2020-12-23, 12:31
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BullensPilsner
BO=brotts offer. I detta fall är den döde GM eller MGM. Brottsoffer bör alltså vara den som äger fastigheten GM attackerade/bröt sig in i.
Fanns det inte fog för en avrättning, om det t ex var en downie som ville tillbaka in i värmen på sitt gruppboende som pepprades av de nervösa poliserna, då är GM även BO.
Citera
2020-12-23, 12:41
Medlem
Händelsen inträffade på Almgården i Eksjö. Främst ett äldre boende.
Citera
2020-12-23, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maajkie
Händelsen inträffade på Almgården i Eksjö. Främst ett äldre boende.

Finns ett HVB-hem alldeles i närheten. Vet inte ifall Almgården och Navigatorn kanske delar vissa lokaler?

https://nytida.se/verksamheter/navigatorn/
Citera
2020-12-23, 13:07
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Självklart (mest sannolikt) en helvit svensk som fått sätta livet till - svensk polis skjuter enkom etniska svenskar av ren feghet! Blattar skjuter bara varandra i gängkrigen och svensk polis vågar inte hamna i "rasismfällan". Nu har jag inget alls för denne kretin om denne är en notorisk brottsling, oavsett hudfärg, men det är frapperande hur ofta hudfärgen är vit på BO i Sverige och sällan brun, eller svart. Skulle vara otroligt intressant med adekvata och riktiga siffror på detta.
Citera
2020-12-23, 13:18
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkommanden
Låter otroligt, var var det?

3st kvinnliga poliser som borde ha suttit bakom en dator iställe, så här värdelösa är kvinnliga poliser

https://www.youtube.com/watch?v=EIzpOOGSbTo&has_verified=1
Citera
2020-12-23, 13:22
Medlem
Tystnaden från politiker och media gällande ärendet bekräftar att det är en svensk som skjutits.

Polisen skjuter inte mörka män. Det vågar de inte och får inte.
Däremot går vita män alldeles utmärkt att skjuta ihjäl. Inga krigsrubriker, inga upplopp, ingen demonstration, ingen rasism osv.

Tänk på att polisen numera består av värdegrunds människor som VET att vita män är satan själv och att enda anledningen till att invandrare begår brott är pga att de är utsatta för strukturell rasism och därmed i princip har carte blanche och lan göra som de vill. Hota, våldföra sig mot polisen går hur bra som helst, polisen ingriper inte om du är icke svensk.
Citera
2020-12-23, 13:23
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Ihjälskjutningen av en förvirrad fylleskalle alt pundare.

Missförstå mig inte - jag är för (rejält!) skärpta straff - men den rättskipningen ska ske i domstol och inte av en troligen - som någon så träffande (sic!) skrev - "hästsvanspolis".

Självklart. Men jag prioriterar en polis liv 10 ggr framför en brottslings. Killen hade otur som sprang in i en polis som tog det säkra före det osäkra.
Citera
2020-12-23, 13:26
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Självklart. Men jag prioriterar en polis liv 10 ggr framför en brottslings. Killen hade otur som sprang in i en polis som tog det säkra före det osäkra.

Så KAN det ha gått till, men jag tvivlar tyvärr.
Citera
2020-12-23, 13:30
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Tystnaden från politiker och media gällande ärendet bekräftar att det är en svensk som skjutits.

Polisen skjuter inte mörka män. Det vågar de inte och får inte.
Däremot går vita män alldeles utmärkt att skjuta ihjäl. Inga krigsrubriker, inga upplopp, ingen demonstration, ingen rasism osv.

Tänk på att polisen numera består av värdegrunds människor som VET att vita män är satan själv och att enda anledningen till att invandrare begår brott är pga att de är utsatta för strukturell rasism och därmed i princip har carte blanche och lan göra som de vill. Hota, våldföra sig mot polisen går hur bra som helst, polisen ingriper inte om du är icke svensk.

(min fetning) Så är det. Riktigt även i övrigt. Tänk er en huding här... oj oj oj - då hade BLM redan samlats på Sergels torg.
Citera
2020-12-23, 13:31
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Growe
ha det där är så jävla pinsamt.. dom har ju inget att sätta imot..

killen som drog ner honom hade ju honom tills dess att dom kör bort honom.. klantiga snutar..

detta var 1person.. 10personer så hade ju dessa sprungit grinandes till skogs.
ruskigt pinsamt och se

Disrespectful... Man skall vara STOLT över den svenska ordningsmakten, basta!
Citera
2020-12-23, 13:32
Medlem
Någon som vet namnet på inbrottstjuven?
Citera
2020-12-23, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornelia92
Han har väl gjort motstånd eller försökt attackera polisen, om han blir skjuten. Som vanligt vill Polisen inte släppa några detaljer alls.

I samband med gripandet uppstod en situation som slutade med att mannen sköts med så kallad verkanseld.

Mannen skadades svårt och polispatrullen påbörjade första hjälpen samtidigt som de tog sig till sjukhuset. Där fick mannen ytterligare vård innan han dödförklarades
.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/jonkoping/man-ihjalskjuten-av-polis-vid-inbrott-i-morse

Stackars lilla inbrottstjuv. Tycker det borde anordnas en stödgala till förmån för tjuven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in