2020-12-23, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Når det gjelder damene/vitnene sine forklaringer i Ås. Hva tror dere er deres poeng? Oppmerksomhet. Snakker vi om to psykisk syke personer. Lystløgnere eller hva?

Antingen var det AEH de såg - eller var det någon som liknade AEH.
Att de kom på det efteråt, alltså efter att ha sett bilden av AEH i media,
tycker jag stärker deras vittnesutsaga.
De kände ju inte ens varandra, ändå tänkte båda likadant.
Citera
2020-12-23, 23:51
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
TV2.no:
«Dessuten ga Hagen, ifølge vitnet, uttrykk for at han kjente folk som kunne få ham drept, uten selv å bli tatt for det.»

Dette åpner selvsagt for at TH faktisk kan ha leid folk til å utføre drapet på kona, noe jeg ikke trodde en kontrollfreak av en 70 årig milliardær kunne få seg til å gjøre.

Dette var 24 år før AE ble drept, og sannsynligvis ikke eneste gang TH kunne tenke seg å leie noen for å utføre en jobb for seg. At han omgås kapable folk til dette er mildt sagt oppsiktsvekkende.
Dette er grunnen til at jeg aldri har vært fremmed for tanken om at flere kan være involvert, noen som har drept på oppdrag før.

Jeg utelukker heller ikke muligheten for at TH har vært borti folk og kriminelle miljø som har fått konen hans drept som hevn for noe. At han vet hva som har skjedd og hvorfor, men at han er innblandet i saker som gjør at han ikke kan eller vil fortelle.
Citera
2020-12-24, 00:06
Medlem
Till Moshata

Jag håller fullständigt med dig i detta inlägg, mycket bra skrivet.

Antingen var det AEH de såg - eller var det någon som liknade AEH.
Att de kom på det efteråt, alltså efter att ha sett bilden av AEH i media,
tycker jag stärker deras vittnesutsaga.
De kände ju inte ens varandra, ändå tänkte båda likadant.
Citera
2020-12-24, 00:11
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Dette er grunnen til at jeg aldri har vært fremmed for tanken om at flere kan være involvert, noen som har drept på oppdrag før.

Jeg utelukker heller ikke muligheten for at TH har vært borti folk og kriminelle miljø som har fått konen hans drept som hevn for noe. At han vet hva som har skjedd og hvorfor, men at han er innblandet i saker som gjør at han ikke kan eller vil fortelle.
Mulig, men å drepe kona var neppe en hevn når man får historikken om forholdet og hennes ønske om skilsmisse, så det tviler jeg på. Barn eller barnebarn vill vært mer naturlig som mål for hevn.

Opplysningen om at han selv har sagt han har folk som kan utføre drap for seg uten at han blir tatt, var ny for min del.
Citera
2020-12-24, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det pussige er at trappenedgangen er vasket ned mens badet stod igjen urørt.

Ja, det er rart. Jeg har vanskelig for å tro at innleide profesjonelle har vasket etter seg.
Og hvis det er TH som har vasket, hvorfor bare trappeløpet. Kan det være for å skjule at hun falt ned trappa? Og i så tilfelle hvorfor? Han påsto at han ikke så slepesporene, mens et familiemedlem sa at TH umulig kan ha oversett slepesporene. Kan han ha vasket slik at han dermed kunne si at han ikke hadde sett noe blodspor i trappa? Kanskje det var så masse blod og avføring/slepespor på badet at han skjønte at det var umulig å prøve å skjule dette. Politiet ville finne åstedet uansett. Noen mener at TH ikke har vært inni huset i det hele tatt etter at han dro fra Futurum. At han ringte fra utsiden av huset, eller garasjen. Og så er det rart dette med valpen som jeg var inne på for et par dager siden. Mye villedninger og løgner fra TH tror jeg.
Citera
2020-12-24, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lixt
At TH har drept henne selv, eller fått noen innleide til å drepe henne, noe jeg har trodd siden januar 2019.

Og hva er din teori da?
Citera
2020-12-24, 00:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 960
Får en større og større mistanke om at AE ikke er første offeret til TH..

HM.. Av det som har kommet frem i det siste, så virker han jo helt psycho. avisutklipp, "drepe sakte men sikkert", pistoler, trusler osv. så det kan godt hende at det er flere.
Citera
2020-12-24, 00:42
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
HM.. Av det som har kommet frem i det siste, så virker han jo helt psycho. avisutklipp, "drepe sakte men sikkert", pistoler, trusler osv. så det kan godt hende at det er flere.

det var en i maj som skrev något om en död som officiellt var hjärtattack någon gång på 90-talet som inte var naturligt...
annars har vi fallet i 1970 som kunde ha varit exakt det, eller inte...
Citera
2020-12-24, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus

Det er veldig ofte ugler i mosen hos selfmade personer som går fra rags to riches helt på egenhånd. Søndagsskolegutter blir sjelden milliardærer. Nettverk,inside informasjon,trusler,etc... mafia light. Sa jeg Røkke? «It is very rare for the Mafia to recruit an outsider for a single job, and such people are liable to be eliminated soon afterwards because they become expendable liabilities.» Gambetta (1996), p. 66
Citera
2020-12-24, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Har du bokmerket Varingen, Blogger og NB

Er dette den eneste kommentaren du har til trusselen? Jeg har abonnementet +Alt. Da har jeg tilgang til alt innhold i 70 lokalaviser. Nå følger jeg korrupssjonsaken i Nittedal, Varingen er lokalavisa som har best dekning på den saken. Jeg følger 10-15 norske og svenske blogger. NB er forkortelsen for Nasjonalbiblioteket. Dette er et skattkammer! Alt av bøker utgitt før 2000 er digitaliserte, og er fritt tilgjengelig. I tillegg kan man lese gamle aviser. Interessant å lese om gamle kriminalsaker, landssvikoppgjøret etc. Uunnværlig kilde, hvis man trenger bakgrunnsmateriale for en artikkel. Og et mekka for slektsforskere. Anbefales på det varmeste.
Citera
2020-12-24, 01:08
Medlem
Dette sitatet kan rett og slett ikke stemme.
"Hagen mener også at kidnapperne har spanet på ham og kona i tiden før og etter forsvinningen 31. oktober 2018. Det er derfor han har hatt en skarpladd hagle ved senga, har han skriftlig uttrykt til politiet via sin forsvarer Svein Holden."
At kidnapperne skal ha spanet på ham etter forsvinningen. På ham og kona før og etter forsvinningen. Denne galskapen har altså SH videreformidlet til politiet.

Også trusselen om å få "noen til å forsvinne for alltid", "slik at de aldri blir funnet mer", har vært nevnt tidligere i tråden. Truslene er nå bekreftet.

Tom Hagen ble anmeldt for trusler i desember 1994. Trussel-om-å-signere-ektepakt-med-pistol-mot-hodet skal ha skjedd ved juletider 1993. OL på Lillehammer 12. til 27. februar 1994. Jan Wiborg falt i døden 21. juni 1994. Disse hendelsene skjedde i perioden TH angivelig møtte veggen, og ansatte GHH for "å gjøre minst mulig" frem til Hagen hadde stablet seg på beina igjen.

Hvor lang karriere har torpedoer, leiemordere, hitmen, eller hva man skal kalle det.
"Dessuten ga Hagen, ifølge vitnet, uttrykk for at han kjente folk som kunne få ham drept, uten selv å bli tatt for det."
En tom trussel, eller kjente virkelig TH noen som kunne drepe for han? Er det sannsynlig at samme leiemorder kan fortsatt være aktiv og ta imot oppdrag, 24 år etter politianmeldt trussel.

Det er kun den ene politianmeldte trusselen som er kjent. Men, vil folk som blir truet på livet alltid gå til politiet og anmelde truslene? Det kan finnes mange som har blitt utsatt for trusler men som aldri har anmeldt. Håper de melder seg nå, om det finnes noen som har opplevd det samme.

TV2 i natt
Indikerer at Tom Hagen har lav terskel for trusler og vold
Citera
2020-12-24, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Du tar nok litt feil her. Henlagt er ikke det samme som at man er uskydig, men at politiet velger å ikke straffeforfølge saken. En av henleggelseskodene går på at man ikke er strafferettslig tilregnelig. Det betyr ikke at vedkommende ikke har gjordt det han er anmeldt for, men at vedkommende av ulike grunner ikke straffeforølges. De aller fleste saker som henlegges, henlegges p.ga. bevisets stilling.
Det trenger ikke å bety at det ikke finnes bevis, men at p.ga. kostnadene forbundet med å finne disse bevisene blir for høye.
Jeg tror nok at de har oppfattet han som troverdig, men det blir vanskelig å bevise. Det blir ord mot ord når TH setter seg på bakbeina og lyver, eller nekter å svare, slik han bruker å gjøre.
Vi må få lov til å syntes, mene og spekulere her inne uavhengig av om du tror at saken ikke kommer opp i noen rettsak. Du sier at det ikke er personlig for deg, men det lyser jo gjennom at det er nettopp det. Du ropte og skrek når THs personnummer ble lagt ut. Man kunne se nummeret på et eiendomsdokument. Men jeg kan si sikkert at vi ville ikke hørt et ord fra deg om svogerens personnummer ble lagt ut. Det er flere andre momenter som viser at saken er personlig for deg. Du prøver så godt du kan å skjule at det er personlig. Bl.a. påsto du at grunnen til at THs personnummer ikke skulle legges ut, var faren for at Flashback kunne legges ned. En svenske bygde opp under uttalelsen din med å si at FB hadde vært i hardt vær før, ved å poste en 25 år gammel link der det sto at FB var i fare for å bli stengt ute. Den tiden Flashback brukte SE istedetfor ORG i slutten.
Henleggelse som intet straffbart forhold anses bevist er den sterkeste henleggelseskoden. Henleggelse pga bevisets stilling den andre. Betyr ikke at du nødvendigvis er uskyldig, men at bevisene ikke holder til domfellelse.. Påtaleunnlatelse er unnlatt påtale av ulike grunner, men at straffeskyld ellers anses bevist. Forelegg er en annen variant, men brukes i mindre alvorlige straffesaker. Kan utfordres i retten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in