Citat:
Ursprungligen postat av
Maharaja79
Ja, det stämmer. Och dessvärre verkar det som om inget kan stoppa utvecklingen mot att det kommer att nå den "psykologiskt svåra att ta in" siffran 10.000 döda, inom en ganska snar framtid...
En svag ljusglimt är att folket i senaste mätningen tappat oerhört mycket i förtroende för FHM, och att folket nu själva önskar mer långtgående åtgärder för att hindra smittspridning, vilket jag rapporterade om här idag. Tyvärr får det nog en liten verkan ute i verkligheten, då som undersökningen sade, att vi svenskar nog gärna väntar på instruktioner...
Men det innebär för mig ett litet hopp, i alla fall. Jag har länge känt mig som en "märklig figur" som velat stoppa smittspridning och dödsfall så långt som möjligt. Nu verkar "allmänna opinionen" också gå ditåt. Till slut..
Ja jag med, på mitt arbete säger alltid min kollega
- Jamen här är alla friska (fastän de inte är det), det har varit mycket smitta på min arbetsplats på olika avdelningar. Och nämner man aerosol så blir min kollega mycket irriterad och
- Ja men jag litar på myndigheterna.
Sista veckan är första veckan som jag hört kollegan uttrycka någon sorts oro. Så ja, jag har nog räknats som mycket "underlig".