2020-12-23, 06:48
Medlem
Än så länge har vi inte fått se vad Bulletin kan levera i nyhetsväg.

Får de till en riktigt bra nyhetsredaktion så kan jag möjligen vara intresserad.

Det räcker med att de rapporterar nyheter neutralt för att det skall vara ett välkommet brott mot nu rådande nyhetsrapportering från MSM.
Citera
2020-12-23, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Som andra redan har nämnt: En liberal, globalistisk, anti-nationalistisk skitsida.

De vill lyfta HBTQ-frågor så jag antar att många pedofilvurmare kommer att hänga där.

Herregud vilken dynga till sajt.

https://www.friatider.se/ny-liberal-sajt-lanserades

Friatider är kvalitetsjournalistik...
Citera
2020-12-23, 07:01
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
De borde ha satsat alla pengar i Nyheter Idag. Med rätt uppbackning tror jag att Chang Frick skulle kunna göra underverk med det svenska medielandskapet.

Såg förresten att Dan Korn igår gick ut med att han börjar skriva för Chang.
Dan Korn är en icke svensk som ska forma Sverige efter eget huvud. (Han säger själv att han inte ser sig som svensk då han försvarade Björn Söder.)

Om Bulletin går i open society's ledband så vill nog inte finansiärerna stötta Nyheter Idag.
Citera
2020-12-23, 07:13
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Dan Korn är en icke svensk som ska forma Sverige efter eget huvud. (Han säger själv att han inte ser sig som svensk då han försvarade Björn Söder.)

Om Bulletin går i open society's ledband så vill nog inte finansiärerna stötta Nyheter Idag.

Jag svarade på din fråga om hur man får den tidning som Regista beskrev.
Citera
2020-12-23, 07:23
Medlem
ankademikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalix888
Friatider är kvalitetsjournalistik...

Progressiva pk-filter är kvalitet... (Annan media tyst om "obekväma" studier om invandringens följder eller att elbilar och vindkraft sabbar miljö, positiva följder av koldioxidutsläpp och annat.)
Senast redigerad av ankademiker 2020-12-23 kl. 07:54.
Citera
2020-12-23, 07:42
Medlem
tuggishs avatar
Med höger avses nog mer moderat-väljare skulle jag tro.

Alla dödsknarkarnazister som vill ha en tidning där man utnämner löfven som rasförrädare och går bananas helt typ NMR manér får nog söka sig vidare.

Tycker det ser intressant ut. Kommer följa. Tror dock att det kanske blir lite luften ur efter ett tag. Krävs en hel del läsare och omsättning för att överleva som tidning idag. Aftonbladet har en miljon läsare per dag. Det är så man säljer annonsplatser. Så även om Bulletin har vassa krönikor och analyser ändå inte säkert man når ut med dessa till en bred massa. Man måste attrahera den massan också.
Citera
2020-12-23, 07:53
Medlem
jackflashs avatar
Misstänker att de redan är anmälda till DSI på grund av att de saknar cookie-meddelande. Kan bli jäkligt dyrt.
För övrigt ser sajten ut som skräp.
Citera
2020-12-23, 08:08
Medlem
shotacats avatar
Jag finner det alltid lite lustigt och sorgligt när man ser projekt som dessa. Bulletin verkar vara en liberal sida med liberala skribenter som lever på skattefinansierade medel i form utav presstöd. Jag ska dock erkänna att jag tappade all tilltro till projektet när man läst tidigare alster ifrån ett par utav skribenterna, transvestiten var grädden på moset.
Citera
2020-12-23, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Med höger avses nog mer moderat-väljare skulle jag tro.

Alla dödsknarkarnazister som vill ha en tidning där man utnämner löfven som rasförrädare och går bananas helt typ NMR manér får nog söka sig vidare.

Tycker det ser intressant ut. Kommer följa. Tror dock att det kanske blir lite luften ur efter ett tag. Krävs en hel del läsare och omsättning för att överleva som tidning idag. Aftonbladet har en miljon läsare per dag. Det är så man säljer annonsplatser. Så även om Bulletin har vassa krönikor och analyser ändå inte säkert man når ut med dessa till en bred massa. Man måste attrahera den massan också.
De har ju inte ens "massan" som målgrupp.

Någonstans har någon av de ansvariga skrivit om något i stil med: "välutbildade som vill få fördjupade nyheter" som primär målgrupp. Alltså ungefär samma folk som idag läser SvD, Axess och möjligen Kvartal.

De skriver för den grupp människor i en "elit" de själva redan känner till och det är väl då det blir trångt om utrymme för dem.

Deras ledarsida kallar sig liberal-konservativ och skiljer sig medvetet från national-konservativa och social-konservativa. Jag antar att "massan" befinner sig inom de bägge senare.
Senast redigerad av byggare bob 2020-12-23 kl. 09:02.
Citera
2020-12-23, 08:43
Medlem
JeffDaviss avatar
Oväntat att flashback skriker transvestit-jude-vänsterprojekt om denna publikation. Kan ni inte vara LITE glada över att något aningen mer ”höger” ser dagens ljus?
Citera
2020-12-23, 08:46
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
De har ju inte ens "massan" som målgrupp.

Någonstans har någon av de ansvariga skrivit om något i stil med: "välutbildade som vill få fördjupade nyheter" som primär målgrupp. Alltså ungefär samma folk som idag läser SvD, Axess och möjligen Kvartal.

De skriver för den grupp människor i en "elit" de själva redan känner till och det är väl då det blir trångt om utrymme för dem.

Deras ledarsida kallar sig liberal-konservativ och skiljer sig medvetet från national-konservativa coh social-konservativa. Jag antar att "massan" befinner sig inom de bägge senare.

Ja men nånstans ska pengarna in. Tidningar säljer i kvantitet inte kvalitet.

Annars blir det inte mycket till tidning.
Citera
2020-12-23, 08:55
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Jag svarade på din fråga om hur man får den tidning som Regista beskrev.
Nja Regista efterlyste djupgrävande reportage
Nyheter idag har korta snabba. De har inte resurser eller vilja. Chang Frick säger sig också vara klickhora.
Jag efterlyser människor med intellekt och vilja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in