2020-12-24, 01:23
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Dette sitatet kan rett og slett ikke stemme.
"Hagen mener også at kidnapperne har spanet på ham og kona i tiden før og etter forsvinningen 31. oktober 2018. Det er derfor han har hatt en skarpladd hagle ved senga, har han skriftlig uttrykt til politiet via sin forsvarer Svein Holden."
At kidnapperne skal ha spanet på ham etter forsvinningen. På ham og kona før og etter forsvinningen. Denne galskapen har altså SH videreformidlet til politiet.

Også trusselen om å få "noen til å forsvinne for alltid", "slik at de aldri blir funnet mer", har vært nevnt tidligere i tråden. Truslene er nå bekreftet.

Tom Hagen ble anmeldt for trusler i desember 1994. Trussel-om-å-signere-ektepakt-med-pistol-mot-hodet skal ha skjedd ved juletider 1993. OL på Lillehammer 12. til 27. februar 1994. Jan Wiborg falt i døden 21. juni 1994. Disse hendelsene skjedde i perioden TH angivelig møtte veggen, og ansatte GHH for "å gjøre minst mulig" frem til Hagen hadde stablet seg på beina igjen.

Hvor lang karriere har torpedoer, leiemordere, hitmen, eller hva man skal kalle det.
"Dessuten ga Hagen, ifølge vitnet, uttrykk for at han kjente folk som kunne få ham drept, uten selv å bli tatt for det."
En tom trussel, eller kjente virkelig TH noen som kunne drepe for han? Er det sannsynlig at samme leiemorder kan fortsatt være aktiv og ta imot oppdrag, 24 år etter politianmeldt trussel.

Det er kun den ene politianmeldte trusselen som er kjent. Men, vil folk som blir truet på livet alltid gå til politiet og anmelde truslene? Det kan finnes mange som har blitt utsatt for trusler men som aldri har anmeldt. Håper de melder seg nå, om det finnes noen som har opplevd det samme.

TV2 i natt
Indikerer at Tom Hagen har lav terskel for trusler og vold

denna förklaring SH kommer med till media är bara rör, samlar på vapen men skulle lämna in när det var amnesti, men han glömde det, han hade tre pistoler som inte fungerar och det laddade hagelgeväret och en SW-pistol för att han var rädd, men fixade inte larmet...
Bull Shit låter det som för mig...
Han har en potential för våld som kan passa bra med siktelsene...
Citera
2020-12-24, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Her kommer en personlig hilsen fra meg...

God jul til alle - unntatt GM(ene)!

Husk at man er uskyldig til det motsatte er bevist ♥️
Uten sammenligning for øvrig skal vi i dag, helt uten annet bevis enn det som står skrevet i ei gammel bok full av motsetninger, feire tidenes desidert verste massemorder og psykopat. Han hadde ikke engang bursdag denne dagen, men kirka stjal joulen.
Citera
2020-12-24, 01:30
Medlem
Også nattens tv2-artikkel ser ut til å ha Svein Holden som kilde.
"Politiet mener at våpenfunn på soverommet og et vitne som hevder seg drapstruet av Tom Hagen (70) på 1990-tallet, tyder på at milliardæren har lett for å opptre voldelig og truende."
"Holden mener, slik han kjenner bevisene i saken, at det ikke er grunnlag for å ta ut tiltale mot Tom Hagen."
Går ut fra at Holden her mener at de 24 årene som var gått fra truslene i 1994 frem til drap og forsvinning i 2018, på ett eller annet vis skal telle til Hagens fordel. At perioden var rolig og uten anmeldelser.

Men, det kommer jo an på nå da, om det er flere som vil melde fra om å ha blitt utsatt for trusler fra Tom Hagen.

At Tom Hagen beviselig har opptrådt voldelig og truende, tror jeg er årsaken til at AE måtte bli utsatt for en fake kidnapping heller enn en fake ulykke.

tv2 i natt
Indikerer at Tom Hagen har lav terskel for trusler og vold
Citera
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Uten sammenligning for øvrig skal vi i dag, helt uten annet bevis enn det som står skrevet i ei gammel bok full av motsetninger, feire tidenes desidert verste massemorder og psykopat. Han hadde ikke engang bursdag denne dagen, men kirka stjal joulen.

God solsnu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miyazaki
Å svare med et spørsmål slik at du kan unngå å svare på mitt spørsmål blir for enkelt Har lest lenge nok forresten.

Din påstand i innlegget ditt er at AE ikke er drept for penger. Jeg blir nysgjerrig på hva din teori er, som gjør at det ikke er penger involvert i forbrytelsen? Har du pendlet over på kattens GG-plott?

Nej då, det har jag inte.
Och nej då, jag har inte sagt att Legokatt har svar på allt, men kan heller inte på ett argumenterande sätt peka bort från den teori som Legokatt visar.
Vi har tidigare talat om möjligheten att AEH frivilligt försvunnit, med eller utan "medhjälpare".
Kan ju ha skett delvis på grund av pengar, men inte "dräpt för pengar".
Det har skrivits om att TH kan ha en hemlig "dam" som ville ha AEH bort från sin karta.
Det har faktiskt också skrivits om att någon ville hämnas på TH, utan att pengar är huvudorsaken.

Jag skrev förut att det kan vara en hämnd från GM i den kidnappingshistoria, där TH och AEH väcktes på natten av att en som flytt från kidnappare sökt hjälp av dem - och att (som jag läst) TH vittnat mot dem.
...
Ja, fortsätt.
Citera
2020-12-24, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Ja, det er rart. Jeg har vanskelig for å tro at innleide profesjonelle har vasket etter seg.
Og hvis det er TH som har vasket, hvorfor bare trappeløpet. Kan det være for å skjule at hun falt ned trappa? Og i så tilfelle hvorfor? Han påsto at han ikke så slepesporene, mens et familiemedlem sa at TH umulig kan ha oversett slepesporene. Kan han ha vasket slik at han dermed kunne si at han ikke hadde sett noe blodspor i trappa? Kanskje det var så masse blod og avføring/slepespor på badet at han skjønte at det var umulig å prøve å skjule dette. Politiet ville finne åstedet uansett. Noen mener at TH ikke har vært inni huset i det hele tatt etter at han dro fra Futurum. At han ringte fra utsiden av huset, eller garasjen. Og så er det rart dette med valpen som jeg var inne på for et par dager siden. Mye villedninger og løgner fra TH tror jeg.

Men hur kunde han ha trusselbrevet med sig till polisen om han inte varit inne i bostaden?
Någon annan som överlämnat det till honom och beskrivit hur kläder och vigselring låg mm?
Oavsett skuld, borde han inte vilja se hur det såg ut i bostaden vid det tillfället?
Citera
2020-12-24, 01:38
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jeg er enig med deg i at man ikke skal gjøre personlige angrep.

Det er best å la personen eller personene skrive hva de synes.
Ellers blir det bare mye nonchalanse her på tråden.

Jeg er helt enig med deg. Når man påberopeer seg nøytralitet i utgangspunktet, så blir det litt for overbevisende når man kun er kristisk i en retning. Dumt det har blitt slik, men tåden kunne virkelig hatt nytte av informasjon som framkommer på PM. Folk gidder rett og slett ikke lenger å komme med info, når disse to, tre på forumet hiver seg på for å dissekere. Da får tråden heller bare vente og se hva som kommer fram via statsfinansierte kanaler etterhvert.
Citera
2020-12-24, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
det var en i maj som skrev något om en död som officiellt var hjärtattack någon gång på 90-talet som inte var naturligt...
annars har vi fallet i 1970 som kunde ha varit exakt det, eller inte...
wiborg 90 tallet angåede striden om hovedflyplassen, gardermoen eller hurum.
Citera
2020-12-24, 01:49
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Men kjære deg, dette er da et forum hvor vi diskuterer!
Hvorfor trekke fram en anmeldelse fra 94, uten å opplyse om at anmeldelsen ble henlagt? Vanlige årsaker til henleggelseer "henlagt på grunn av bevisets stilling, "intet straffbart forhold påvist, eller at saken blir henlagt av kapasitetsmessige forhold. Er saken alvorlig, blir den selvsagt ikke henlagt på grunn manglende kapasitet.
Det kan være at politiet ikke oppfattet anmelder troverdig, anmeldelsen kan bli oppfattet som oppkonstruert.
Når politiet valgte å henlegge anmeldelsen, er selvsagt denne anmeldte å anse som uskyldig.
Dette er ikke personlig for meg, men jeg synes det er uredelig å argumentere på denne måten. Dette har også prega politiets lekkasjer. Man lekker, de forteller om hendelser som peker mot TH, men unnlater å fortelle at det kan finnes naturlige forklaringer på det "mistenkelige".
Jeg har tidigere skrevet at TH kan være skyldig. Når jeg følger denne saken, har det å gjøre med min interesse for kriminalsaker og rettssikkerhet generelt.
TH kan være en drittsekk og også en morder, men av det vi så langt kjenner til, holder ikke dette i en rettssal. Det er vel også det politiet sier.

Du glefser kun dersom opplysninger går iTHs disfavør. Da er det ingen tvil om at du har en egen agenda. Om jeg ikke husker feil, så har du for ikke så lenge siden applaudert en hinsides teori, som ville ha krepert ved minste kristiske spørsmål. På en måten gjør du deg selv irrelevant, og folk gidder ikke lenger å dele info der du er. Selvfølgelig skal man være kritisk til udokumentert info, og det er hver enkelt brukers ansvar. Du er en bruker som er forholdsvis nylig registrert. Likevel er det du og Z som står på og fyller tråden som om det skulle være en fulltids jobb. Det gjør meg veldig skeptisk til agendaen.

Dumt det skal være slik
Citera
2020-12-24, 01:51
Medlem
Farkostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Disse opplysningene, f.eks. utroskap og rusmisbruk, har vært i tråden siden begynnelsen, så det er egentlig ikke noe nytt fra PM.

Det er plenty av opplysninger som ikke ender opp i tråden.
Folk som søker dem vet hvor de skal henvende seg.
Citera
2020-12-24, 01:51
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
wiborg 90 tallet angåede striden om hovedflyplassen, gardermoen eller hurum.

den här personen menade inte JFW som jag minns det, jag kan ha fel men som jag minns, handlade det om något lokalt...
Citera
2020-12-24, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
denna förklaring SH kommer med till media är bara rör, samlar på vapen men skulle lämna in när det var amnesti, men han glömde det, han hade tre pistoler som inte fungerar och det laddade hagelgeväret och en SW-pistol för att han var rädd, men fixade inte larmet...
Bull Shit låter det som för mig...
Han har en potential för våld som kan passa bra med siktelsene...

Man må undres hvorfor SH nå går ut i mediene med våpensiktelsen først, og ett par dager senere innrømmer at TH ble anmeldt for drapstrusler i 1994.

Serverer SH den mest skadelige bakgrunnsinformasjonen om TH selv, i et forsøk på å ta styring slik at Tom Hagens omdømme blir minst mulig skadet.

Eller aner SH at en tiltale vil komme snart, og benytter anledningen til å legge frem sitt forsvar med argumenter som ... "Hagen mener også at kidnapperne har spanet på ham og kona i tiden før og etter forsvinningen 31. oktober 2018." ..., som alle forstår er den reneste galskap.

Jeg tenker utilregnelighet. Planlegger SH et forsvar basert på alvorlig psykisk sykdom og utilregnelighet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in