• 4
  • 5
2020-12-17, 21:22
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Det är Sverige som gör fel som låter såna som Ali får stanna.

Beror givetvis på omständigheterna i enskilt fall. Man måste titta närmare på enskilda fall.
Annars kan jag nog sträcka mig till att hålla med.
Citera
2020-12-17, 22:30
Medlem
Och så kryllar det av hemlösa svenskar.... Det är skillnad på människor och människor.
Citera
2020-12-17, 22:35
Medlem
Sladdarens avatar
Han kom alltså 2012, jag har ingen aning om varför man drar in kriminella i landet för hans historik verkar bara vara att uttnyttja systemet och kriminalisera sen han kom hit, men har iaf haft orken att lära sig svenska till en hyffsad del.

Poängen är var går gränsen för det och till hur stor andel importerade och finns det ingen tröskel så är det ju poänglöst att dom lyfter på arslet och börja skotta

Jag vet inte, men sk pass -medborgarskap bör ju ske ifall man är en rättskaffens människa och gör sitt yttersta att försöka försörja sig själv eller utbilda sig eller åtminstone inte alls börja en småkriminell bana för att sen utöka sin brottslighet till grova instanser.

Ser ingen orsak varför man ska få medborgarskap utan en prövotid på iaf på 10 år och om man är född här av svartskalle föräldrar. Då får man ju helt enkelt börja räkna med att sitt medborgarskap kan bli indraget istället from 14 år tom 20 år och då ska man sitta av sitt straff i sitt hemland och inte få återkomma. Iaf en förälder får följa med på resan där ingen återresa sker

Man måste införa lagar för att hålla det importerade buset i nackskinnet strike 1,2 and 3 your out liksom. Så det finns nåt värde, respekt och tacksamhet att bo i sverige för svartskallar, istället för att flamsa runt hur dom vill men dom får ändå stanna kvar
Senast redigerad av Sladdaren 2020-12-17 kl. 22:38.
Citera
2020-12-18, 05:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Beror givetvis på omständigheterna i enskilt fall. Man måste titta närmare på enskilda fall.
Annars kan jag nog sträcka mig till att hålla med.

Finns inga enskilda fall bedömningar. Sverige missbruka tolkningen av asylrätten , gör för generösa tolkningar och gör det för lätt för odjur som Ali få stanna. Ali tillhör inte ens den europiska folkstammen , han har INGENTING i vår del av världen att göra.
Citera
2020-12-18, 20:07
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Finns inga enskilda fall bedömningar. Sverige missbruka tolkningen av asylrätten , gör för generösa tolkningar och gör det för lätt för odjur som Ali få stanna. Ali tillhör inte ens den europiska folkstammen , han har INGENTING i vår del av världen att göra.

Varje land avgör detta själva. Och i slutpunkten betyder detta riksledningens avgöranden.
Citera
2020-12-19, 02:06
Medlem
MrMarios avatar
Fy-f-an vilka äckliga parasiter som Sverige tar emot. Avlivning utan begravning är det enda som borde finansieras för dylika varelser.
Citera
2020-12-19, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Du behöver inte tro, bara gå in på ”hotellets” hemsida och kolla listpriserna.

Sen bör väl tilläggas att detta inte är ett hotell i vanlig bemärkelse utan en tillfälligtboendeanläggning, och standarden också är därefter (se bilder på hemsida).

http://hotelljouren.se/

Men det försvarar dock inte personens beteende.

Bilderna ser överraskande bra ut. Anläggningen räknas INTE som lyxhotell, definitivt inte heller prisnivån, men den allmänna rumsstandarden är väl lika hög som på mången enklare kommersiell hotell. Ja, bättre, eftersom det finns kok- och mat möjligheter på rummet. Det brukar inte finnas på vanliga hotell.

Jag minns vad andra flyktingar har berättat. De har nödplacerats på hotell. till synes fint, socialtjänsten fick betala pengar. Men de menade att socialtjänsten slösar grovt med pengar. Det hade varit billigare och bättre för alla berörda om de fått hälften av pengarna i handen, och frihet att hitta något själva.
Som det nu var, visst hade de tak över huvudet och en säng, men de kunde inte ens koka sig lite te...

Men det kan alltså de som bor på denna hotelljour.
Citera
2020-12-19, 12:49
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcS
Bilderna ser överraskande bra ut. Anläggningen räknas INTE som lyxhotell, definitivt inte heller prisnivån, men den allmänna rumsstandarden är väl lika hög som på mången enklare kommersiell hotell. Ja, bättre, eftersom det finns kok- och mat möjligheter på rummet. Det brukar inte finnas på vanliga hotell.

Jag minns vad andra flyktingar har berättat. De har nödplacerats på hotell. till synes fint, socialtjänsten fick betala pengar. Men de menade att socialtjänsten slösar grovt med pengar. Det hade varit billigare och bättre för alla berörda om de fått hälften av pengarna i handen, och frihet att hitta något själva.
Som det nu var, visst hade de tak över huvudet och en säng, men de kunde inte ens koka sig lite te...

Ja Ali hade det troligen bättre i deras eget land så åk hem då?
Citera
2020-12-19, 13:08
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcS

Kan du förklara varför min familj skall betala överhuvudtaget till denna person. Det är ju inte så att min familj får del i sosspengar. Det enda vi får del av, det är att betala.

Jag tycker att vi öppnar Marstrandsfästning igen. Så har vi löst både boendefrågan och den kriminella frågan.
Citera
2020-12-23, 22:02
Bannlyst
Citat:
Simulant säger jag.. Ömmande skäl inte skäl för att få stanna..
Ömmande skäl är det nya svarta, regeringen formulerar nya ömmande skäl på löpande band!
Citera
2020-12-24, 02:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SlayerFan
Ömmande skäl är det nya svarta, regeringen formulerar nya ömmande skäl på löpande band!

Det är fel. Möjligen extrem ömmande skäl. Det är vidrig att Sverige ens ta emot flyktingar. Vi behöver inte dom jävla skräpmänniskorna.
Citera
2020-12-24, 21:26
Medlem
Gentss avatar
Var utanför där idag. Hade köpt en blombukett och ville hälsa Aliyas välkommen. Han var dessvärre inte hemma.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in