2020-12-24, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Man må undres hvorfor SH nå går ut i mediene med våpensiktelsen først, og ett par dager senere innrømmer at TH ble anmeldt for drapstrusler i 1994.

Serverer SH den mest skadelige bakgrunnsinformasjonen om TH selv, i et forsøk på å ta styring slik at Tom Hagens omdømme blir minst mulig skadet.

Eller aner SH at en tiltale vil komme snart, og benytter anledningen til å legge frem sitt forsvar med argumenter som ... "Hagen mener også at kidnapperne har spanet på ham og kona i tiden før og etter forsvinningen 31. oktober 2018." ..., som alle forstår er den reneste galskap.

Jeg tenker utilregnelighet. Planlegger SH et forsvar basert på alvorlig psykisk sykdom og utilregnelighet?

Jeg tror dagens avsløring er et svar fra politiet etter at SH forsøker å ta styringen av informasjonen til pressen.
Citera
2020-12-24, 02:03
Medlem
Kan jo hende at den våpensaken og nå trusselsaken er nok til å få startet en rettsak mot TH, blir neppe bare et forenklet forelegg etter dette.
Citera
2020-12-24, 02:07
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Man må undres hvorfor SH nå går ut i mediene med våpensiktelsen først, og ett par dager senere innrømmer at TH ble anmeldt for drapstrusler i 1994.

Serverer SH den mest skadelige bakgrunnsinformasjonen om TH selv, i et forsøk på å ta styring slik at Tom Hagens omdømme blir minst mulig skadet.

Eller aner SH at en tiltale vil komme snart, og benytter anledningen til å legge frem sitt forsvar med argumenter som ... "Hagen mener også at kidnapperne har spanet på ham og kona i tiden før og etter forsvinningen 31. oktober 2018." ..., som alle forstår er den reneste galskap.

Jeg tenker utilregnelighet. Planlegger SH et forsvar basert på alvorlig psykisk sykdom og utilregnelighet?

Det är åtminstone en ny mediestrategi som började med intervjun på nrk och det handlar uppenbarligen om att försöka göra det bästa av en dålig utgångspunkt, tror mer på rädsla för vad som kommer och att SH har sett att det är för få som tror på kidnappningsberättelsen...
TH går i fistel om SH säger något om att TH kan förklarats galen...
Citera
2020-12-24, 02:08
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Dine konspirasjonsteorier tar ingen ende. Du har tidigere stilt spørsmålstegn ved en rettskraftig dom. Du lurte på om dommen var ekte. Jeg viste da til at dommen er omtalt på Wikipedia. Da var du raskt ute med å forsøke å diskreditere opplysningene på Wikipedia. Selvsagt kan man finne feilaktige opplysninger på Wikimedia, men disse blir korrigert, ofte etter kort tid. Hadde opplysningene på Wikimedia vært fake, hadde selvsagt den domfelte forlengst rydda opp i dette. Den domfelte har trolig ikke forsøkt å rydde opp i dette, og det i seg selvbekrefter vel at Wikipedias omtale er riktig.
Nei, jeg glemte ikke å legge til at artikkelen er skrevet av Joh*n Christi*n Elde*. Alle som leser artikkelen, ser jo hvem som har skrevet artikkelen. JCH har skrevet 278 artikler på Store Norske Leksikon. Dette viser at JCH nyter stor respekt, og jeg har ingen grunn til stille spørsmål ved hans juridiske kompetanse.

Hellsculls, Fenvatnet nevnte her ingen konspirasjonsteorier. H*n stilte bare spøremålet om at man var uskyldig om saken ble henlagt.
Det kreves f.eks strenge bevis for å få noen dømt for drap. Men når det gjelder erstatning,så er det nok med overveiende sannsynlighet. I kjente saker kan vi nevne Nicole Simpson. OJ hadde et fremragende forsvar som frikjente han for drapet. Han ble imidlertid dømt til å betale erstatning til offerets etterlatte.

Her kommer mitt spørsmål :
1:Er OJ Simpson uskyldig i drapet på sin kone?
2: Hadde OJ ansvaret for at Nicole ble drept?
3: Hadde han noe med saken å gjøre i det hele tatt?
Citera
2020-12-24, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Kan jo hende at den våpensaken og nå trusselsaken er nok til å få startet en rettsak mot TH, blir neppe bare et forenklet forelegg etter dette.

Tror ikke det finnes noen mulighet for å få en tilståelsesdom i våpensiktelsen nei.
"Nå kan TV 2 fortelle at de samme våpnene, fire pistoler og en skarpladd hagle, er blant politiets bevis også i drapssaken mot Hagen."
Våpnene er blant politiets beviser i drapssaken mot Hagen.

https://www.tv2.no/a/11850950/
Citera
2020-12-24, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
God solsnu
Takk det samme. En hyllest til broderfolket som lot oss få ha egen konge og oljefyrt ego. Noen vokste opp med abba, bjørn borg og volvo amazoooon. Når kommune- og fylkessammenslåingen er fyllført med akevitt, er det på tide å innlemme jemtland og herjedalen så det blir noe mer å sammenslå.
Citera
2020-12-24, 02:13
Medlem
Citat:
Tror ikke det finnes noen mulighet for å få en tilståelsesdom i våpensiktelsen nei.
"Nå kan TV 2 fortelle at de samme våpnene, fire pistoler og en skarpladd hagle, er blant politiets bevis også i drapssaken mot Hagen."

Dette høres ikke ut som god jul for familien i Lørenskog. Blir litt en mer avdempet feiring enn i fjor.
Citera
2020-12-24, 02:13
Medlem
Citat:

Da er det bare å vente på at det lekker ut at ektepakten ble signert under tvang med et skarpladd våpen mot hodet.
Citera
2020-12-24, 02:16
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Takk det samme. En hyllest til broderfolket som lot oss få ha egen konge og oljefyrt ego. Noen vokste opp med abba, bjørn borg og volvo amazoooon. Når kommune- og fylkessammenslåingen er fyllført med akevitt, er det på tide å innlemme jemtland og herjedalen så det blir noe mer å sammenslå.

och bohuslän, eller Båhus som det kallades bör också bli norsk igen
Citera
2020-12-24, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Det är åtminstone en ny mediestrategi som började med intervjun på nrk och det handlar uppenbarligen om att försöka göra det bästa av en dålig utgångspunkt, tror mer på rädsla för vad som kommer och att SH har sett att det är för få som tror på kidnappningsberättelsen...
TH går i fistel om SH säger något om att TH kan förklarats galen...

Må være ekstremt krevende å forsvare Tom Hagen.

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Dette høres ikke ut som god jul for familien i Lørenskog. Blir litt en mer avdempet feiring enn i fjor.

Ja. Her er det "familieproblemer" av helt annen dimensjon og omfang enn det vi vanligvis legger i uttrykket.

Det skrur seg skikkelig til frem mot julaften. Denne familien har opplevd dramatikk i julehøytiden før.

Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Da er det bare å vente på at det lekker ut at ektepakten ble signert under tvang med et skarpladd våpen mot hodet.

Ja. Jeg har stor tro på at episoden er sann. Dessverre.
Citera
2020-12-24, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Frontene skjerpes. Noen tåler tydeligvis ikke at jeg deltar i diskusjonen. Jeg har mottatt denne meldinga fra Lixt. PM ble sendt fra Lixt i går kveld kl. 21.03.

"Hold deg vekk fra forumet, ellers skal jeg legge ut navn og personnummer på han som er anmeldt for å ha forsøkt å påvirke et vitne"

Jeg har en melding til lixt: Dette var et særdeles ynkelig forsøk på å begrense min ytringsfrihet.
Jeg har vært ute en vinternatt før, du greier ikke å skremme meg til taushet!

https://imgur.com/a/cHCVG4S

Trusler er jeg ikke en spesielt stor fan av. Hvorfor fikk du denne?
Citera
2020-12-24, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farkosten
Du glefser kun dersom opplysninger går iTHs disfavør. Da er det ingen tvil om at du har en egen agenda. Om jeg ikke husker feil, så har du for ikke så lenge siden applaudert en hinsides teori, som ville ha krepert ved minste kristiske spørsmål. På en måten gjør du deg selv irrelevant, og folk gidder ikke lenger å dele info der du er. Selvfølgelig skal man være kritisk til udokumentert info, og det er hver enkelt brukers ansvar. Du er en bruker som er forholdsvis nylig registrert. Likevel er det du og Z som står på og fyller tråden som om det skulle være en fulltids jobb. Det gjør meg veldig skeptisk til agendaen.

Dumt det skal være slik

Jeg har stor glede av å spille djevelens advokat. Finner du meg uinteressant, er det bare scolle forbi. Det gjentas til stadighet at "TT er tomme for argumenter og tyr til personangrep". Det er derfor interesant å registrere at de som ofte retter en dirrende, moralsk pekefinger mot personangrep, frastår å kommentere Lixts grove trussel. En trussel, et desperat forsøk på få meg til å slutte å kommentere. Du nevner heller ikke høytsvevende teorier som omfatter Wiborg og Arbeiderpartiet. Teorier som virkelig er hinsides.
Benytter sjansen til å ønske deg og alle andre brukere en riktig god jul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in