nkengasong, chef för CDC under en digital pressträff i Addis Abeba. Ifall den nya varianten har några andra egenskaper, ifall den är mer aggressiv eller mindre smittsam framgår inte.
Citera
2020-12-24, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Ytterligare en mutation av coronaviruset verkar ha upptäckts i Nigeria, rapporterar Reuters.

Det afrikanska smittskyddsorganet CDC gick ut med informationen under torsdagen, och sa samtidigt att man behöver undersöka saken närmre.

Nyheten kommer bara dagar efter att nya, potentiellt mer smittsamma mutationer, upptäckts i Storbritannien och Sydafrika.

Mutationen är en annan stam än de två, sa John Nkengasong, chef för CDC under en digital pressträff i Addis Abeba. Ifall den nya varianten har några andra egenskaper, ifall den är mer aggressiv eller mindre smittsam framgår inte.
finns en i Hong kong med
Citera
2020-12-24, 17:14
Bannlyst
Det fanns en sida där man kunde se % i hur många som fick ledvärk, tappade luktsinne , huvudvärk osv ! Tex

Huvudvärk 60%
Ledvärk 20%
Hosta 80%

Någon som vet vilken sida ?
Citera
2020-12-24, 17:25
Bannlyst
Fyra helt plötsligt nya upptäckta virus på 1 vecka 😅😅

Storbritannien
Sydafrika
Nigeria
Hong kong

Alla länder har väl köpt vaccin nu ? och helt plötsligt på 1 vecka av 52 veckor upptäcks 4 nya

Och folk tror fortfarande inte att folk styr detta virus?:6:6
Citera
2020-12-24, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm

Storbritannien
Sydafrika
Nigeria
Hong kong

Alla länder har väl köpt vaccin nu ? och helt plötsligt på 1 vecka av 52 veckor upptäcks 4 nya

Är det inte lite så att den som söker den finner? Tycker det inte är otroligt då det är många som har och har haft så det lär finnas en hel del mutationer som inte är upptäckt än
Citera
2020-12-24, 17:42
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User30
Du var en av dem som skrev att det inte hjälper personen som bär masken särskilt mycket. Helt uppenbart fel.

Mask hjälper, munskydd inte lika mycket. Ser inte att det är fel.
Citera
2020-12-24, 17:42
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Misstänker att avsaknaden av andra våg i Wuhan fick Tegnell att bli extra besatt av flockimmunitet.

"Vad som händer med smittspridningen i Wuhan när staden nu öppnas upp efter över två månaders karantän är av stort intresse för Sveriges virusstrategi. Det säger statsepidemiolog Anders Tegnell till SvD.

Den stora frågan är om befolkningen nu är så immun att smittan inte kan få fäste igen. Sverige har förgäves efterfrågat studier som visar hur stor immuniteten i området är, säger Tegnell."

Tack.. det va helt ny information för mig. Ja öppningen i Wuhan gick ju till synes bra och med tanke på var fokus då låg var det kanske inte så konstigt om fel slutsats drogs, vilket nog kan ha gjorts. Mycket intressant.

Dock fram slutet av april började det framkomma att immuniteten i Wuhan kunde vara så låg som 2-3 procent.
Citera
2020-12-24, 17:43
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
Bo på Bornholm och jobba kring Köpenhamn är extremt vanligt. Tråkig väg att pendla.

Aha, det visste jag inte, tack för infon.
Citera
2020-12-24, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm

Storbritannien
Sydafrika
Nigeria
Hong kong

Hongkong var ny för mig.

Jo jag tror att det är människan som släppt ut detta.

En terrorist handling av nån organisation.
Citera
2020-12-24, 17:52
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Misstänker att avsaknaden av andra våg i Wuhan fick Tegnell att bli extra besatt av flockimmunitet.

"Vad som händer med smittspridningen i Wuhan när staden nu öppnas upp efter över två månaders karantän är av stort intresse för Sveriges virusstrategi. Det säger statsepidemiolog Anders Tegnell till SvD.

Den stora frågan är om befolkningen nu är så immun att smittan inte kan få fäste igen. Sverige har förgäves efterfrågat studier som visar hur stor immuniteten i området är, säger Tegnell."

Tack.. det va helt ny information för mig. Ja öppningen i Wuhan gick ju till synes bra och med tanke på var fokus då låg var det kanske inte så konstigt om fel slutsats drogs, vilket nog kan ha gjorts. Mycket intressant.

Dock fram slutet av april började det framkomma att immuniteten i Wuhan kunde vara så låg som 2-3 procent.
Citera
2020-12-24, 17:52
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan

Det är där myten om T-celler kommer in i bilden. Antikroppar behövdes ju inte.... Tegnell tror säkert att det är dessa som förhindrar en andra våg o inte munskydden alla kineser bär.

Så jag tror Tegnell har trott på flockimmunitet i Wuhan mycket längre än så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in