Citat:
Ursprungligen postat av
pronh
Nå snakket jeg om smittede, og ikke døde personer. Og å se på døde siste døgn gir ingen mening.
På søndag var det registrert totalt 413 koronarelaterte dødsfall i Norge. Tolv av dem fant sted i forrige uke.
– Dette er nesten en halvering i forhold til de foregående fire ukene, men det er for tidlig å si om dette er en reel nedgang da etterregistreringer av dødsfall kan forekomme, skriver FHI.
Och jag snackar om om antal döda per dygn, trenden är att det ökar i Norge, Danmark och Finland, länder där man har förfasat sig över Sveriges höga dödstal.
Till exempel Norge och Finland har sedan det drog igång rapporterat ytterst få eller noll dödsfall per dygn, men nu kan vi notera att det rapporteras dödsfall i stort sett dagligen, i vissa fall tvåsiffrigt.
Jag tänker mig att du "snakket" om omfattningen på spridningen i Sverige för att försöka påskina att Sverige ligger sämst till, jag kontrar med att det avlider människor även i Norge, och det tycks öka, kan ju vara bra att ha i åtanke.
Jag anser att det är för tidigt att dra slutsatser som säger att Norge är på nedgång.