2020-12-23, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Ingen som sitter inne (sic!) med info om GM? (eller snarare GM/BO).

Som någon skrev; avsaknaden av kravaller, BLM-närvaro samt frånvaron av beklagande politiker tyder på att det (som vanligt) rör sig om en svensk.

Fy fan.

Eller att folk vet precis lika lite som du vem det är. Eller att det är rätt ovanligt att folk sluter upp bakom folk som blivit skjutna av polisen. Men det står dig fritt att gå ut och protestera, du behöver inte vänta på att andra gör det åt dig.
Citera
2020-12-23, 09:56
Medlem
insvepts avatar
Det här ska bli intressant.

Kommer ni ihåg den där gårdsägaren som sköt ihjäl en påtänd kille som trängde sig in i hans hus och dödshotade gårdsägaren?

Där dömdes att det inte var nödvärn. Gårdsägaren skulle tydligen kunna ha gjort mer, såsom att låsa in sig i ett rum eller ringa polisen.

Jag antar att polisen blir av med sitt arbete, vapenlicenser och kännbara påföljder som fängelse och skadestånd om det ska dömas konsekvent.
Citera
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Eller att folk vet precis lika lite som du vem det är. Eller att det är rätt ovanligt att folk sluter upp bakom folk som blivit skjutna av polisen. Men det står dig fritt att gå ut och protestera, du behöver inte vänta på att andra gör det åt dig.

Vi kan väl slå vad om en julglögg??? Etnisk svensk my bet.
Citera
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocolele
Vet du och ts vad BO är förkortning för?

BO = fastighetsägaren / den som bor där som fick sin fastighet vandaliserad.

GM = Fick lära sig den hårda vägen av polisen.

Ja tack, jag vet mycket väl vad alla förkortningar i ABoK står för så du kan sluta lägga energi på mig med den OT du håller på med.

Vad TS vet kan jag naturligtvis inte svara på. Varför frågar du ens mig om det?

Släpp dina dumheter nu.
Citera
2020-12-23, 09:58
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insvept
- - -

Jag antar att polisen blir av med sitt arbete, vapenlicenser och kännbara påföljder som fängelse och skadestånd om det ska dömas konsekvent.

Inte chans. Det här begravs internt. Den dagen ordningsmakten börjar vifta med vapnen i "utsatta områden" och skjuta mot "utsatta grupper" - då lär det bli annat ljud i skällan, men det kommer aldrig hända.
Citera
2020-12-23, 09:59
Medlem
Citat:
Vi kan väl slå vad om en julglögg??? Etnisk svensk my bet.

Jag har inte sagt något om gärningsmannen, det handlade om din bisarra idé att frånvaron av väldigt specifika reaktioner säger något om vem det är.
Citera
2020-12-23, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillevicken
Attackerad? Haha trams.
Han har väl höjt näven mot snuten så fegisen drog fram pickadollen o avrättade honom. Snuten kommer garanterat frias, så brukar det bli i detta landet.

Jag som betalar snutens lön kräver att snuten kan hantera en trängs situation. Idag ska man anställa allt annat än duktiga och vältränade män så att snuten skjuter hej vilt får vi vänja oss vid

Med tanke på allt slödder som blir fler och fler , och även deras våldsnivå tycker jag polisen agerade rätt.

Din kommentar tolkar jag som att du tycker polisen gjorde fel och gärna såg att detta slödder fick ett mindre bötesstraff och kunde fortsätta sin ”karriär” som tjuv.
Just DU betalar inte polisens lön, det gör vi alla som betalar skatt. Likväl som vi betalar för alla asylsökande, all skadegörelse och annat som urholkar vår välfärd.

I en liten håla som Eksjö känner polisen troligtvis igen personen och är medveten om dess våldkapital, så skottet var nog nödvändigt.
Citera
2020-12-23, 10:04
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Jag har inte sagt något om gärningsmannen, det handlade om din bisarra idé att frånvaron av väldigt specifika reaktioner säger något om vem det är.

"Bisarra idé"... - titta hur det ser ut om en ambulans är 5 min sen - hela släkten Blatte samlas som flugor kring en äktsvensk skitkorv.

Hur tror du det skulle se ut om verkanseld används mot en nysvensk? Och tänk nu inte för intensivt så julgranen fattar eld.
Citera
2020-12-23, 10:06
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playhardorgo
Med tanke på allt slödder som blir fler och fler , och även deras våldsnivå tycker jag polisen agerade rätt.

Din kommentar tolkar jag som att du tycker polisen gjorde fel och gärna såg att detta slödder fick ett mindre bötesstraff och kunde fortsätta sin ”karriär” som tjuv.
Just DU betalar inte polisens lön, det gör vi alla som betalar skatt. Likväl som vi betalar för alla asylsökande, all skadegörelse och annat som urholkar vår välfärd.

I en liten håla som Eksjö känner polisen troligtvis igen personen och är medveten om dess våldkapital, så skottet var nog nödvändigt.

Än så länge lever vi i något som liknar "rättsstat" vilket gör att folk döms i domstol - inte av någon blåmes till fegis med Clintankomplex.
Citera
2020-12-23, 10:07
Medlem
Alla som utför inbrott eller rån förtjänar dödstraff.

En person som har blivit utsatt för rån kommer aldrig att återhämta sig mentalt. Varför ska de gå fria och få leva sitt liv medan de som har blivit utsatta kommer aldrig kunna somna lugnt igen?
Citera
2020-12-23, 10:11
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
En hästsvanspolis som skjuter i panik?

Detta låter anmärkningsvärt. En inbrottstjuv borde polisen klara av utan avrättning på plats.

Exakt - hur svårt kan det vara att dra ett skott - eller två - i låret???
Citera
2020-12-23, 10:14
Medlem
Mercais avatar
Citat:
Exakt - hur svårt kan det vara att dra ett skott - eller två - i låret???

Inte alltför lätt att träffa i låret på ett rörligt mål, även på ganska korta avstånd. För övrigt rätt stor risk att avlida från träff där med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in